Fladt baghoved.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

LinLin

Kilen/bleen i ligger bag dem, er det sådan så de ikke ligger heeelt på ryggen, så de "tilter" lidt til den side man gerne vil have de skal kigge til? For fik strengt at vide af SP at de ikke måtte sove på siden (Hvilket Liam på daværende tidspunkt havde gjort i 3 uger, og der var hovedet flot). Men når det kun er liiidt på siden gør det vel ikke noget?

Ja, vil nok kalde det "lidt på siden"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

N&J

Altså det er noget pjat at sige at man ikke kan gøre noget, i så fald skulle Nikitas baghovdet stadig være skæv..Du gør som de gør på plejehjemmet år en person skal undgå liggesår, men de ligger stadig på ryggen, bare sådan at den ene side skånes. Du tager en stofble, ruller den til en pølse, eller ligger den sammen på langs, så ligger du den under favorit siden så han bare bliver løftet en smule i den side, så han stadig ligger på ryggen, men hælder mest til den ene side.. selvfølgelig skal du være opmærksom på at han ikke kan vende sig, men det burde altså fungere (evt kan du ligge den under lagnet) og så må du bare konsekvent flytte hans hoved hele tiden, jeg gjorde det hele tiden med Nikita i en periode, men det fungerede..https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12371.gif

Anmeld

6. februar 2010

Camilla_a

LineD skriver:

Kilen/bleen i ligger bag dem, er det sådan så de ikke ligger heeelt på ryggen, så de "tilter" lidt til den side man gerne vil have de skal kigge til? For fik strengt at vide af SP at de ikke måtte sove på siden (Hvilket Liam på daværende tidspunkt havde gjort i 3 uger, og der var hovedet flot). Men når det kun er liiidt på siden gør det vel ikke noget?

Begge mine drenge har altid sovet på siden, det var den måde de sov bedst og så kunne de komme af med gyld hvis de skulle det. Min sp sagde at det var helt fint de gjorde og det var der ikke noget farligt i. Vi puttede dem altid godt så de ikke kunne komme om på maven.

Anmeld

6. februar 2010

susser83

Min datter ville også kun ligge på baghovedet, jeg prøvede næsten alt men uden held til at få hende til at ligge på siden af hovedet. Hun fik et meget fladt baghoved, idag er hun 3 år og hovedet har rettet sig så meget af sig selv at det har "normal" facon.

Knus Sus

Anmeld

6. februar 2010

4kløver

kender det godt min har også hendes bedste side.. min sp sagde at jeg bare skulle ligge hende på siden når hun sov om dagen.. så nu må jeg se om det hjælper..

Anmeld

6. februar 2010

trunte89

Sara havde også en klar farvorit side når hun lå.

Vi fik at vide, at kontakten fra os ( og legetøj) til hende skulle komme fra modsatte side. Altås hendes farvorit side var venstre, så vi skulle sankke og lege fra højre side.

Anmeld

6. februar 2010

Barbamama

min datter ville kun ligge med hovedet til højre og vi var ved kiropraktor 3-4gange og så var hun kureret og hendes fladhed gik væk. SKØNT!!!!! Jeg kan kun anbefale det

Anmeld

7. februar 2010

Skouboe

Hvis han ikke vil dreje hovedet ordentligt til den ene side, ville jeg tage ham til kiropraktor...

Vores datter har iøvrigt (på anbefaling fra vores SP da hun døjede med ondt i maven som spæd) sovet på siden fra hun var ca. 5 dage gammel uden kiler eller bleer eller noget , og det er først for nyligt hun er begyndt at rulle om på maven (hun er 1 år nu).

Når nummer 2 kommer til August bliver h*n lagt på siden fra dag 1... 

Anmeld

8. februar 2010

Frejasmor

Hej Jeg kender alt til bekymringerne omkring det hoved.

Min datter er født med det der hedder torti collis som er en forkortning af halsmusklen på den ene side af halsen. Det betyder at hun ikke kunne se til højre overhovedet.

Hun har fået et meget skævy kranie og vi kan ikke få hende til at ligge på siden og hvis vi prøver at dreje hovedet så drejer hun  det bare tilbage igen.

Vi har haft en fys hjemme som også laver kraniosakral terapi, og det har hjulpet meget.. Hun kan nu dreje hovedet 70 grader hvor hun før kun kunne 30 grader.

Ved ikke helt hvad jeg ville med det her, måske bare sige kender alt til den kamp mod det baghoved.

Har forresten den der pude fra babadut, har aldrig brugt den så ved ikke hvor meget den hjælper. Men du må gerne få den, hvis du betaler for forsendelsen.

Anmeld

8. februar 2010

LineD

hermann skriver:

Hej Jeg kender alt til bekymringerne omkring det hoved.

Min datter er født med det der hedder torti collis som er en forkortning af halsmusklen på den ene side af halsen. Det betyder at hun ikke kunne se til højre overhovedet.

Hun har fået et meget skævy kranie og vi kan ikke få hende til at ligge på siden og hvis vi prøver at dreje hovedet så drejer hun  det bare tilbage igen.

Vi har haft en fys hjemme som også laver kraniosakral terapi, og det har hjulpet meget.. Hun kan nu dreje hovedet 70 grader hvor hun før kun kunne 30 grader.

Ved ikke helt hvad jeg ville med det her, måske bare sige kender alt til den kamp mod det baghoved.

Har forresten den der pude fra babadut, har aldrig brugt den så ved ikke hvor meget den hjælper. Men du må gerne få den, hvis du betaler for forsendelsen.

Ja det er en evig bekymring, jamen det vil jeg da meget gerne, med puden, kan du ikke sende en PB med porto pris og dit konto nummer, så kan jeg da lige overføre beløbet, om ikke andet så er den jo god når han sover i barnevognen og ikke kan ligge på siden!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.