Kontanthjælp - barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Eva skriver:

Du får jo heller ikke mere i løn fordi du har flere børn.. du får tilgengæld betalt en masse af det offentlige....pasning boligsikring og så får du ekstra børnepenge.

Jeg er på su med tre børn og det er da det samme beløb om jeg havde 1 eller 10 unger.

Spørger du mig, så får enlige lavtlønnede mødre/fædre meget i tilskud...rigtig meget endda.

Knus Eva..

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Man får ekstra børnepenge hvis man er enlig, ikke? Ikke fordi man er på kontanthjælp, vel? Skal lige være sikker på hvad du mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

Honningblomst

Sabrina17 skriver:

Man får ekstra børnepenge hvis man er enlig, ikke? Ikke fordi man er på kontanthjælp, vel? Skal lige være sikker på hvad du mener

nej, selvfølgelig ikke....men det er jo der du får de ekstra penge pr barn. 1100kr mere pr barn og 1100kr pr voksen hver tredje måned det er i princippet eneste ekstra du kan få alt andet handler om hvor meget du tjener og som kh-modtager kan man jo få det hele stort set.

Knus..

Anmeld

29. januar 2010

MorTilSnartFire <3

Eva skriver:

nej, selvfølgelig ikke....men det er jo der du får de ekstra penge pr barn. 1100kr mere pr barn og 1100kr pr voksen hver tredje måned det er i princippet eneste ekstra du kan få alt andet handler om hvor meget du tjener og som kh-modtager kan man jo få det hele stort set.

Knus..

Mente nok

Jeg er ikke enlig, så jeg vil selvfølgelig bare få den normale takst Blev bare lige lidt forvirret, kunne ikke forstå hvis vi skulle få mere i B-penge, "bare fordi" vi er på kontanthjælp

Tak for det..

Sabrina 35+2

Anmeld

29. januar 2010

Honningblomst

Sabrina17 skriver:

Mente nok

Jeg er ikke enlig, så jeg vil selvfølgelig bare få den normale takst Blev bare lige lidt forvirret, kunne ikke forstå hvis vi skulle få mere i B-penge, "bare fordi" vi er på kontanthjælp

Tak for det..

Sabrina 35+2

nej nej...lige der er der lige regler for alle enlige...

Anmeld

4. februar 2010

luckas-mor

Sabrina17 skriver:

Det er ikke helt det samme at få barselsdagpenge, når man er på kontanthjælp, som hvis man er gået fra job til barsel

Men jeg har her til morgen talt med min rådgiver og hun siger god for de 13.059,- før skat, så det er jo bare dejlgt, det er så meget

Havde regnet med meget mindre!!

Sabrina 35+2

ja må man sige det er da godt du får så meget jeg får lii omkring 15. er overrasket for det er oss mere end jeg har forventet..
da min løn fra mester ikk er ret høj i forvejen..

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

tasse skriver:

ja må man sige det er da godt du får så meget jeg får lii omkring 15. er overrasket for det er oss mere end jeg har forventet..
da min løn fra mester ikk er ret høj i forvejen..

det er jo bare skønt!

hvordan går det med dig?

Anmeld

4. februar 2010

luckas-mor

Sabrina17 skriver:

det er jo bare skønt!

hvordan går det med dig?

joe tak det går da
er møg tung og har fået bækkenløsning så det er bare dejligt.
men ellers går det fint nok nu er der jo ikk ret længe til termin så glæder mig som en gal(:

hvad med dig?

Anmeld

4. februar 2010

MorTilSnartFire <3

tasse skriver:

joe tak det går da
er møg tung og har fået bækkenløsning så det er bare dejligt.
men ellers går det fint nok nu er der jo ikk ret længe til termin så glæder mig som en gal(:

hvad med dig?

Puha, du skal vidst bare være glad for du først har fået bækkenløsning nu, når du nu skulle få det

Og nej, det er jo lige om lidt - så spændende!!

Joh, det går som det plejer Har haft veer de sidste 7-8 dage, ikke regelmæssige eller forandring i styrke endnu, så det tager sin tid - men tror ikke der går forfærdelig længe længere

Anmeld

4. februar 2010

luckas-mor

Sabrina17 skriver:

Puha, du skal vidst bare være glad for du først har fået bækkenløsning nu, når du nu skulle få det

Og nej, det er jo lige om lidt - så spændende!!

Joh, det går som det plejer Har haft veer de sidste 7-8 dage, ikke regelmæssige eller forandring i styrke endnu, så det tager sin tid - men tror ikke der går forfærdelig længe længere

puhh ja jeg var på fg her i sidste uge med regelmæssige veer, og tænkte jaaaer nu det nu.. men nej nej det var bar modnings veer, og dem ku jeg ha op til 14dg sagde hun..
jeg har så oss haft dem hele tiden næsten efter men ikke videre regelsmæssige..

håber snart der sker noget her

og med dig også da..

det med bækkenløsningen tror jeg har foregået længer tid for har længe haft rigtig rigtig ondt.. men det var så jdm på fg der fandt ud a det
så jeg ska ud a ha et bækken/mavebælte

Anmeld

4. februar 2010

Ayasofia

Jeg kunne ikke lige overskue om du havde fundet ud af det. Men jeg tror det er forskelligt alt efter hvilken kommune, men jeg bor i Århus og får 9450 UDbetalt.

Håber du kan bruge det til noget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.