Til de erfarne puslere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.155 visninger
23 svar
0 synes godt om
13. februar 2010

Sisley

Jeg har et spørgsmål og der findes nok ikke en pæn måde at formulere det på, so here goes:

Vi har købt puslebord, som skal stå på lillefisens værelse og jeg har planer om - fordi det har jeg hørt at man gør - at købe et hoved-hale fad. Jeg forstår bare ikke meningen med et hoved-hale fad... Hvis baby er smurt ind i lort, kommer man jo ikke ret langt med, at man lige kan skylle en svamp op og vaske hende af. Man kan jo ikke blive ved med at stå og skylle svampen op i lorte-vandet - og man kan heller ikke skifte vandet uden at tage den lortindsmurte baby med sig. Så hvad gør man? Stikker man måsen under bruseren, hvis det er så slemt, at man ikke lige kan tørre dem? Og i så fald - er et hovedhalefad så ikke overflødigt?

Jeg vil helst undgå at bruge vådservietter herhjemme - i min verden er det ngoet man bruger når man er ude, som en slags plan B.

Sisley
Den forvirrede kommende rumpevasker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2010

Halbschön

Sisley skriver:

Jeg har et spørgsmål og der findes nok ikke en pæn måde at formulere det på, so here goes:

Vi har købt puslebord, som skal stå på lillefisens værelse og jeg har planer om - fordi det har jeg hørt at man gør - at købe et hoved-hale fad. Jeg forstår bare ikke meningen med et hoved-hale fad... Hvis baby er smurt ind i lort, kommer man jo ikke ret langt med, at man lige kan skylle en svamp op og vaske hende af. Man kan jo ikke blive ved med at stå og skylle svampen op i lorte-vandet - og man kan heller ikke skifte vandet uden at tage den lortindsmurte baby med sig. Så hvad gør man? Stikker man måsen under bruseren, hvis det er så slemt, at man ikke lige kan tørre dem? Og i så fald - er et hovedhalefad så ikke overflødigt?

Jeg vil helst undgå at bruge vådservietter herhjemme - i min verden er det ngoet man bruger når man er ude, som en slags plan B.

Sisley

Du bruger en ren klud hver gang.. Altså fx engangshaleklude... Så tager du en - vasker rumpen én gang. Ny klud i vandet - vasker rumpen én gang. Og ud med kluden.. Så kommer der ikke afføring i vandet

Anmeld

13. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Sisley skriver:

Sisley

Skriver det lige helt detaljeret...

Du fylder fadet med vand, tager bleen a Lille. Tager en klud, gør den våd, tøre hende med den, tager en ny og gør den våd. Så den lorte indsmurte klud ikke kommer i det rene vand. Så enkelt er det Og et hoved/ halefad er hvor der er plads til vand til hovedet og et rum plads til numse vand.

Så tricket er: skift klud hver gang du har tøret en omgang... God fornøjelse

Anmeld

13. februar 2010

Maddox

Renée88 skriver:

Du bruger en ren klud hver gang.. Altså fx engangshaleklude... Så tager du en - vasker rumpen én gang. Ny klud i vandet - vasker rumpen én gang. Og ud med kluden.. Så kommer der ikke afføring i vandet

Nemlig! Sådan gør vi også...

Anmeld

13. februar 2010

Sisley

Halløjsovs - det er det, der er fidusen - engangsvaskeklude! En stor lettelse at I lige afklarede det for mig Det er også bare fordi Babysam sælger hoved-hale svampe, så tror jeg jo automatisk, at det er vejen frem. De skide kapitalister hehe! Og så kan jeg næsten regne ud, at det er praktisk at have en pedalspand ved siden af puslebordet.

God weekend!

Anmeld

13. februar 2010

Halbschön

Sisley skriver:

Halløjsovs - det er det, der er fidusen - engangsvaskeklude! En stor lettelse at I lige afklarede det for mig Det er også bare fordi Babysam sælger hoved-hale svampe, så tror jeg jo automatisk, at det er vejen frem. De skide kapitalister hehe! Og så kan jeg næsten regne ud, at det er praktisk at have en pedalspand ved siden af puslebordet.

God weekend!

Jeg har bare små plastikposer, som passer til en ble og klude, og så er den ude af værelset efter ble-skift Lige nu bruger vi faktisk hunde poser, fik lige en masse ruller foræret

Men ja, engangsvaskeklude er skønne.. I føtex og Bilka kan du købe nogle der er ekstra bløde - nogle af dem er endda delt i to (ingen grund til at bruge en hel klud til en lille rumpe)

Jeg bruger vådservietter fra netural herhjemme for det meste - men hvis han for alvor har skidt igennem, så får han en tur med vand og vaskeklud

Anmeld

13. februar 2010

Sisley

Renée88 skriver:

Jeg har bare små plastikposer, som passer til en ble og klude, og så er den ude af værelset efter ble-skift Lige nu bruger vi faktisk hunde poser, fik lige en masse ruller foræret

Men ja, engangsvaskeklude er skønne.. I føtex og Bilka kan du købe nogle der er ekstra bløde - nogle af dem er endda delt i to (ingen grund til at bruge en hel klud til en lille rumpe)

Jeg bruger vådservietter fra netural herhjemme for det meste - men hvis han for alvor har skidt igennem, så får han en tur med vand og vaskeklud

Ej hvor smart med hundeposer - vi har selv hund, så det er jo meget nærliggende  Sådan en pedalspand kommer vel også hurtigt til at lugte fælt?

Der skal ikke sæbe i vaskevandet vel? Bare rent lunkent vand til babys fine hud.

Anmeld

13. februar 2010

Halbschön

Sisley skriver:

Ej hvor smart med hundeposer - vi har selv hund, så det er jo meget nærliggende  Sådan en pedalspand kommer vel også hurtigt til at lugte fælt?

Der skal ikke sæbe i vaskevandet vel? Bare rent lunkent vand til babys fine hud.

Jeg bruger ikke sæbe, vand er fint... Hvis den lille fx har lagt længe med bleen, og afføringen sidder godt fast, så kan du bruge lidt sæbe - neutralsæbe, uden parufume osv.. Men bare sørg for at sæben bliver vasket godt af igen

Jeg tror den kunne komme til at lugte fælt Vi har ingen pedalspand, skraldespand eller blespand inde på værelset.. De lukkede poser og så direkte i affaldsspanden fungerer ganske fint hos os

Anmeld

13. februar 2010

mariamiss6

Sisley skriver:

Sisley

jeg har et hoved-hale fad stående - og bruger det.

jeg fylder rent vand i det, og bruger så engangs-klude. jeg tager en ren engangs-klud hver gang.

så jeg bruger 1-3 klude pr. gang jeg skifter.

jeg skyller aldrig en brugt klud op i det rene vand, men tager altså bare en ren hver gang der er behov for en.

du behøver jo ikke bruge et hoved-hale fad, men kan vel skaffe en anden skål eller lignende, som du synes passer i form og størrelse.

Anmeld

13. februar 2010

LineD

Sisley skriver:

Sisley

Ja mit svar er jo som de andres :) Ren engangsklud hver gang.

Jeg synes ikke et hoved-hale fad er nødvendigt, jeg har det selv og bruger kun "den ene halvdel" så en ganske alm. skål er super fin.

Vi har så en blespand, den er jeg rigtig glad for, så skal jeg ikke løbe i skralderen hver gang :) Ellers når vi er ude bruger jeg hundeposer, SUPER billige og med bindehank, jamen nemmere bliver det ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.