Fra kontanthjælp til barsel - hvor meget får man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

smokin

Rosa, nu er jeg ikke helt sikker på det her, men:

Jeg var ufrivilligt nødt til at være på kontanthjælp i december måned, og i den forbindelse undersøgte jeg hvad jeg ville få ud af at være på kontanthjælp indtil jeg skulle føde. 

De smed mig hurtig i aktivering fordi de ikke mener man kan gå derhjemme bare fordi man er gravid, det er jo ikke en sygdom. 

Samtidig fortalte en socialrådgiver mig at bare fordi man får et barn er man ikke nødvendigvis berettiget til at få kontanthjælp på barsel. 

Jeg har valgt at forsætte med mit studie på trods af at det giver mindre penge i kassen om måneden. I min kommune er de ikke så gode til at hjælpe. 

Men synes du skal undersøge det GODT inden du beslutter dig.

KH
Zette 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Mira0911

Zette skriver:

Jeg var ufrivilligt nødt til at være på kontanthjælp i december måned, og i den forbindelse undersøgte jeg hvad jeg ville få ud af at være på kontanthjælp indtil jeg skulle føde. 

De smed mig hurtig i aktivering fordi de ikke mener man kan gå derhjemme bare fordi man er gravid, det er jo ikke en sygdom. 

Samtidig fortalte en socialrådgiver mig at bare fordi man får et barn er man ikke nødvendigvis berettiget til at få kontanthjælp på barsel. 

Jeg har valgt at forsætte med mit studie på trods af at det giver mindre penge i kassen om måneden. I min kommune er de ikke så gode til at hjælpe. 

KH
Zette 

Det var da ubehøvlet sagt af kommunen...

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Mariekjellerup skriver:

9000 er det fordi man er gravid man får dette eller ?

Ja Satsen ligger på omkring 6000,- hvis man er under 25 og ikke-forsøger, hvis du er gravid og efter de 12 uger, får du ca. 9000,- og hvis du er over 25 eller er forsøger får du lidt over 13.000,- før skat

Sabrina - som også går på barsel via KH

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Zette skriver:

KH
Zette 

Hejsa.. Nu ved jeg ikke hvilken kommune det er du er tilknyttet til, men hvis man er på kontanthjælp og gravid, vil man få kontanthjælp på barsel også... De kan ikke sige man ikke kan få det, da kommunen er der for at hjælpe Men man skal nok være på KH i noget tid, inden ens barsel

Synes det er noget mærkeligt noget at sige af din sagsbehandler

Knus Sabrina

Anmeld

6. februar 2010

Mor Til Julie<3

Miiiq oq Min kæreste får beqqe to 13.096 udbatalt hver månede før skat ... Oq når der er er trukket skat så har vi hver især 9436 hver ... Oq det er efter jeq har født ... Da jeq var i uqe 12 fik jeq 7020 udbatalt hver månede ...

Anmeld

6. februar 2010

smokin

Sabrina17 skriver:

Hejsa.. Nu ved jeg ikke hvilken kommune det er du er tilknyttet til, men hvis man er på kontanthjælp og gravid, vil man få kontanthjælp på barsel også... De kan ikke sige man ikke kan få det, da kommunen er der for at hjælpe Men man skal nok være på KH i noget tid, inden ens barsel

Synes det er noget mærkeligt noget at sige af din sagsbehandler

Knus Sabrina

Nej, det er nok rigtigt nok at hvis man ER i systemet allerede så forsætter man bare. Men Rosa ville jo stoppe fra sit studie og så er det en del anerledes. 

Og i min kommune vil de til hver en tid kaste "lorten" over på andre, det er så belastende. 

Men jeg håber da hun kan få det, hvis det er det hun ønsker.

Kærlig hilsen
Zette 

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Zette skriver:

Nej, det er nok rigtigt nok at hvis man ER i systemet allerede så forsætter man bare. Men Rosa ville jo stoppe fra sit studie og så er det en del anerledes. 

Og i min kommune vil de til hver en tid kaste "lorten" over på andre, det er så belastende. 

Men jeg håber da hun kan få det, hvis det er det hun ønsker.

Kærlig hilsen
Zette 

Ja, det var også derfor jeg skrev at man nok skulle være på kontanthjælp i noget tid inden barsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.