Bløder mere og mere...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

Bavianis

Tak for dit indlæg Julie.

Jeg har læst en masse inde på nettet, og der er rigtigt mange kvinder rundt omkring i verden der har fået det samme af vide som mig: at de ikke aner hvorfor kvinderne bløder. Nogle af disse historier ender med et barn, andre ender med abort.

Det er så svært for mig at banke i bordet, da jeg begynder at tude hver gang jeg ser en fagperson. Men jeg ville virkelig ønske at jeg kunne... Jeg overvejer virkelig at skifte læge, tror jeg vil undersøge det.

Jeg tror også jeg vil prøve at undersøge om jeg kan få en jordemoder, har kontaktet dem via mail, men de har endnu ikke svaret (det er mere end en uge siden jeg skrev...).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

Vial

Jeg var ikke blevet hjemme et sekund længere! Ring til vagtlægen og få ham til at sende dig ind på hospitalet. Lad være at fortæl at du har talt med x antal læger om sagen. Fortæl du havde kramper i går og har blødt voldsomt siden. Nævn på forespørgelse evt. at du har pletblødt lidt. Du er CHEFEN i din krop og din graviditet og DU bestemmer, hvornår der skal handles. Evt med hjælp fra en hvid løgn eller undlade at fortælle alt til vagtlæge. Kom afsted med dig, så du kan få lidt mere afklaring. Pøj pøj.

Anmeld

8. februar 2010

CS

Bavianis skriver:

Tak for dit indlæg Julie.

Jeg har læst en masse inde på nettet, og der er rigtigt mange kvinder rundt omkring i verden der har fået det samme af vide som mig: at de ikke aner hvorfor kvinderne bløder. Nogle af disse historier ender med et barn, andre ender med abort.

Det er så svært for mig at banke i bordet, da jeg begynder at tude hver gang jeg ser en fagperson. Men jeg ville virkelig ønske at jeg kunne... Jeg overvejer virkelig at skifte læge, tror jeg vil undersøge det.

Jeg tror også jeg vil prøve at undersøge om jeg kan få en jordemoder, har kontaktet dem via mail, men de har endnu ikke svaret (det er mere end en uge siden jeg skrev...).

Ja for pokker afsted til lægevagten og få en henvisning - det handler om dig og din tryghed!!!

Det samme gælder lægen, jeg har lige været i gennem en tur med min læge også og følte mig bare ikke taget alvorligt...og tudet også hver gang jeg skulle forklare ham hvordan og hvorledes. Det gik op for mig at det her handler om min tryghed, så skift læge i en fart - vedkommende skal jo følge dig gennem hele graviditeten og efterfølgene.

Håber det bedste for dig!  

Anmeld

8. februar 2010

Bavianis

Ja, jeg tror jeg vil undersøge hvordan man skifter læge.

Det, jeg egentligt har brug for er nogle professionelle der spørger ind til mine symptomer, handler for min skyld, er interesserede i svar- kort sagt: professionelle der er intereserde i at hjælpe mig. Og det er rigtigt hvad I alle siger: Første skridt er en personlig læge, der tager mig og mine følelser alvorligt.

Jeg får ingenting ud af at ringe til vagtlægen. Så snart jeg siger mit personnummer, så popper den lange liste jo op. Vi var endv ved vagtlægen i torsdags efter NF, da jeg fik voldsomme smerter, og svaret er, som altid: Der er ikke noget at gøre.

Jeg tror jeg vil ringe til Jordemodercentret i morgen og høre om jeg kan blive tilknyttet.

Hvis I selv har oplevet noget lignende, kender nogen der har, eller har andre råd/tanker, så skriv endelig - også gerne pb hvis I har det bedre med det.

Tusind tak fordi I svarer min tråd og deler Jeres tanker, det er så dejligt. 

Anmeld

9. februar 2010

Bavianis

Har talt med jordemodercentret idag, og de afviste blankt at jeg kunne komme i kontakt med dem inden uge 15-18.

Hun sagde, at skulle jeg undersøges, så foregik det på sygehuset med lægens henvisning, de havde slet ikke remidierne og udstyret til dette. Jeg prøvede at forklare hende at det ikke var en undersøgelse jeg havde brug for, men nogle fagfolk at tale med, men det forstod hun slet ikke. Da jeg sagde, nå okay sagde hun "Desværre!" og kylede røret på!!

Det er simpelthen utroligt... Jeg føler mig virkelig overladt til mig selv. Jeg bliver mere og mere træt, fryder hele tiden og har bare slet ikke overskud til noget. Og alle fagfolk er kolde som jordbæris...

Anmeld

9. februar 2010

@spire

Bavianis skriver:

Har talt med jordemodercentret idag, og de afviste blankt at jeg kunne komme i kontakt med dem inden uge 15-18.

Hun sagde, at skulle jeg undersøges, så foregik det på sygehuset med lægens henvisning, de havde slet ikke remidierne og udstyret til dette. Jeg prøvede at forklare hende at det ikke var en undersøgelse jeg havde brug for, men nogle fagfolk at tale med, men det forstod hun slet ikke. Da jeg sagde, nå okay sagde hun "Desværre!" og kylede røret på!!

Det er simpelthen utroligt... Jeg føler mig virkelig overladt til mig selv. Jeg bliver mere og mere træt, fryder hele tiden og har bare slet ikke overskud til noget. Og alle fagfolk er kolde som jordbæris...

forstår slet ikke det er så svært for dig at få hjælp..! Kan virkelig godt forstå din frustration.. Bliver helt ked af det på dine vegne.. Det virker som om du bare slet ikke bliver taget alvorligt..

Får helt ondt i hjertet.. Aner ikke hvad jeg ville stille op hvis det var mig selv..  alt hvad jeg kan for der ikke er noget galt og alt går som det skal og indtil da får du lige en masse herfra!

Anmeld

9. februar 2010

MyBaby

Hvor er det bare utroligt - jeg bliver helt gal og har bare lyst til at skælde dem alle sammen ud. Sådan kan de altså ikke være bekendt at behandle dig!

Øv

Hvordan går det idag med kramper, blødning osv.?

Mange herfra også!

Anmeld

9. februar 2010

Bavianis

Jeg har haft en forfærdelig nat, og har ondt nu, men det er ikke så slemt. Jeg skal jo ikke på arbejde;-)

Jeg kan sagtens gå herhjemme og lave småting på gode dage. Igår sad jeg på sofaen hele dagen... Idag er ok, skal have ordnet vores nye vaskemaskine som mor og Ole kommer og tilslutter i morgen. Ellers kan jeg jo hvile mig. Det er bare ofte når jeg ligger ned det er værst nu - somom blodet ophober sig og presser, og det gør NAS. Det er rimeligt belastende når man hele tiden er træt, og bare vil ligge ned og sove... 

Anmeld

9. februar 2010

MTS

Kan se at du kommer oppe fra 9240. Så er du vel tillknyttet jm i aalborg. Nu har jeg sidste uge været der oppe første gang og hinde damen der sidder i informationen virker rigtigt arogant og sur. Så kan virkelig sætte mig ind i din oplevelse.

Jeg syntes at du hurtigst muligt skal prøve finde dig en ny læge, og ring til vagtlægen her efter kl 16 og hør om de kan hjælpe.

Krydser  for at du snart finder nogen læge der kan og vil hjælpe. kæmpe

Anmeld

9. februar 2010

Bavianis

Tusind tak Malin.

Jeg tror altså at jeg ringer til lægevagten og hører. Synes bare det er så pinligt - det er jo slet ikke det man egentligt skulle bruge lægevagten til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.