Det der med navne ?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
28 svar
0 synes godt om
28. januar 2010

Sees

Ohøj de damer.

Nu har jeg haft snakken med flere, på den seneste tid, og nu bliver jeg nød til at høre jer ad.

Skal navne mellem søskende, hænge sammen/klinge?

Spørgsmålet kommer egentlig af at min veninde og jeg kom til at snakke om hvad jeg ville kalde mit næste barn, hvis jeg fik et, hvor jeg så nævner
Luna, My eller Mathilde til en pige eller
Johan, Carl eller Mads. Hun spurgte så hvorfor jeg havde tænkt på de lige præcis de navne, og min begrundelse var at jeg synes det er nogle søde navne, og de klinger godt med Emil.
Min veninde er så altså af den mening at navne ikke behøver at klinge - Men jeg synes altså ikke at man kan kalde et par søskende for Ronni og Erik - Eller Emil og Danny!

Hvad er jeres mening ? Skal navnene klinge, eller er det lige meget ?

~*Mette & Emil 260509 * ~

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

LinLin

Lægger jeg ikke vildt meget vægt på... Bryder mig ikke specielt om navne til sæskende, der alle starter med samme bogstav - hvad nu hvis man fik "een mere" og ikke kunne finde et navn mere med det samme??? Synes også det er synd hvis der er stor forskel i længden på navnene - hvorfor skal et barn have nemmere ved at lære at skrive sit navn, fordi det er kortere...? Derudover går jeg udenom navne der slutter på s (fordi jeg ikke ved hvordan man siger navnet i "Ejeform", eller hvad det hedder), samt navne der kan staves på flere måde, ex c/k, i/j... 

Anmeld

28. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

altså tror jeg gør det ubevidst, ligesom når man har et barn, der har 2navne, der skulle de også gerne klinge.. men nej, tænker ikke såen, nej de SKAL hedde noget der passer sammen.. altså min pige hedder malou, og hvis jeg får en til  pige  en dag skal hun cirkeline. hvis det stod til mig hehe ;) .. og hvis det jeg skulle få en  dreng  en dag skal han hedde noah elias .. ved sku ikke om cirkeline passer med malou men syntes jeg noah gør :)

Lilypie - (NaR0)

Anmeld

28. januar 2010

Ansemusen

Jeg synes det er helt op til den enkelte hvad de synes! Der er intet man bør eller skal når det kommer til børnenavne. Men jeg er selv mest til navne som klinger, men har veninder som hader det.

Anmeld

28. januar 2010

Chalala85

Jeg synes personligt heller ikke om søskene navne der stater med samme bogstav.. de behøver nu heller ikke klinge sådan fuldstændig..

Min søn hedder Mikkel og hvis vi får en pige skal hun hedde Freya May. Hvis det bliver en dreng skal han hedder Nicki. Så nu må vi se. Synes egentlig nu hvor jeg kigger at navnene klinger meget godt med Mikkel

Nåh men det var så lidt fra mig...

Anmeld

28. januar 2010

oo

jeg er heller ikke vild med de der "nu skal vi allesammen have de samme initialer!", men ellers er det nok meget op til den enkelte. det drengenavn og det pigenavn vi har valgt klinger godt sammen men det er nok fordi det er en helt bestemt type navne vi falder for

men altså....børnene bliver jo nærmest kun nævnt sammen når du nævner dem! de skal jo ikke gå i samme klasse eller bo sammen resten af deres liv (forhåbentlig), og de er to individer osv osv. tror du ikke bare at de fleste falder for en bestemt type navne og så klinger de mere eller mindre automatisk godt sammen?

Anmeld

28. januar 2010

Anja

Synes slet ikke, at det er vigtigt, at søskendes navne passer sammen. Og dog, tror jeg at det nok er mest naturligt, hvis det er navne fra sammme "kategori" altså fx  ældre danske navn, udenlandsk klingende navne, populære navne ....

Anmeld

28. januar 2010

3drenge

Da vi fik den første for knap 8 år siden, synes vi han skulle hedde Lukas (vidste ikke dengang det var et bibelsk navn), da nr. 2 dreng så kom, var jeg helt vild med Silas og fandt ud af at Lukas og Silas var følgesvende i biblen og synes navnene passede godt sammen. Så kom nr. 3 dreng og hvad skulle man så finde på, synes jo næsten det skulle høre lidt sammen med de andre og så blev det Elias 

3 bibelske navne på 5 bogstaver der alle ender på s

Nu er jeg så blevet stereliseret, så vi skal ikke have flere, men ellers var der jo Jonas tilbage

Anmeld

28. januar 2010

LotteGabriella

MetteLetten skriver:

Ohøj de damer.

Nu har jeg haft snakken med flere, på den seneste tid, og nu bliver jeg nød til at høre jer ad.

Skal navne mellem søskende, hænge sammen/klinge?

Spørgsmålet kommer egentlig af at min veninde og jeg kom til at snakke om hvad jeg ville kalde mit næste barn, hvis jeg fik et, hvor jeg så nævner
Luna, My eller Mathilde til en pige eller
Johan, Carl eller Mads. Hun spurgte så hvorfor jeg havde tænkt på de lige præcis de navne, og min begrundelse var at jeg synes det er nogle søde navne, og de klinger godt med Emil.
Min veninde er så altså af den mening at navne ikke behøver at klinge - Men jeg synes altså ikke at man kan kalde et par søskende for Ronni og Erik - Eller Emil og Danny!

Hvad er jeres mening ? Skal navnene klinge, eller er det lige meget ?

~*Mette & Emil 260509 * ~

Jeg giver dig ret

F.eks. ville jeg aldrig kalde en evt. dreng et typisk dansk navn, når vores pige hedder Daniella 

Anmeld

28. januar 2010

Honningblomst

Jeg er af den mening at naven skal vælges fordi man kan lide dem og så kommer de til at passe sammen, præcis som ægtefolks navne gør..jeg synes det kan blive så søgt og kikset...

MIne børns navne passer sammen fordi de sige s sammen...ligesom Anja & Viktor feks... men altså passe sammen tror jeg ikke de gør.

Knus Eva...

" Det eneste du aldrig kan flygte fra er dig selv....."

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.