Det der med navne ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2010

katti24

Jeg syntes helt sikkert at navne skal lyde godt sammen, men de må absolut ikke være for ens. Kender en der hedder carina, hvor søsteren hedder christina, det syntes jeg er for meget, eller ligesom min gamle lære der havde 2 sønner med navne Thor og Odin. Det er altså lige lidt for sjovt efter min mening

Jeg selv hedder Katrine og min søster Cecilie og det syntes jeg lyder meget godt sammen uden at være for ens

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Sees

Tak for alle jeres svar.
Sjovt at se de forskellige ting som folk vægter.
Jeg mener nu heller ikke at børns navne burde starte med samme forbogstav - Selv er jeg i en stor søskendeflok hvor vi har navnene Anja, Mai, Jane, Christian, Mette (mig) og Julie. Og nu hvor jeg tænker over det, så passer de sgu nok ikke så skide godt sammen - Men det er de jo kommet til, eftersom det er sådan vi er blevet nævnt, og sådan folk kender os

~*|Mette & Emil 260509 | * ~

Anmeld

28. januar 2010

Sees

3drenge skriver:

Da vi fik den første for knap 8 år siden, synes vi han skulle hedde Lukas (vidste ikke dengang det var et bibelsk navn), da nr. 2 dreng så kom, var jeg helt vild med Silas og fandt ud af at Lukas og Silas var følgesvende i biblen og synes navnene passede godt sammen. Så kom nr. 3 dreng og hvad skulle man så finde på, synes jo næsten det skulle høre lidt sammen med de andre og så blev det Elias 

3 bibelske navne på 5 bogstaver der alle ender på s

Nu er jeg så blevet stereliseret, så vi skal ikke have flere, men ellers var der jo Jonas tilbage

De slutter ikke bare på S, de slutter alle på AS

Og rigtig dejlige navne, forresten - DE klinger

Anmeld

28. januar 2010

Honningblomst

Hihi....Anja passer da slet ikke ind i de navne du der nævnte...og Mette og Jane er også lidt en anden stil end de tre andre som er mere nutidige.... eller dem man vælger nu.

Vi hedder Eva, Sanne og Ida og det stritter da lidt med Sanne, men det passer jo sammen eller kom til det...

Mine mor og hendes søskende hedder Bill, Kate, Tome, Tenna, Marianne, Ilselil, Aksel, Ebbe og Henrik... godt blandede men man kan nu godt høre de tre første er lige omkring krigen sluttede men de er alle født inden for 10 år...

Knus Eva...

MetteLetten skriver:

Tak for alle jeres svar.
Sjovt at se de forskellige ting som folk vægter.
Jeg mener nu heller ikke at børns navne burde starte med samme forbogstav - Selv er jeg i en stor søskendeflok hvor vi har navnene Anja, Mai, Jane, Christian, Mette (mig) og Julie. Og nu hvor jeg tænker over det, så passer de sgu nok ikke så skide godt sammen - Men det er de jo kommet til, eftersom det er sådan vi er blevet nævnt, og sådan folk kender os

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

28. januar 2010

Diana...

Nej det synes jeg bestemt ikke det skal. Her hedder vores søn Lucas og hvis vi får en pige næste gang skal nu hedde Nadia og de klinger da ikke sammen kun på vores egne navne 

Min mand Claus = Lucas 

Jeg Diana = Nadia 

Så hvis vi får en dreng næste gang ja så ved vi virkelig ikke hvad han skal hedde ha ha.

Knus Diana og Lucas 210209

Anmeld

28. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Nej det synes jeg bestemt ikke det skal. Her hedder vores søn Lucas og hvis vi får en pige næste gang skal nu hedde Nadia og de klinger da ikke sammen kun på vores egne navne 

Min mand Claus = Lucas 

Jeg Diana = Nadia 

Så hvis vi får en dreng næste gang ja så ved vi virkelig ikke hvad han skal hedde ha ha.

Jeg har en veninde hendes drenge hedder Lucas, Marcus, Sofus og Julius...skønne drenge og dejlige navne...Men alle navne kan da passe til Lukas.. fik jeg en pige en dag skulle hun hedde Yrsa og en dreng Hubert og det passer sgu heller ikke til andre end barnet, men det er jo også det eneste det skal passe til..

Anmeld

28. januar 2010

Diana...

Eva skriver:

Jeg har en veninde hendes drenge hedder Lucas, Marcus, Sofus og Julius...skønne drenge og dejlige navne...Men alle navne kan da passe til Lukas.. fik jeg en pige en dag skulle hun hedde Yrsa og en dreng Hubert og det passer sgu heller ikke til andre end barnet, men det er jo også det eneste det skal passe til..

Det lige præcis det det skal 

Anmeld

28. januar 2010

mor_sabina

MetteLetten skriver:

Ohøj de damer.

Nu har jeg haft snakken med flere, på den seneste tid, og nu bliver jeg nød til at høre jer ad.

Skal navne mellem søskende, hænge sammen/klinge?

Spørgsmålet kommer egentlig af at min veninde og jeg kom til at snakke om hvad jeg ville kalde mit næste barn, hvis jeg fik et, hvor jeg så nævner
Luna, My eller Mathilde til en pige eller
Johan, Carl eller Mads. Hun spurgte så hvorfor jeg havde tænkt på de lige præcis de navne, og min begrundelse var at jeg synes det er nogle søde navne, og de klinger godt med Emil.
Min veninde er så altså af den mening at navne ikke behøver at klinge - Men jeg synes altså ikke at man kan kalde et par søskende for Ronni og Erik - Eller Emil og Danny!

Hvad er jeres mening ? Skal navnene klinge, eller er det lige meget ?

~*Mette & Emil 260509 * ~

Jeg kan rigtig godt lide når det klinger, men det kan godt blive for meget.

Vi har Phillip Emil, så hvis der kommer en dreng mere skal han også have to navne og Jullian som det ene Eller William

Anmeld

28. januar 2010

mor_sabina

DianaMoar skriver:

Min mand Claus = Lucas 

Jeg Diana = Nadia 

Super sød ide

Hvad med Aidan?

Anmeld

28. januar 2010

Diana...

mor_sabina skriver:

Super sød ide

Hvad med Aidan?

Ahh ikke lige mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.