Til de erfarne puslere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2010

mariamiss6

Sisley skriver:

Halløjsovs - det er det, der er fidusen - engangsvaskeklude! En stor lettelse at I lige afklarede det for mig Det er også bare fordi Babysam sælger hoved-hale svampe, så tror jeg jo automatisk, at det er vejen frem. De skide kapitalister hehe! Og så kan jeg næsten regne ud, at det er praktisk at have en pedalspand ved siden af puslebordet.

God weekend!

Du kan faktisk få en pedalspand, som ER en blespand.

Den hedder Korbell, og kan købes i hvert fald i ønskebørn.

Spanden er ikke lige så dyr som de andre blespande (var den i hvert fald ikke da jeg købte den for nogle år tilbage)
og poserne er parfumerede, og spanden er selvfølgelig lavet sådan at den ikke står og lugter.

Man bruger ikke nær så mange poser som i de der spande hvor man snurrer posen rundt, for at lukker hver enkelt ble inde. Det gør man ikke fordi, spanden er lavet sådan at det er posernes duft, og låget på spanden der holder lugten inde.

pose-refill koster 70 kroner, til den store spand, og en pakke poser varer omkring 2 måneder her hjemme. og jeg har 2 ble-børn.

Prøv at kigge på den i ønskebørn. Jeg synes den er rigtig god at have. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

Louise mortil4

vi har aldrig brugt vores hoved hale fad, vi har altid gjort det at vi har en beholder stående hvor vi har engangs skumkludene liggende i (de er fugtige) , vi har inden de kom der i skåret dem over så de kun er halve også passer de lige ned i de der beholdere man kan købe sammen med vådservietterne, så er de lige til at ha stående og er klar til brug, det fungerer super godt.

Vi har en mega stor alm pedal spand stående ved siden af (har 3 blebørn)pudslebordet også køber vi sådan nogen bleposer man kan købe i spar og superbrugsen (der er plads til 2 bleer i af gangen) og pakker bleerne og de brugte klude ind i, så lugter det ikke også tømmer vi den bare hver aften når den sidste ble er skiftet.

Anmeld

13. februar 2010

mariamiss6

Sisley skriver:

Halløjsovs - det er det, der er fidusen - engangsvaskeklude! En stor lettelse at I lige afklarede det for mig Det er også bare fordi Babysam sælger hoved-hale svampe, så tror jeg jo automatisk, at det er vejen frem. De skide kapitalister hehe! Og så kan jeg næsten regne ud, at det er praktisk at have en pedalspand ved siden af puslebordet.

God weekend!

her er den.... jeg har den gamle udgave, så kender ikke denne. men poserne er de samme, så jeg går ud fra systemet kun er blevet en smule forbedret, eller også er det kun spandens udseende der er ændret...

http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=11220

Anmeld

13. februar 2010

JustAnotherName

Jeg har aldrig brugt hoved/hale-fad til nogen af mine.
Men det er ligeså meget fordi vores puslebord ikke har mulighed for at stå i nærheden af vand, og da pusleriet foregår på 1. sal er det møg-besværligt at junglere frem og tilbage med et skvulpende fad, en ildelugtende baby og op-ned-op-ned...

Mine piger får vasket enden med vådservietter, og har ALDRIG haft tendens til at blive røde bagi eller få irriteret hud.

Jeg var selv meget imod det moralske i at bruge vådservietter i starten.....nok fordi den generelle holdning er at "det gør man ikke, når der er andre muligheder"
Men nu må jeg indrømme at jeg bruger dem uden at skamme mig. Det er MEGET lettere, og pigerne har som sagt aldrig reageret på det. Vi køber selvfølgelig dem UDEN parfume. Selvom det muligvis er mindre sundt sammenlignet med engangsklude.
Jeg synes engangsklude er mere KRADSENDE i det, og de gnubber nærmest bare aff. mere rundt på numsen. Jeg er ikke begejstret for dem!
De bruger dem i vuggestuen, og dér sker det faktisk nu og da, at min datter bliver lidt knoppet og rød bagi.

Så selvom der er mange "modstandere" af at bruge vådservietter, så må jeg tilstå, at jeg er tilhænger af dem. Det er bare hurtigere og nemmere - ihvertfald for os.

Anmeld

13. februar 2010

JustAnotherName

mortil4 skriver:

vi har aldrig brugt vores hoved hale fad, vi har altid gjort det at vi har en beholder stående hvor vi har engangs skumkludene liggende i (de er fugtige) , vi har inden de kom der i skåret dem over så de kun er halve også passer de lige ned i de der beholdere man kan købe sammen med vådservietterne, så er de lige til at ha stående og er klar til brug, det fungerer super godt.

Vi har en mega stor alm pedal spand stående ved siden af (har 3 blebørn)pudslebordet også køber vi sådan nogen bleposer man kan købe i spar og superbrugsen (der er plads til 2 bleer i af gangen) og pakker bleerne og de brugte klude ind i, så lugter det ikke også tømmer vi den bare hver aften når den sidste ble er skiftet.

DET var da også en rigtig smart løsning! 

