Hvad ville I have gjort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2010

MM1987

Min første tanke er også at det er det rigtige at låne hende pengene, og det er utrolig sødt af dig...

Men, men, men - min mor og hendes mand har 8000 ude til "venner" de har lånt penge, og de tror ærligt ikke de får dem tilbage...

Det er til 2 forskellige, og begge er MEGET gode venner til min mors mand, han har kendt den ene siden barn, de er vokset op sammen og den anden har været som en søn...det har kostet venskabet til dem begge...

Jeg sider dermed ikke at hun ikke betaler dem tilbage, men hvis det giver dig problemer at hun ikke betaler tilbage eller pengene egentlig er øremærket til noget andet, ville jeg måske tænke en ekstra gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2010

Honningblomst

~131209~ skriver:

Okay.. 3000 kr. er jo ikke MANGE penge.. Meeen.. Tror nu alligevel ikke at jeg ville gøre det.. Men kan se at jeg er den eneste der ikke ville gøre det

Hvad så hvis der går evigheder inden du får dem tilbage? - Eller i værste fald at du ikke får dem tilbage? Hvis det er en kvinde med "dårlig" økonomi, er det jo ikke sikkert at hun kan betale dem tilbage?

Men hey - hvis du stoler på hende, så synes jeg da at du skal gøre det!

jeg ville aldrig låne penge ud, som jeg ikke ville kunne undvære hvis det var....

Anmeld

10. februar 2010

FruPudderkvast

Eva skriver:

jeg ville aldrig låne penge ud, som jeg ikke ville kunne undvære hvis det var....

Så synes jeg da at du skal gøre det

Anmeld

10. februar 2010

Enayia

Jeg syntes det er en stor og flot tanke at du vil hjælpe en anden i nød.

Hvis jeg havde pengene ville jeg bestemt også overveje at låne ud.

Men af erfaring ved jeg også at "nogle" man låner penge pludselig distancerer sig fra den der har hjulpet økonomisk, og når der er penge mellem mennesker kan der ske så meget.

Jeg ville måske snakke med hende om muligheden inden jeg lånte dem ud, det ville være træls at stå og miste kontakten fordi der kom penge imellem

Held og lykke herfra

Anmeld

10. februar 2010

Honningblomst

Tak for alle svar...

Jeg tilbød de penge i går og gav hende dem i morges...da det ikke er en veninde, er jeg slet ikke nervøs ved det, jeg kan kun miste pengene og det ville da være træls, men altså, hvorfor lade være med at hjælpe bare fordi der findes mennesker der ikke betaler tilbage. Jeg er helt sikker på hun ikke er sådan og skulle hun være det, så er 3000kr jo ingen formue.

Jeg ved hun modtager en del penge om en måned og hvorfor skulle hun ikke betale tilbage så..

Hun havde det skidt med at tage imod dem, men som jeg sagde til hende, så ville hun sikkert have gjort det sammen den anden vej rundt...er bare noget rystet over at hendes forældre ikke ville hjælpe hende....hmmm..

Nå, men nu kan jeg glæde mig over de ikke fryser...børnene og hende og så kan min mor og x bare tænke hvad de vil

Men tak for alle svar..

Knus Eva

Anmeld

10. februar 2010

Enayia

Eva skriver:

Tak for alle svar...

Jeg tilbød de penge i går og gav hende dem i morges...da det ikke er en veninde, er jeg slet ikke nervøs ved det, jeg kan kun miste pengene og det ville da være træls, men altså, hvorfor lade være med at hjælpe bare fordi der findes mennesker der ikke betaler tilbage. Jeg er helt sikker på hun ikke er sådan og skulle hun være det, så er 3000kr jo ingen formue.

Jeg ved hun modtager en del penge om en måned og hvorfor skulle hun ikke betale tilbage så..

Hun havde det skidt med at tage imod dem, men som jeg sagde til hende, så ville hun sikkert have gjort det sammen den anden vej rundt...er bare noget rystet over at hendes forældre ikke ville hjælpe hende....hmmm..

Nå, men nu kan jeg glæde mig over de ikke fryser...børnene og hende og så kan min mor og x bare tænke hvad de vil

Men tak for alle svar..

Knus Eva

Man skal gøre hvad man har lyst til, skidt med hvad andre tænker!

