Hvordan varmes Jeres hus op...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

Honningblomst

Joan ( Smallie ) skriver:

Det forgår i et fyr der står ude i værkstedet og vi får varme af radiator lige som du gør. Så den slaks varme er der skal ikke noget galt i. Det er ikke en brænovn jeg snakker om.

Jeg snakkede jo heller om dit men om det vi havde som dælme var billigt... det gode ved fjernvarme er bare at det er super nemt... bare dyrt.

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

Lullaby

Fjernvarme. Ca 2200 hver 3 mdr

Anmeld

31. januar 2010

Bavianis

Vi har lige købt vores hus (oktober) og det er energimærket som "D" og har gulvvarme i flere rum.

Forrige ejer havde 2 børn og brugte lidt over 12.000 om året på at varme det op med pille-fyr. Derudover skal vi lægge udgifter til el-opvarmning af vandvarmer om sommeren hvor fyret er slukket samt brænde til hygge i stuen. Så nok ca. en 15-16.000 p.a. Vores hus er 218 kvm.

Hold kæft hvor er der mange udgifter til et hus!

Anmeld

31. januar 2010

ekzunz

Vi bruger såmænd noget af Danmarks dyreste fjernvarme til at varme vores hus op med. Vi bruger ca. 32.000 om året, og jeg synes altså ikke at vi har det helt vildt varmt.

Vi har 2x120 m2 men det er jo ikke hele kælderen der bliver varmet op.....

Vi ville rigtigt gerne have et pillefyr istedet, men der er jo tilslutningspligt til fjernvarmen, så det kan vi ikke slippe ud af. Vi kan ansøge og hvis vi er heldige og har lyst til at betale ca. 150 - 250.000 så kan vi måske slippe....

Anmeld

31. januar 2010

Bom

Her har vi stoker fyr, hvor vi kan fyre med fast brændsel, træ piller, flis, korn osv..

Lige nu fyrer vi med hvede i stokeren og så har vi brændeovn inde i stuen, rigtig dejligt.. Og vi har altid 25+ i hele huset.. SKØNT SKØNT SKØNT..

Anmeld

31. januar 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Vi har oliefyr. Vi bruger ca. 2200 liter om året og betaler 1500 kr. om måneden for det. Ellers har vi brændeovn, som jeg bander langt væk men den er jo god at have når det er så koldt udenfor

Anmeld

31. januar 2010

lollandpigen

Eva skriver:

det havde vi også...men det eneste positive var prisen, selvom det er skide dyrt når man tænker på arbejdet med det.... man skal i hvert fald kunne lide det...

Knus..

ja der er meget arbejde med det... Vi sætter en weekend af til det også hjælper vores forældre, min søster og hendes mand og min kærestes bror og hans kone og så tager vi alle i skoven med børn og det hele.... vi piger står noget af tidne herhjemme med brændeflækker når mændende kommer hjem med brændet også giver vi frokost og aftensmad og vi har en hyggelig weekend sammen og får en masse luft så der er arbejde med det men vi hygger med det....

Knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.