Fladt baghoved.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

Piv

Hejsa!

Man kan købe en støttepude som anvendes af fysioterapeuter og kiropraktorere for at undgå skævhed og flade kranium. Jeg anvendte den til min datter da hun vi ganske spæd og frem til hun var 6 måneder ca. fordi hun var født med stive nakkemuskler og altid vendte hovedet til samme side når hun sov.

Den kan bl.a. købes her - til en meget overkommelig pris!

http://www.babyparadise.dk/product.asp?product=17

Så vender du puden hver gang barnet sover - så skifter man automastisk  side fra gang til gang! UTROLIG effektiv!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

mor til Felix

LineD skriver:

Åh, ak åh, ve...

Hvordan overkom i det flade baghoved?

Jeg har nemlig et problem som ligger mig meget på sinde, jeg synes Liam's hoved er blevet meget fladt og skævt trods det at han ligger 3/4 dele af hans vågne tid på maven, eller sidder hos mig, han ligger udelukkende på ryggen når han sover til nat eller til middag i barnevognen, jeg er ofte henne og vende hans hoved på den anden side, men ligeså hurtigt som jeg drejer det, ligeså hurtigt drejer han det tilbage.
Selv til babysvømning hvor man ellers skulle synes de har meget fri bevægelser har han tendens til at vende hovedet til favoritsiden, så jeg er jo begyndt at være bekymret for om der kan sidde noget fast i nakken eller ryggen siden han ikke vil dreje hovedet til den anden side.

Det sidste jeg ønsker er jo at han skal få en grim hovedfacon.
Jeg har taget kontakt til SP som vil se på det ved næste besøg, men er der mere jeg bør gøre? Bør jeg kontakte en babykiropraktor/fysioterapeut?
Jeg kan også se man nu kan købe sådan en her:
Men jeg ved ikke om det er snyd eller humbug...
Gode råd modtages med KYSHÅND!

Hey

Min søn er 2 mdr han har selv et fladt bag hovede det jeg har fået afvide af sp at jeg skal lægge noget lege tøj til den side han ikke vil kigge til og det har hjulpet lidt det går da frem ad... men han har stadig et fladt baghovede fordi jeg gøre det samme som dig prøver vende hovedet men det vender sig hurtigt tilbage igen...

Når jeg lægger ham i kravlegården eller i sofaen eller hvor man lige kan lægge ham såm lægger jeg ham så han kigger ind mod væggen det er forkedeligt så vender han det også er der en bamse på den anden side der er mere spænde en en hvid væg. så du huske og lægge ham så han kigger ind til noget kedeligt f.eks ind mod væggen det vil han sikkert synes er kedeligt så vil han prøve og vende hovedet..

Det virker lidt på felix men det tager lidt sin tid

Anmeld

8. februar 2010

Moar'en

LineD skriver:

Kilen/bleen i ligger bag dem, er det sådan så de ikke ligger heeelt på ryggen, så de "tilter" lidt til den side man gerne vil have de skal kigge til? For fik strengt at vide af SP at de ikke måtte sove på siden (Hvilket Liam på daværende tidspunkt havde gjort i 3 uger, og der var hovedet flot). Men når det kun er liiidt på siden gør det vel ikke noget?

Viktor har altid sovet på siden, enten den ene eller anden. De gjorde det på sygehuset, og derfor fortsatte vi bare, og Viktor har altid haft et pænt hoved. Og det skal lige siges at Viktor aldrig har lagt ret meget på maven.

Anmeld

8. februar 2010

SaNiNa

Nicklas hvade en periode farvorit siden, hvor den ene side var mere flad end det anden, men nu hvor han sover på maven med hovede ned i madrassn så har det udlingnet sig igen.

Anmeld

9. februar 2010

Frejasmor

LineD skriver:

Ja det er en evig bekymring, jamen det vil jeg da meget gerne, med puden, kan du ikke sende en PB med porto pris og dit konto nummer, så kan jeg da lige overføre beløbet, om ikke andet så er den jo god når han sover i barnevognen og ikke kan ligge på siden!

Hejsa nu er jeg ikke så god til de forkortelser, men hvad betyder PB?? Kan man ikke sende det så modtager betaler??

Anmeld

9. februar 2010

Mormilla

Min søn har det. Men når de begynder at få hår kan man ikke se det.

Men du kan få et til på syghuset hvor de kan tjekke om der er noget galt med han`s nak. Vi var der inde og de havde sådan en dims kan ikke huske hvad den hedder. Men det er en så man kan styre hvordan han skal ligge. Min søn var for stor til den dims, så vi købte nogen salt poset som vi lagde ind i en hovdepude. Det hjalp en del. men han er stadig lidt flad den dag i dag.

Ved ikke om du forstår hvad jeg skriver

Anmeld

9. februar 2010

BK

LineD skriver:

Åh, ak åh, ve...

Hvordan overkom i det flade baghoved?

Jeg har nemlig et problem som ligger mig meget på sinde, jeg synes Liam's hoved er blevet meget fladt og skævt trods det at han ligger 3/4 dele af hans vågne tid på maven, eller sidder hos mig, han ligger udelukkende på ryggen når han sover til nat eller til middag i barnevognen, jeg er ofte henne og vende hans hoved på den anden side, men ligeså hurtigt som jeg drejer det, ligeså hurtigt drejer han det tilbage.
Selv til babysvømning hvor man ellers skulle synes de har meget fri bevægelser har han tendens til at vende hovedet til favoritsiden, så jeg er jo begyndt at være bekymret for om der kan sidde noget fast i nakken eller ryggen siden han ikke vil dreje hovedet til den anden side.

Det sidste jeg ønsker er jo at han skal få en grim hovedfacon.
Jeg har taget kontakt til SP som vil se på det ved næste besøg, men er der mere jeg bør gøre? Bør jeg kontakte en babykiropraktor/fysioterapeut?
Jeg kan også se man nu kan købe sådan en her:
Men jeg ved ikke om det er snyd eller humbug...
Gode råd modtages med KYSHÅND!

bare en alm. kiropraktor, de kan godt tage vare på sådan en lille størrelse... Jo før du kommer afsted jo bedre...

Anmeld

9. februar 2010

LineD

hermann skriver:

Hejsa nu er jeg ikke så god til de forkortelser, men hvad betyder PB?? Kan man ikke sende det så modtager betaler??

Det betyder bare en privat besked :) Jeg ved egentlig ikke om man kan sådan så modtager betaler, det kan man vist godt tror jeg.

Har du en mail? Så kan jeg maile min adresse?

Anmeld

10. februar 2010

Frejasmor

LineD skriver:

Det betyder bare en privat besked Jeg ved egentlig ikke om man kan sådan så modtager betaler, det kan man vist godt tror jeg.

Har du en mail? Så kan jeg maile min adresse?

Ja sarah1983@live.dk 

Så finder jeg lige ud af om jeg kan sende så du betaler når du modtager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.