Anmeld

10. februar 2010

Honningblomst

Enayia skriver:

Man skal gøre hvad man har lyst til, skidt med hvad andre tænker!

Præcis....kunne da ikke lade være...når jeg havde pengene og hun manglede dem.

Anmeld

10. februar 2010

Ina33

Eva skriver:

Jeg må lige høre hvad I mener og ville gøre??...

Jeg har en bekendt, som jeg er venner med på facebook. Hun er enlig mor til tre og på su. Hendes søn går i klasse med min den ældste og de er de bedste venner, så jeg kender hende sådan rimeligt. skøn kvinde.

Nå, men i går på facebook havde hun skrevet noget trist noget og jeg skrev til hende om hun var ok...det var hun så ikke..hun havde kun få penge til den første fordi hun bor så hun skal give mange mange penge for varme hver måned og nu manglede der igen olie. Hendes forældre ville ikke låne hende penge og hendes dumme x havde taget røven på hende så hun intet havde eller kunne gøre.

Jeg har så lige fået en lille smule penge, arv fra min morfar som bare skulle spares, men tja,....tænkte at jeg kunne låne hende de penge, da jeg ved hun har penge d.15 i næste måned. Det er ikke sådan hun har spurgt om de penge, men tænker bare at når jeg har dem og hun mangler, så vil jeg da gerne hjælpe...

Hvad ville I gøre...låne hende pengene eller bare lade som ingenting? Jeg har egentlig besluttet mig, men ved ikke om jeg er helt forkert på den.

Knus Eva..

Jeg er nok meget pesimistisk i min tankegang, og ville IKKE låne hende pengene.

Penge kan hurtigt få ødelagt et godt venskab, ja eller en god familie for den sags skyld. Jeg har af bitter erfaring lært, at der ikke skal blandes penge ind i venskab (eller familie for den sags skyld).

Kan du ikke istedet bage lidt brød til hende, eller invitere hende på middag nogle gange, for på denne måde at vise hende din sympati?

Louise - som mener at penge må være noget fanden har skabt...

Anmeld

10. februar 2010

Honningblomst

Loppe skriver:

Jeg er nok meget pesimistisk i min tankegang, og ville IKKE låne hende pengene.

Penge kan hurtigt få ødelagt et godt venskab, ja eller en god familie for den sags skyld. Jeg har af bitter erfaring lært, at der ikke skal blandes penge ind i venskab (eller familie for den sags skyld).

Kan du ikke istedet bage lidt brød til hende, eller invitere hende på middag nogle gange, for på denne måde at vise hende din sympati?

Louise - som mener at penge må være noget fanden har skabt...

Hun er hverken familie eller veninde, så der er intet at miste.. og mad hjælper jo ikke på at de ikke har olie til at varme hus og vand op..

Knus..

Anmeld

10. februar 2010

Pia.

Eva skriver:

Jeg må lige høre hvad I mener og ville gøre??...

Jeg har en bekendt, som jeg er venner med på facebook. Hun er enlig mor til tre og på su. Hendes søn går i klasse med min den ældste og de er de bedste venner, så jeg kender hende sådan rimeligt. skøn kvinde.

Nå, men i går på facebook havde hun skrevet noget trist noget og jeg skrev til hende om hun var ok...det var hun så ikke..hun havde kun få penge til den første fordi hun bor så hun skal give mange mange penge for varme hver måned og nu manglede der igen olie. Hendes forældre ville ikke låne hende penge og hendes dumme x havde taget røven på hende så hun intet havde eller kunne gøre.

Jeg har så lige fået en lille smule penge, arv fra min morfar som bare skulle spares, men tja,....tænkte at jeg kunne låne hende de penge, da jeg ved hun har penge d.15 i næste måned. Det er ikke sådan hun har spurgt om de penge, men tænker bare at når jeg har dem og hun mangler, så vil jeg da gerne hjælpe...

Hvad ville I gøre...låne hende pengene eller bare lade som ingenting? Jeg har egentlig besluttet mig, men ved ikke om jeg er helt forkert på den.

Knus Eva..

Jeg ved hvad du vil vælge og syntes klart du skal gøre det der ligger dit hjerte nærmest... Sød tanke... er sikker på hun sætter pris på det... Du kender hende og ved hvordan hun vil reagere ved et sådan tilbud... - nogen mennesker ville måske blive stødt....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.