Fra kontanthjælp til barsel - hvor meget får man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2010

mor-til-vanessa

Rosa skriver:

Jeg overvejer som sagt at sætte mit studie i bero og gå på barselsdagpenge i stedet for SU-barsel, da det vil betyde dels en længere barsel og dels flere penge om måneden.

Men hvad får man? Hvad er satsen for jer som er gået fra kontanthjælp til barsel?

Og er der andre som på denne måde er gået direkte fra at være studerende til at afslutte studiet og gå på barsel?

Kh

Rosa

jeg gik fra a-kasse til barsels, det er ikke helt det sammen, men tror det er ca det samme man får i betaling. jeg får omkring 3300 pr uge før skat. jeg får udbetalt 9700 for 4uger efter skat. men jeg har vist et rimelig højt fradrag. håber du kan bruge det til lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

MM1987

Mariekjellerup skriver:

kigger lige med, da jeg er færdig med min uddannelse i April og skal på barsel ca den 20 juni, og er ikke i en a kasse, så skal på kontanthjælp i min barsel.

Hej...

Når man er nyuddannet behøves man ikke have været medlem af en a-kasse i et år før man kan dagpenge. Man skal bare melde sig ind senest 14 dage efter man er demiteret (sidste eksamen) og så har man bare en måneds karantæne, men man er berettiget til dagpenge på demitent sats, som er 80% af den normale dagpenge sats...

Det har jeg tænkt mig at gøre, da jeg ikke kan få kontanthjælp...

Anmeld

6. februar 2010

Mariekjellerup

Mia Maia skriver:

Hej...

Når man er nyuddannet behøves man ikke have været medlem af en a-kasse i et år før man kan dagpenge. Man skal bare melde sig ind senest 14 dage efter man er demiteret (sidste eksamen) og så har man bare en måneds karantæne, men man er berettiget til dagpenge på demitent sats, som er 80% af den normale dagpenge sats...

Det har jeg tænkt mig at gøre, da jeg ikke kan få kontanthjælp...

Hej. det er kun hvis uddannelsen har taget over 18 mdr, så kan man gøre det, men hvis den fx som min kun har taget 14 mdr kan man ikke 

Anmeld

6. februar 2010

MM1987

Mariekjellerup skriver:

Hej. det er kun hvis uddannelsen har taget over 18 mdr, så kan man gøre det, men hvis den fx som min kun har taget 14 mdr kan man ikke 

Ja okay det er rigtig...ØV ØV...

Anmeld

6. februar 2010

NynneKlink

Mariekjellerup skriver:

Udbetalt eller før skat?

før skat, jeg har levet med 3 børn for 8500 ca i måneden... tro mig det er s*u ikke sjovt..

Anmeld

6. februar 2010

Honningblomst

NynneKlink skriver:

før skat, jeg har levet med 3 børn for 8500 ca i måneden... tro mig det er s*u ikke sjovt..

Det er da mere end su giver udbetalt..

Anmeld

6. februar 2010

Mira0911

Da jeg var på barsel via kontanthjælp - Fik jeg den gamle sats som hed 12629,- efter skat havde jeg knap 9200,-

Den nye sats er 13096,- også når man er forsørger/ på barsel...

Skulle gerne være det samme i alle kommuner....

Anmeld

6. februar 2010

Rosenvind

Men altså de 13000 er først efter du har født - med mindre du allerede har et barn.

Hvis du er over 25 vil det så altid være 13000, men hvis du under 25 og ikke-forsøger så der den på omkring 9000.

Anmeld

6. februar 2010

Mariekjellerup

Men altså de 13000 er først efter du har født - med mindre du allerede har et barn.

Hvis du er over 25 vil det så altid være 13000, men hvis du under 25 og ikke-forsøger så der den på omkring 9000.

9000 er det fordi man er gravid man får dette eller ?

Anmeld

6. februar 2010

Mira0911

Her er en side, med satserne... :)

2010

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.