Tid til NF... DUMME DUMME damer på svangreambulatoriet. :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2010

smokin

Zafir skriver:

MIn JM sagde også at det ikke ville være svært for mig at få de scanninger jeg ville have, for at føle mig tryg...

Men sjovt du siger det der med at formulere dig hehe... Jeg er også begyndt at sige det OMVENDTE af, hvad jeg mener. Altså det NØJAGTIG omvendte. Også bare slet ikke forstå hvórfor folk ikke forstår hvad jeg mener. Det gjorde jeg også med Idun. Det var frustrerende, men også ret sjovt.

Så nu prøver jeg igen at opdrage manden til at han skal høre hvad jeg MENER og ikke hvad jeg siger!!!!!!!!!!

Den er helt gal med mig, jeg har virkelig formuleringsevne som en på 5. Og det er alt, selv de mest simple ting, og andre forstår det bare ikke???! Bare jeg ikke også får ammehjerne.

Jeg bliver mest irriteret over at jeg sidder til lægesamtale og vi aftaler du skal have den og den scanning, og flere hvis det er nødvendigt. Så rejser vi os og går de der 20 skridt ud til skranken, og så sidder frk.møgko bag glasset og siger "desværre må jeg ikke give to på samme tid" DET STÅR JO PÅ PAPIRET?

Og jeg er bare så ØMSKINDET hvad det angår babyen. Så jeg ved bare præcis hvor du kommer fra, når du skriver som du gør. Nu er jeg heldigvis begyndt at mærke hende HVER dag, når hun ligger derinde og puffer. Så slapper mere af, men lige før MD frygtede jeg at komme derop og der intet hjerteblink var - for jeg kunne ikke mærke hende overhovedet, og kvalmen var væk + alle de andre tegn. Så blev overlykkelig da hun sagde: I skal have en pige og se hvor hun svømmer rundt. En rigtig lille tyksak.Var ikke til at skyde igennem!

Jeg har flere gange overvejet at skifte fødested til Roskilde. Flere gange. ISÆR pga den dårlige service og den uforståelige læge. Og ham skal du altså ikke ind til!! Så er der bank i luften!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zette skriver:

Den er helt gal med mig, jeg har virkelig formuleringsevne som en på 5. Og det er alt, selv de mest simple ting, og andre forstår det bare ikke???! Bare jeg ikke også får ammehjerne.

Jeg bliver mest irriteret over at jeg sidder til lægesamtale og vi aftaler du skal have den og den scanning, og flere hvis det er nødvendigt. Så rejser vi os og går de der 20 skridt ud til skranken, og så sidder frk.møgko bag glasset og siger "desværre må jeg ikke give to på samme tid" DET STÅR JO PÅ PAPIRET?

Og jeg er bare så ØMSKINDET hvad det angår babyen. Så jeg ved bare præcis hvor du kommer fra, når du skriver som du gør. Nu er jeg heldigvis begyndt at mærke hende HVER dag, når hun ligger derinde og puffer. Så slapper mere af, men lige før MD frygtede jeg at komme derop og der intet hjerteblink var - for jeg kunne ikke mærke hende overhovedet, og kvalmen var væk + alle de andre tegn. Så blev overlykkelig da hun sagde: I skal have en pige og se hvor hun svømmer rundt. En rigtig lille tyksak.Var ikke til at skyde igennem!

Jeg har flere gange overvejet at skifte fødested til Roskilde. Flere gange. ISÆR pga den dårlige service og den uforståelige læge. Og ham skal du altså ikke ind til!! Så er der bank i luften!

Nej altså - mine eneste oplevelser, hvor jeg er blevet behandlet godt derinde, var på gyn... hvor jeg var indlagt de to gange der. De var rigtig søde og omsorgsfulde. Men de andre

Så jeg er GLAD FOR HF ordningen!!

Anmeld

3. februar 2010

smokin

Zafir skriver:

Nej altså - mine eneste oplevelser, hvor jeg er blevet behandlet godt derinde, var på gyn... hvor jeg var indlagt de to gange der. De var rigtig søde og omsorgsfulde. Men de andre

Så jeg er GLAD FOR HF ordningen!!

