Offentliggøre graviditet på Facebook?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.181 visninger
25 svar
2 synes godt om
13. februar 2010

Bell

Hej kvinder

Hvornår offentligjorde I jeres graviditet på Facebook, eller hvornår har I tænkt jer at gøre det?

Jeg har ikke selv gjort det endnu, ved egentlig ikke rigtig hvorfor, for det er jo en glædelig begivenhed, og jeg er nu 23 uger henne. Har helt vildt meget lyst til at smide et mavebillede ind på min profil fordi jeg jo er pavestolt, men samtidig er jeg også en meget privat person.

Skal lige siges at alle mine nærmeste venner og veninder selvfølgelig kender til graviditeten, og er ikke ude på at holde det hemmeligt, men synes pludselig det bliver SÅ offentligt på FB.

Hvad gør/gjorde I andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

Malene84

Bell skriver:

Hej kvinder

Hvornår offentligjorde I jeres graviditet på Facebook, eller hvornår har I tænkt jer at gøre det?

Jeg har ikke selv gjort det endnu, ved egentlig ikke rigtig hvorfor, for det er jo en glædelig begivenhed, og jeg er nu 23 uger henne. Har helt vildt meget lyst til at smide et mavebillede ind på min profil fordi jeg jo er pavestolt, men samtidig er jeg også en meget privat person.

Skal lige siges at alle mine nærmeste venner og veninder selvfølgelig kender til graviditeten, og er ikke ude på at holde det hemmeligt, men synes pludselig det bliver SÅ offentligt på FB.

Hvad gør/gjorde I andre?

Jeg har kun folk på min FB-liste som jeg holder MEGET af, som jeg ved er der for mig og omvendt - derfor fortalte jeg det på FB allerede efter NF-scanningen  og alle blev som forventet, vildt glade  og nu følger alle med - har dog kun lagt et graviditetsbillede derind. haha.

Anmeld

13. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg var omkring 25 uger henne - vi havde været væk fra skolen længe pga. praktik, så det blev ikke offentligtgjort på FB før vi kom tilbage på skolebænken...

Der er ikke et eneste graviditetsbillede af mig på FB.. Det virker forkert for mig at have billeder liggende på FB selvom der jo er proppet herinde hihi...

Men altså! Tror først det var da jeg var omkring 30 uger henne statusbeskederne blev så lidt kryptiske at folk kunne regne det ud derinde

Knus

Anmeld

13. februar 2010

smokin

Bell skriver:

Hej kvinder

Hvad gør/gjorde I andre?

jeg har ikke offentliggjort det på facebook, kan ikke se nytte i det! synes det er plat - alle dem der bør vide det, ved det jo allerede. jeg har folk på facebook jeg har arbejdet med, studeret med, gået til fodbold med osv. de behøver ikke vide det

Anmeld

13. februar 2010

Vial

Jamen, så er det kun mig, der er så lalleglad, som breakede the news på facebook, da jeg havde været til hjerteblink i 7+0.

De fleste vidste godt, at jeg var gravid, det har og er jeg meget åben omkring.

The great news var jo, at der var hele TO inde i maven  Det gav mange sjove reaktioner.

Det skal lige siges, at jeg har en ultra lukket og hemmelig profil (blandt andet pga mit arbejde med psykisk syge). Jeg har ca. 100 venner - og folk bliver slettet, hvis de ryger for langt ud i kuliserne.

Anmeld

13. februar 2010

LineD

jeg smed dem ind da vi havde været til NF, jeg har kun mennesker derinde jeg snakker meget med, nu er der så kommet et par baby.dk brugere til på min venneliste også, men de kan jo også se billederne herinde :)

Så mine kom på omkring uge 13, hvor graviditeten ligeledes blev offentliggjort, det var dog ikke mig selv, men en ven der talte over sig, lidt træls, men pyt

Anmeld

13. februar 2010

Bare mig..

Hej.

Jeg har ikke skrevet noget som helst derinde. - andet end da der var 100 dage tilbage. Der skrev jeg noget i stil med: 100 dage tilbage <3 og så står der derovre hvor man kan skrive et lille citat om sig selv, at vi glæder os til vores datter kommer til verden. Så jeg er også en af dem der ikke har skrevet noget.For mig er FB en side hvor alle kan se og følge med, og jeg vil ikke at alle kan følge med fra den side af. Jeg regner da med alle ved jeg er gravid, og det er heller ikke nogen hemmelighed, men jeg vil ikke udstille min mave derinde fx. eller involverer ALLE derinde i det hele.

Anmeld

13. februar 2010

Bare mig..

- Det skal også lige siges, at det var VILDT grænseoverskridende at skrive de to få ting derinde. Mit hjerte bankede og bankede da jeg skrev DEL!

Anmeld

13. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Hejsa Jeg lagde mine første billeder ind i uge 24 (23+) Og så skrev jeg i min tekst noget med : nu er der kun 17 uger tilbage til han kommer Og derefter har jeg sat billeder ind af maven hver gang vi har taget nye, ligesom jeg gør her på Baby.dk Plus at hver onsdag, når jeg går ind i en ny uge, skriver jeg hvor mange uger der er tilbage Da jeg gjorde det, vidste alle de nærmeste om min gravilitet, familie, venner mm., men af mine bekendte som jeg ikke rigtigt talte med, fandt så først ud af det på FB og der var da nogle der kun skrev for at snage mm., men så blev de da bare slettet

Jeg er stolt af min mave og min gravilitet, så kan ikke se hvorfor det skal være en hemmelighed på FB, man er vel kun ven med dem man gider være venner med? (Jeg har dog selv slettet en masse efterfølgende )

Knus og rigtig god weekend til dig Sabrina 37+3

Anmeld

13. februar 2010

Low

Jeg offenlige gjorde det samme dag som da jeg havde været til MD scanning for jeg ville lige være helt siker på at alt var som det skulle være.

Jeg er kun venner med folk på facebook som jeg kender i virkeligheden og det er kun mine venner der kan se ind på min profil, ikke engang mine venners venner kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.