hvor meget vejer jeres små*???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2010

Sees

Emil er 8 mdr, vejer ca. 11 kg. og måler 71 cm.

Ved fødsel : 3100 g. og 50 cm.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2010

JustAnotherName

Alexander 10 mdr i dag   13 kg .

Hold da op. Min datter på næsten 2½ år vejer 12 kg.

Men ja, det kan man jo heller ikke sammenligne - der er jo forskel på dreng/pige og på arv fra os forældre. Jeg var selv en maga lille spirrevip, da jeg var barn .....det er jeg så IKKE den dag idag 

Kom bare lige til at tænke "hold da op", fordi din søn jo kun er 10 mdr. mod min datter som snart er 2½, og alligevel vejer mindre.

Intet ondt ment eller at han så er fed, slet ikke!!!
Bare lidt sjovt at sætte op mod hinanden....

Anmeld

8. februar 2010

JustAnotherName

Celina er 8½ måned - vejer 8,3 kg. og er 71 cm.

Ved fødslen 3740 gr. og 52 cm.

Anmeld

8. februar 2010

JustAnotherName

Rikke&Liam skriver:

Jeg har efterhånden fundet ud af at man ikke skal kigge så meget på hvor meget eller hvor lidt børn vejer. Der er jo kæmpe forskel på mennesker.

Min Liam vejede 6 kilo da han var 6 måneder... og han trives fint og følger sin EGEN kurve.

....dét har du fuldstændig ret i!

Nu har jeg godt nok selv lige sat en 10 mdr. gammel dreng op imod min datter på knap 2½ år....

Men det er mere hvis man prøver at sammenligne jævnaldrende babyer, at man kan blive sådan helt "ååh nej, bare mit barn nu ikke er for undervægtig eller overvægtig"
Men det er ikke til at tage udgangspunkt i andres babyers størrelse, for børn er ligeså vidt forskellige, som alle andre individer. Og de vokser på forskellige tidspunker ....især mens de er helt små, vokser de jo sådan i ryk. Og hvis den ene rykker helt vildt i en periode, mens en anden står stille i laaang tid, så bliver forskellen jo stor. Og det kan kun give en usikker mor en masse unødig bekymring.

Anmeld

9. februar 2010

Mca<3

JustAnotherName skriver:

Hold da op. Min datter på næsten 2½ år vejer 12 kg.

Men ja, det kan man jo heller ikke sammenligne - der er jo forskel på dreng/pige og på arv fra os forældre. Jeg var selv en maga lille spirrevip, da jeg var barn .....det er jeg så IKKE den dag idag 

Kom bare lige til at tænke "hold da op", fordi din søn jo kun er 10 mdr. mod min datter som snart er 2½, og alligevel vejer mindre.

Intet ondt ment eller at han så er fed, slet ikke!!!
Bare lidt sjovt at sætte op mod hinanden....

Det er nemlig skægt at sætte dem op mod hinanden ..   Det sjove er at Alexander slet ikke er tyk  Han er faktisk slankere end de fleste , han er 80 lang men tror han har kraftige knogler ,,  Han er lige røget over i st. 92 i tøj så han er en stor gut ...

Anmeld

9. februar 2010

nanaz

valdemar er 13 måneder og vejer 10 kg og er 75 cm så det er også lige efter kurven

Anmeld

9. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Mammi ,,, skriver:

Det er nemlig skægt at sætte dem op mod hinanden ..   Det sjove er at Alexander slet ikke er tyk  Han er faktisk slankere end de fleste , han er 80 lang men tror han har kraftige knogler ,,  Han er lige røget over i st. 92 i tøj så han er en stor gut ...

Tror altid man sammeligner lidt...

er sgu da lidt misundelige på jer der har børn med lidt elastik'er og dem der følger sin egen kurve...

Vi er nu nede at veje det han gjorde til 1 års undersøgelsen, uden stadig at vide hvorfor......

Så ville ønske han bare havde lidt at tage af...

Anmeld

9. februar 2010

Vingummien

Emil er 18 mdr og vejer knap 11 kg

Anmeld

9. februar 2010

Mca<3

Frederic's moar skriver:

er sgu da lidt misundelige på jer der har børn med lidt elastik'er og dem der følger sin egen kurve...

Vi er nu nede at veje det han gjorde til 1 års undersøgelsen, uden stadig at vide hvorfor......

Puha   De har stadig ikke fundet ud af hvorfor ?? Hvor meget har han tabt sig i alt ??  Hvordan er hans almen tilstand nu ??

Anmeld

9. februar 2010

lotte32

Frederic's moar skriver:

kan nemt følge dig, min datter vejede 10 kg til 1 års tjek, og det vejede hun igen til 3 års tjek... frustrerende når man jo syntes at de spiser og trives fint.. men alle børn er jo forskellige  

hun er nu 6½ år og stadig en lillebitte myr på 110 cm og 15,5 kg.. men hun er glad, sund, aktiv og trives fint og det er jo det vigtigste

(Men hun bliver ked af det når folk ikke tror på hende når hun siger hun er 6 år, og så er hun møgtræt af at bruge str 3-4 år i bukser)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.