Anmeld

13. februar 2010

Halbschön

JustAnotherName skriver:

Jeg har aldrig brugt hoved/hale-fad til nogen af mine.
Men det er ligeså meget fordi vores puslebord ikke har mulighed for at stå i nærheden af vand, og da pusleriet foregår på 1. sal er det møg-besværligt at junglere frem og tilbage med et skvulpende fad, en ildelugtende baby og op-ned-op-ned...

Mine piger får vasket enden med vådservietter, og har ALDRIG haft tendens til at blive røde bagi eller få irriteret hud.

Jeg var selv meget imod det moralske i at bruge vådservietter i starten.....nok fordi den generelle holdning er at "det gør man ikke, når der er andre muligheder"
Men nu må jeg indrømme at jeg bruger dem uden at skamme mig. Det er MEGET lettere, og pigerne har som sagt aldrig reageret på det. Vi køber selvfølgelig dem UDEN parfume. Selvom det muligvis er mindre sundt sammenlignet med engangsklude.
Jeg synes engangsklude er mere KRADSENDE i det, og de gnubber nærmest bare aff. mere rundt på numsen. Jeg er ikke begejstret for dem!
De bruger dem i vuggestuen, og dér sker det faktisk nu og da, at min datter bliver lidt knoppet og rød bagi.

Så selvom der er mange "modstandere" af at bruge vådservietter, så må jeg tilstå, at jeg er tilhænger af dem. Det er bare hurtigere og nemmere - ihvertfald for os.

Det samme her.. Inden jeg fødte købte jeg også bare vådservietter til udebrug.. Men det blev til hverdags brug.. Bruger dem fra neutral og her har vi heller ikke rød numse eller noget... Køber dem når de er på tilbud, og er super glad for dem!

Anmeld

13. februar 2010

JustAnotherName

Renée88 skriver:

Det samme her.. Inden jeg fødte købte jeg også bare vådservietter til udebrug.. Men det blev til hverdags brug.. Bruger dem fra neutral og her har vi heller ikke rød numse eller noget... Køber dem når de er på tilbud, og er super glad for dem!

Jeg synes bare tit at den generelle holdning er, at "det bør man ikke"!!

Så det er lige før man ikke kan sige, at man gør, uden at risikere, at der kommer en skylle af forargelse og argumenter IMOD det, og man nærmest skal forsvare sit valg.

Nu er det ikke lige konkret i denne debat, for her er der jo ingen der har haft nogle indsigelser til det (endnu da *g*). Men det har jeg oplevet i andre lignende debatter.

Oplever du også ind imellem, at det er "forkert" at være vådserviette-bruger ...altså mere end når man kun er ude ??

Anmeld

13. februar 2010

Halbschön

JustAnotherName skriver:

Så det er lige før man ikke kan sige, at man gør, uden at risikere, at der kommer en skylle af forargelse og argumenter IMOD det, og man nærmest skal forsvare sit valg.

Nu er det ikke lige konkret i denne debat, for her er der jo ingen der har haft nogle indsigelser til det (endnu da *g*). Men det har jeg oplevet i andre lignende debatter.

Oplever du også ind imellem, at det er "forkert" at være vådserviette-bruger ...altså mere end når man kun er ude ??

Ja det gør jeg - og nu er jeg ligeglad med deres holdning. For min erfaring fra min søn - og mit arbejde(sygeplejerske lige om snart) er at engangsklude er hårde ved huden.... Og det er også selvom man køber dem der er ekstra bløde...

Jeg indrømmer det gerne, og jeg står ved det :

JEG BRUGER VÅDSERVIETTER TIL MIN SØN, HVER DAG, HJEMME OG UDE

Knus

Anmeld

13. februar 2010

JustAnotherName

Renée88 skriver:

Ja det gør jeg - og nu er jeg ligeglad med deres holdning. For min erfaring fra min søn - og mit arbejde(sygeplejerske lige om snart) er at engangsklude er hårde ved huden.... Og det er også selvom man køber dem der er ekstra bløde...

Jeg indrømmer det gerne, og jeg står ved det :

JEG BRUGER VÅDSERVIETTER TIL MIN SØN, HVER DAG, HJEMME OG UDE

Knus

Jamen så ser vi helt ens på det. Jeg synes nemlig også at engangskludene er meget hårdere ved huden ....også selvom jeg har købt "ekstra soft". Jeg synes virkelig ikke om at bruge dem.

Modsat er jeg rigtig glad for vådservietterne. Det er hurtigt og nemt, og fungere godt, og giver ingen gener,
Så det gider jeg heller ikke "skamme mig over" at indrømme.
JEG ER VÅDSERVIETTE-BRUGER, BÅDE UDE OG HJEMME!

Anmeld

13. februar 2010

mariamiss6

JustAnotherName skriver:

jamen jeg skal da gerne brokke mig hehe...

jeg synes det er tosset at bruge vådservietter hjemme...

både fordi det er lidt dyrere, men også fordi der er alt muligt skrammel i, selvom de er uparfumerede.

Men hvis i ikke mener jeres børns hud lider nød af det. så kan jeg ikke se der er grund til at jeg bruger min tid på at forarges over jer... 

Så sådan er det....  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.