Fra kontanthjælp til barsel - hvor meget får man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.681 visninger
26 svar
0 synes godt om
5. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg overvejer som sagt at sætte mit studie i bero og gå på barselsdagpenge i stedet for SU-barsel, da det vil betyde dels en længere barsel og dels flere penge om måneden.

Men hvad får man? Hvad er satsen for jer som er gået fra kontanthjælp til barsel?

Og er der andre som på denne måde er gået direkte fra at være studerende til at afslutte studiet og gå på barsel?

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2010

Mariekjellerup

kigger lige med, da jeg er færdig med min uddannelse i April og skal på barsel ca den 20 juni, og er ikke i en a kasse, så skal på kontanthjælp i min barsel.

Anmeld

5. februar 2010

Honningblomst

Kh på barsel er bare kh..dvs 13.000kr eller der omkring...

Anmeld

5. februar 2010

Honningblomst

Men pas på for vælger du bare at sætte i bero så kan du risikere at skulle betale tilbage da du jo skulle gå på barsel på su... bare du lige er obs på det..

Anmeld

5. februar 2010

Mariekjellerup

Eva skriver:

Kh på barsel er bare kh..dvs 13.000kr eller der omkring...

Udbetalt eller før skat?

Anmeld

5. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Men pas på for vælger du bare at sætte i bero så kan du risikere at skulle betale tilbage da du jo skulle gå på barsel på su... bare du lige er obs på det..

Hvorfor det? Det forstår jeg ikke helt? Det er altså lidt en jungle at finde rundt i de regler...

Anmeld

5. februar 2010

Honningblomst

Mariekjellerup skriver:

Udbetalt eller før skat?

Man kan jo aldrig skrive nettobeløb da det handler om ens personlige fradrag...så nej, det er bruttobeløb.

Anmeld

5. februar 2010

Mariekjellerup

Eva skriver:

Man kan jo aldrig skrive nettobeløb da det handler om ens personlige fradrag...så nej, det er bruttobeløb.

Okay tak for det

Anmeld

5. februar 2010

Honningblomst

Rosa skriver:

Hvorfor det? Det forstår jeg ikke helt? Det er altså lidt en jungle at finde rundt i de regler...

Sådan er det altid med kh, der vurderes altid hvilket behov det er, velnok for dte ikke skal udnyttes..det er jo noget mere end su at få

Men ellers skal du bare betale tilbage igen.. men undersøg det, ring på kommunen så ved du om det erlidt risikabelt det du vil gøre..

Anmeld

5. februar 2010

Stumpen

Da jeg i sin tid skulle søge barsel på studiet dobbelttjekkede vores kontor dame om jeg havde krydset af det rette sted, da det var forkert med orlov, kan ikke huske hvorfor, så undersøg det lige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.