Fladt baghoved.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.536 visninger
28 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

LineD

Åh, ak åh, ve...

Hvordan overkom i det flade baghoved?

Jeg har nemlig et problem som ligger mig meget på sinde, jeg synes Liam's hoved er blevet meget fladt og skævt trods det at han ligger 3/4 dele af hans vågne tid på maven, eller sidder hos mig, han ligger udelukkende på ryggen når han sover til nat eller til middag i barnevognen, jeg er ofte henne og vende hans hoved på den anden side, men ligeså hurtigt som jeg drejer det, ligeså hurtigt drejer han det tilbage.
Selv til babysvømning hvor man ellers skulle synes de har meget fri bevægelser har han tendens til at vende hovedet til favoritsiden, så jeg er jo begyndt at være bekymret for om der kan sidde noget fast i nakken eller ryggen siden han ikke vil dreje hovedet til den anden side.

Det sidste jeg ønsker er jo at han skal få en grim hovedfacon.
Jeg har taget kontakt til SP som vil se på det ved næste besøg, men er der mere jeg bør gøre? Bør jeg kontakte en babykiropraktor/fysioterapeut?
Jeg kan også se man nu kan købe sådan en her:
Men jeg ved ikke om det er snyd eller humbug...
Gode råd modtages med KYSHÅND!
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

LineD

Ingen med råd eller erfaringer, er jeg mon den eneste forfærdelige mor? ... Ja sådan føler man sig næsten når alle i mødregruppen har børn med flotte baghoveder :S

(Skal måske tilføje at Liam's aldrig har været flot afrundet, det var forholdsvis fladt lige fra fødslen)

Anmeld

6. februar 2010

otlitrom

Har ingen børn, men har været i praktik i sundhedsplejen.

Her i byen har de "Åben Konsultation", hvor man kan komme og stille spørgsmål. Og der var en Børne-Fys. tilknyttet én eller to gange om måneden. Er det noget I har, der hvor du bor?

Ellers er jeg sikker på din sp har nogle gode råd, du er helt sikkert ikke den første der spørger.

Jeg tror bestemt ikke du er en dårlig mor!!

Anmeld

6. februar 2010

Diana...

Jeg mener det var Tanja her inde fra der var til en børne kiroprakter og kun har godt at sige om det. En fra min mødre gruppe hende søn havet os en farvorit side og hun var os afsted og ja der sad noget i klemme og hun kik 5 gange og så har der ikke været noget siden. Jeg synes godt man kan kontakte en og lade dem se på det for de gør jo ikke noget hvis der ikke er noget men tit kan en SP bare ikke se at der er noget.

Lucas var os flad men det har rette sig ud igen.

Håber i finder ud af det.

Knus

Anmeld

6. februar 2010

anneR

LineD skriver:

Ingen med råd eller erfaringer, er jeg mon den eneste forfærdelige mor? ... Ja sådan føler man sig næsten når alle i mødregruppen har børn med flotte baghoveder

(Skal måske tilføje at Liam's aldrig har været flot afrundet, det var forholdsvis fladt lige fra fødslen)

min søn ville også kun ligge med hovedet til den ene side, og fik et fladt baghoved sundhedsplejesken, sagde man kunne ligge i kigle undet madressen så han var stvunget til at ligge med det den anden vej når han sov, men han var for stærk. så fik et meget skævt og fladt baghoved, men ind til de er 3,5år mener jeg er kraniet så blødt at det ændre fason. og nu er det helt normalt igen, uden jeg har gjort noget.

men prøv kiglen.

Anmeld

6. februar 2010

Camilla_a

Du kan prøve at ligge ham på siden når han skal sove og ligge en af de der sandsække (eller noget andet) man kan få til putte i mikroen, så han ikke han vende sig. Det fik en jeg gik i mødregruppe med af  vide af hendes sp da hun havde samme problem med hendes dreng.  

Anmeld

6. februar 2010

LinLin

Jeg lagde en pude eller ble bag Davids nakke. Og drejede sådan rimeligt "skiftevis" hans hoved til højre og venstre. Han har et flot rundt baghoved, hvis hans mor selv skal sige det

(han er 5 mdr på billedet)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. februar 2010

LinLin

anneR skriver:

min søn ville også kun ligge med hovedet til den ene side, og fik et fladt baghoved sundhedsplejesken, sagde man kunne ligge i kigle undet madressen så han var stvunget til at ligge med det den anden vej når han sov, men han var for stærk. så fik et meget skævt og fladt baghoved, men ind til de er 3,5år mener jeg er kraniet så blødt at det ændre fason. og nu er det helt normalt igen, uden jeg har gjort noget.

men prøv kiglen.

Det synes jeg ikke lyder rigtigt... 3½ år - der den bløde plet der jo slet ikke mere! De første 3 mdr er de "vigtigste" at gøre en indsats mht til hovedform, da det er her kraniet er mest blødt, men præcist hvor længe man har til at genoprette ved jeg ikke, men tænker det er inden for de første 8 levemdr...

Anmeld

6. februar 2010

LineD

Kilen/bleen i ligger bag dem, er det sådan så de ikke ligger heeelt på ryggen, så de "tilter" lidt til den side man gerne vil have de skal kigge til? For fik strengt at vide af SP at de ikke måtte sove på siden (Hvilket Liam på daværende tidspunkt havde gjort i 3 uger, og der var hovedet flot). Men når det kun er liiidt på siden gør det vel ikke noget?

Anmeld

6. februar 2010

anneR

Mor til David skriver:

Det synes jeg ikke lyder rigtigt... 3½ år - der den bløde plet der jo slet ikke mere! De første 3 mdr er de "vigtigste" at gøre en indsats mht til hovedform, da det er her kraniet er mest blødt, men præcist hvor længe man har til at genoprette ved jeg ikke, men tænker det er inden for de første 8 levemdr...

Du kan ikke selv gøre noget for at rette op på det men, hovedet ændre sig ind til da og retter selv op på fasonen. Det har det gjort på min søn, og han havde meget skævt bag hoved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.