Rødt til drenge ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Rikkemor89

Hej jeg vil give alle de andre rat her inde, ja drenge kan godt gå i rødt (: Jeg venter selv en dreng & hvis jeg ikk huske forkert har jeg da oss noegn røde trøjer til ham osv, det er da uden tvivl en farve til begge køn (: Så længe der ikk er blomster eller noget piget på er det da lige meget (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

MUTT3

Har de veninder selv drengebørn der er ældre end baby-alderen???

Min 7-åriges, yngningstræje er en strikket svætter i røde og hvide striber, enlig kan han ikke passe den, den er blevet for lille... gode råd var dyre, stor TAK til mormor, hun syede da lige et stykke rød bomuldsstof på i længen og ved ærmerne 1 2 3 kunne ynglingstrøjen i tøsefarver holde meget længere (den er snart oppe på et år ekstra, men er til gengæld snart SLIT op *gg*)

Han har en alder hvor tøse farver og ting fylder rigtig meget i hans bevisthed, men lige med den svetter er han altså totalt ligeglad med hvad andre sys, kun en kan ryste hans lille forelskelse, hans fetter, men heldigvis er den arvet af fetteren, så no problemo der.

Mange af de der superhelte trøjer er faktisk i tøse farver, men jeg har til dags dato kun set en eneste pige med speiderman trøje (og så lignede hun en dreng) det ER altså drenge tøj trods tøs-farverne.

Anmeld

12. februar 2010

lene

Jeg kan personligt ikke se noget galt i rødt til en dreng, i gammle dag var rød jo faktisk en drenge farve og lyse blå en pige farve, for ud over at rød symbolisere kærlighed, er den også et symbol for blod og samtidig en kraftig farve, hvor den lyseblå farve er mere let og klar, Jomfru Maria havde havde luseblå på som i det tilfælde betød uskyld og renhed og i gammle dage havde riddererne da rødt på. så det er da bare fordi det er lavet om,  så rød er nødvendigvis ikke nogen pigefarve

knus Lene

Anmeld

12. februar 2010

Malthesmoar

Karo skriver:

Jeg har en dejlig dreng på 1 1/2 år. Af og til køber hans far og jeg en rød trøje til ham da vi syndes det klær ham. Men nogle af mine veninder syndes bestemt ikke at drenge kan gå i rødt. Men hvad siger i er det ok, eller er det helt ude i skoven

Malthe går også i rødt

Anmeld

12. februar 2010

LotteGabriella

Jeg har en dejlig dreng på 1 1/2 år. Af og til køber hans far og jeg en rød trøje til ham da vi syndes det klær ham. Men nogle af mine veninder syndes bestemt ikke at drenge kan gå i rødt. Men hvad siger i er det ok, eller er det helt ude i skoven

Jeg synes at det er helt fint, sålænge det er en drengemodel

Jeg synes dog ikke at det er alle drenge/mænd der kan bærer det, men det er jo det samme med piger/kvinder - bare fordi grøn ser godt ud på dig, er det ikke ens betydende med at det er flot på mig

Anmeld

12. februar 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Selvfølgelig kan drenge gå i rødt tøj, så længe, at det er drengetøj. Jeg synes også, at lyserødt kan være frækt til dem. Luka får da både lyserødt og rødt tøj på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.