Ja den fik jeg så afvide at man ikke skulle benytte som førstegangsfødende - fordi man ikke vidste hvad det handlede om. Nå nå så.

Men godt du har en god JM som kan tage sig ordenligt af dig.

Anmeld

3. februar 2010

DK

Super sejt af dig at du ikke lod dig slå ud af skrankepaven, men insisterede og ringede flere gange!! Desværre er det jo oftest sådan at når man er "sød og flink" og bare tager det de siger for gode varer, så får man ikke en dyt ud af det!! Så vi kvinder skal bare være gode til at insistere på hvad vi vil have, og så kræve det vi VED vi har ret til. Selv om det er træls og surt!

Men Hep for dig, at du blev ved til du fik en bedre ordning, end 22 februar!!

Knus

Anmeld

3. februar 2010

Moderator

Zette skriver:

Ja den fik jeg så afvide at man ikke skulle benytte som førstegangsfødende - fordi man ikke vidste hvad det handlede om. Nå nå så.

Men godt du har en god JM som kan tage sig ordenligt af dig.

AI... :-S Det var FANTASTISK at føde hjemme som førstegangsfødende!!!...

Vi troede i første omgang ikke man måtte, men fik så på det bestemteste atvide at en SUR JM på holbæk, at hvis vi ville føde i vand, så skulle vi jo føde hjemme!!!!!!!!! Så det gjorde vi med Idun Og det var også det vi helst ville...

Så JO sagtens første gang Helt sikkert...!!

Anmeld

3. februar 2010

Moderator

DK skriver:

Super sejt af dig at du ikke lod dig slå ud af skrankepaven, men insisterede og ringede flere gange!! Desværre er det jo oftest sådan at når man er "sød og flink" og bare tager det de siger for gode varer, så får man ikke en dyt ud af det!! Så vi kvinder skal bare være gode til at insistere på hvad vi vil have, og så kræve det vi VED vi har ret til. Selv om det er træls og surt!

Men Hep for dig, at du blev ved til du fik en bedre ordning, end 22 februar!!

Knus

Jeg er også selv glad for at jeg ikke lod den sidde i maven og RINGEDE op igen. Jeg er ikke verdens bedste til at stå op for min ret, men lidt hormoner ser ud tila t hjælpe på det!!... heldigvis...

Anmeld

3. februar 2010

Moderator

Arrgh jeg hader simpelthen den der bureaukratiske magtliderligehed nogle af de der afdankede sekretærtyper har. Som om de gravide er til for dem og ikke omvendt GODT du ikke fandt dig i det, for det kan bare ikke være rigtigt at sådan en madamme skal sidde og snerpe sig på din bekostning!

Og hjemmefødsel - JA TAK - uha hvor jeg håber vi slipper for hospitalet!!!

Kh

Rosa

Anmeld

3. februar 2010

Susan1978

Ziffer en kæmpe krammer, kan godt forstå din vrede.. hvor er de bare tavlige..

Anmeld

3. februar 2010

mariamiss6

Arj zafir, sådan en sur kælling altså... det er da meget muligt hun ikke har kunnet skaffe dig en tid tiligere end den du fik, men hun kunne sku da i det mindste forsøge at være bare en lille bitte smule sympatisk...

Anmeld

3. februar 2010

Bavianis

mariamiss6 skriver:

Arj zafir, sådan en sur kælling altså... det er da meget muligt hun ikke har kunnet skaffe dig en tid tiligere end den du fik, men hun kunne sku da i det mindste forsøge at være bare en lille bitte smule sympatisk...

Jeg synes simpelthen også bare det var for sejt af dig. Jeg er selv sådan en der, hvis jeg får nej af dem - så siger jeg bare "Okay", og så kommer jeg alligevel tilbage en uge efter - med et psykisk sammenbrud!

Så godt gået - det er sgu lidt som at kunne sige fra - at kunne sige TIL!!!

Held og lykke - min NF er i morgen - håber den lever...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.