alternativ behandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.759 visninger
30 svar
0 synes godt om
13. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej alle.

Jeg havde en skøn dag med Carina (kruse90) i går, hvor vi bl.a. talte om akupunktur som behandling - både i forhold til mit vendings forsøg, men også i forhold til barnløshedsbehandling.

Da jeg kom hjem sad jeg og tænkte en del på, såkaldt, alternativ behandling... Jeg tænker her også på healing og hvad der ellers hører under kategorien.

Hvad er holdningen til den slags herinde?

Har du selv prøvet det? Hvad er dine erfaringer?

Kom frisk!

Knus Caroline, fan af akupunktur og indviet Reiki 1 Healer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

oo

jeg brugte healing istedet for psykolog da jeg skulle bearbejde min fortid som incestoffer. jeg var også tilknyttet en psykolog, men følte mig udstillet og sårbar hver eneste gang jeg kom, hvorimod healingen hjalp mig med at "få et forhold til min krop". det kan være lidt svært at forklare!

men i hvert fald havde jeg herinde fået kontakt til en chakra healer i københavn som vi havde planer om at besøge i vinterferien, men nu er vi jo så selv blevet gravide, så det er ikke nædvendigt alligevel.

for mig giver healing ro og balance og der er jo begge ting man kan "mangle" når man kæmper mod barnløsheden

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

prøver lige at hive den her op igen

Anmeld

15. februar 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

Hej alle.

Jeg havde en skøn dag med Carina (kruse90) i går, hvor vi bl.a. talte om akupunktur som behandling - både i forhold til mit vendings forsøg, men også i forhold til barnløshedsbehandling.

Da jeg kom hjem sad jeg og tænkte en del på, såkaldt, alternativ behandling... Jeg tænker her også på healing og hvad der ellers hører under kategorien.

Kom frisk!

Har du taget kurser i Healing?

Da jeg ventede Julie, blev hun healet, vi skulle bare lige prøve det, hos en veninde, Julie begyndte at springe rundt i maven på mig... Da hun stoppede med at heale, blev hun nærmest hysterisk efter at hun skulle fortsætte...

Hende veninden der, hun har healet mange forskellige personer.. Engang en med rigtig dårlig arm, som intet kunne, den dag idag, har hun et fuldtidsjob....

Utroligt hvad der kan ske...

Anmeld

15. februar 2010

wamse

Jeg brugte zoneterapi til Lærke da hun havde kolik, med stoooor succes

Anmeld

15. februar 2010

Moderator

MoarJ skriver:

Har du taget kurser i Healing?

Da jeg ventede Julie, blev hun healet, vi skulle bare lige prøve det, hos en veninde, Julie begyndte at springe rundt i maven på mig... Da hun stoppede med at heale, blev hun nærmest hysterisk efter at hun skulle fortsætte...

Hende veninden der, hun har healet mange forskellige personer.. Engang en med rigtig dårlig arm, som intet kunne, den dag idag, har hun et fuldtidsjob....

Utroligt hvad der kan ske...

Jeg blev indviet (det hedder det når kanalerne bliver åbnet af en Reiki mester) for 2½ år siden da jeg var på en rejse i Sinai Ørkenen...

Så et kursus kan man ikke kalde det, men ja, jeg healer

Det er fantastisk hvad det kan gøre - jeg har også mærket det på egen krop!

Knus

Anmeld

15. februar 2010

Mira0911

Caroline86 skriver:

Jeg blev indviet (det hedder det når kanalerne bliver åbnet af en Reiki mester) for 2½ år siden da jeg var på en rejse i Sinai Ørkenen...

Så et kursus kan man ikke kalde det, men ja, jeg healer

Det er fantastisk hvad det kan gøre - jeg har også mærket det på egen krop!

Knus

Hvor skønt...

Tror ikke jeg har tålmodigheden til sådan noget....

Anmeld

15. februar 2010

Bavianis

Mine erfaringer siger at rigtigt mange mennesker har stor gavn af alternativ behandling. Og resultaterne bliver til stadighed mere og mere anerkendt indenfor flere grene (kiropraktik var for 25 år siden betragtet som lidt af en heksekunst - idag kan du få tilskud fra Danmark...), så det taler vist for sig selv.

Jeg ville selv benytte mig af forskellige former for alternativ behandling, og jeg tror valget afhænger af hvad der passer til folks personlighed. Der er nogle afarter der er FOR alternative for mig, og når jeg har det sådan, så tror jeg også der er større risiko for, at det ikke virker.

Jeg synes det er vigtigt at de fagfolk der arbejder med mennesker, har en bred uddannelse udi fysik og psykologi, således at de ikke gør skade men gavner på en forsvarlig måde. Dette gælder for mit vedkommende både for en healer og kiropraktor. 

Anmeld

15. februar 2010

Kløver

Caroline86 skriver:

Hej alle.

Kom frisk!

jeg bruger for tiden zoneterapi, for at forøge min fertilitet

Anmeld

15. februar 2010

otlitrom

Jeg har prøvet zoneterapi, akkupunktur og hypnose. Og jeg har haft god gavn af alle tre former.

Zoneterapien har hjulpet på mit meget sløve mave-tarm system, og jeg har en bog med "tryk" man selv kan gøre, for at hjælpe forskellige ting på vej. Den med barnløsheden har ikke virket må man sige.. Men trykken under fødderne er som oftest dejligt

Akkupunktur har jeg fået for mange ting. Har en bekendt der er eksamineret, og det benytter jeg mig af.

Hypnose var for eksamensskræk, og det virkede delvist.. Jeg skulle have haft en gang mere, men pengene var desværre små på det tidspunkt. Men jeg kunne godt finde på at gøre det igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.