Hvordan varmes Jeres hus op...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2010

Honningblomst

lollandpigen skriver:

vi har heldigvis brændefyr og fyre emd brænde... Vi kan købe billigt brænde hvis min kæreste selv fælder og skære det. Vi køber brænde for 3000 om året og har cirka 25 grader i huset så det er skønt....

det havde vi også...men det eneste positive var prisen, selvom det er skide dyrt når man tænker på arbejdet med det.... man skal i hvert fald kunne lide det...

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2010

oo

vi varmer udelukkende hytten op med brændeovn og det går fint med at holde varmen - når er er gang i den! men det er satme koldt at komme ned om morgenen

men i år er vinteren også ekstra slem, sidste år holdt 7 rummeter brænde fra oktober til april og i år holdt de 7 rummeter kun til midten af januar

Anmeld

31. januar 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

vi varmer udelukkende hytten op med brændeovn og det går fint med at holde varmen - når er er gang i den! men det er satme koldt at komme ned om morgenen

men i år er vinteren også ekstra slem, sidste år holdt 7 rummeter brænde fra oktober til april og i år holdt de 7 rummeter kun til midten af januar

Uhh, ja, den kan jeg godt huske...men tilgengæld er det super dejlig varmt når den kører... ja, alle må da have brugt mere i varme i år, hvor længe har det snart været frost...?

Anmeld

31. januar 2010

Lise

Vi varmer op med naturgas, brændeovn og varmepumpe (genvex) - og heldigvis fik vi vores hus isoleret i september  

Vi bruger ca 7000 kr årligt på gas, tror vi har bruger 1000-2000 i brændeovnen denne vinter og så er der elforbruget til varmepumpen..

Anmeld

31. januar 2010

Malthesmoar

Her er dejlig varmt bruger brændeovn og top isoletet hus

Med god udluftning og rengøring er det bare SUPER

MEN Vi overvejer en varmepumpe, da her er MEGET varmt om sommeren pga store vinduespartier/træhus

Mvh Susanne

Anmeld

31. januar 2010

Honningblomst

Uha....nu løber jeg ind til naboen og tager sol og så ringer jeg bagefter til min far og siger at nu SKAL jeg have isoleret badeværelse og have nye vinduer i... de lovede det for lang tid siden men så købte de lige hus til min søster...hmm..

Men tak for alle jeres varme fortællinger...blev så bare mere kold nu...

Knus..

Anmeld

31. januar 2010

oo

Eva skriver:

Uhh, ja, den kan jeg godt huske...men tilgengæld er det super dejlig varmt når den kører... ja, alle må da have brugt mere i varme i år, hvor længe har det snart været frost...?

det er helt umuligt at få fat i tørt brænde hernede i hvert fald heldigvis er vi venner med brændekrejleren, og han kunne læsse en rummeter af der var nogenlunde tørt, så det går. men så står den på træbriketter ellers...

det har været uafbrudt frost hernede siden juledagene det er liiiige lidt for meget! men nu er det kyndelmisse på tirsdag, så vender det forhåbentlig

Anmeld

31. januar 2010

Honningblomst

Tjuhl skriver:

det er helt umuligt at få fat i tørt brænde hernede i hvert fald heldigvis er vi venner med brændekrejleren, og han kunne læsse en rummeter af der var nogenlunde tørt, så det går. men så står den på træbriketter ellers...

det har været uafbrudt frost hernede siden juledagene det er liiiige lidt for meget! men nu er det kyndelmisse på tirsdag, så vender det forhåbentlig

Åh ja, havde slet ikke tænkt over det kunne være svært at få fat i....øv..

Her mener jeg der har været sne siden d.18 dec...så det er altså lidt vildt...og liiiige lidt for meget...

Anmeld

31. januar 2010

Diana...

Vi har gulvvarme (fjernvarme) og vi bruger ca 900 om måneden på 80 kvm. vi har ca 22 grader og render rund på bare tær og en t-shirt og har det dejligt varmt. 

Og så er alle vores vinduer utætte da vi ikke er færdige med dem endnu.

Knus Diana og Lucas 210209

Anmeld

31. januar 2010

Joan ( Smallie )

Eva skriver:

jeg kan huske at da vi havde brændeovn der kostede det os kun benzin for nogle få hundrede at varme op, men det er jo ikke den bedste måde hverken for inde eller ude miljøet...

Knus..

Det forgår i et fyr der står ude i værkstedet og vi får varme af radiator lige som du gør. Så den slaks varme er der skal ikke noget galt i. Det er ikke en brænovn jeg snakker om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.