Hvad er dit must do i berlin?... :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mutti2B skriver:

I skal da på Unsicht-Bar restaurant i Berlin. Det er en restaurant hvor tjenerne er blinde og man spiser i bælgragende mørke. Det skulle være noget af en sanse oplevelse og vi skal helt sikkert derhen når vi tager til Berlin. (Tip: det vil være en go ide at bestille bord i go tid)

http://www.unsicht-bar-berlin.de/unsicht-bar-berlin-v2/en/html/home_1_idea.html

Rigtig go tur  

Jeg har skrevet med dem dernede på unsigt. Og jeg skal ikke spise der, for de har ikke som sådan nogen menu. For mig er det grænseoverskridende nok at skulle spise i mørke (som fra et proffesionelt synspunkt ville være kanon), men altså - det at jeg ikke før bagefter kan få atvide hvad jeg spiser. Nix. Det gør jeg ikke, om det så var en restaurant jeg fik lov til at se på

Det er ærgelig for jeg ville rigtig gerne, men ikke under de mad-forudsætninger, som de beskriver, desværre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2010

Moderator

Kafe Morgenrot!!!

En kommunistisk cafe hvor der ryges lidt af hvert indenfor og maden koster hvad du selv synes du har råd til at betale... Meget rustisk og ægte berlinerstemning!!! Ikke så langt fra Checkpoint Charlie...

Anmeld

28. januar 2010

Tulle28

Uhm hvis I kan lide Vietnamesisk mad, skal I spise frokost på Monsieur Vuong  http://www.monsieurvuong.de/index.html

Der er mange mennesker og man sidder tæt og spiser, men det er så godt!! Kan virkelig klart anbefales...

Anmeld

28. januar 2010

katrine26

Zafir skriver:

Jeg gav min mand turen i julegave

Han blev rigtig glad. Vi har talt læææææææænge om at vi ville til berlin. Så fandt jeg ud af at vi har lejligheder dernede i forbindelse med mit arbejde Så det er jo kanon. Det er ikke så dyrt. Og den ligger vidst ret godt den lejlighed vi skal ned i. LIge i nærheden af Berlin Mitte...

ok. lyder super hyggeligt. glæder mig også meget. har været inde og kigge flybilet priser og syntes der er meget forskel. hvor har du købt dine.?.

katrine26

Anmeld

28. januar 2010

signe117

Zafir skriver:

Men hvad skal man ellers? Når man bare er 2?

TOTAL yndlingsby!

jeg er helt enig med Tina i, at bare det at opleve de forskellige områder i byen er fantastisk. har også efterhånden været der en del gange...

tag med i betragtningen, at jeg er arkitektuddannet med en forkærlighed for mangfoldige byområder og sære byrum - jeg håber dog at det jeg nævner er noget der kan appellere til de fleste

her kommer løse noter..

Prenzlauerberg (bydel)

tag U2 mod Pankow til eberswalderstrasse - så er I midt i Prenzlauerberg som er et virkelig hyggeligt område i det tidligere østberlin. proppet med cafeer og dejlige butikker i den lidt skæve ende. særligt kastanien allee bærer stadig præg af den alternative livsstil som har været med til at udvikle området efter murens fald

nær stationen ligger også Kulturbrauerei - et tidlligere bryggeri ombygget til kulturkompleks med biograf, koncertscener, klubber og restauranter. (nok sjovest om sommeren når der er liv i gårdrummene..)

Kreuzberg (bydel)

kaldet "lille istanbul" pga den store tyrkiske andel af befolkningen i bydelen.

også præget af det alternative miljø i byen - det er dér jeg selv skal bo når vi skal derned til april

hyggeligst omkring Oranienstrasse og Heinrichplatz. man kan også gå en hyggelig tur langs Landwehr-kanal lige syd herfor

Hackeshe markt

lige ved S-banestationen af samme navn

central plads med hyggelige cafeer under højbanen og stationen - igen måske særlig hyggeligt sommer men de plejer at have fyret godt op i terrassevarmere så måske er der også udeservering på køligere årstider

lige nær ligger Hackeshe Höfe som er syv (eller ni?) sammenhængende gårdrum (de er måske ret arkitektur-nørdede! mine sære faglige interesseområder skinner nok noget igennem her! ) - med en starbucks, til dem der har samme laster som mig!

Savigny platz

S-banestation af samme navn

MEGET hyggelig lille plads med en del cafeer.

der ligger en rigtig god boghandel under højbanen ved stationen

og ellers er en gåtur på Unter den Linden, slentre-kaffe ved Brandenburger Tor og et smut ned i mindesmærket for jødeudryddelsen lige syd for Brandenburger Tor jo absolut og must's for nye Berlin-besøgende!

Kuplen på Rigsdagen er et besøg værd hvis ikke køen er for lang.

Rester af Berlinmuren: east side gallery ("bare" mur med oprindelige kunstværker på vestsiden) eller Dokumentationszentrum Bernauer Strasse (lille museum med et stykke mur inkl pigtrådshegn)

nå, jeg kan vist blive ved..... lad andre komme til!

Rigtig god tur!!

Signe

Anmeld

28. januar 2010

Prinsessens'Mor<3

uhh den er nem nem nem
Og se berlinmuren.. Det er da et must!!

** ** ** ** MaleneS ** ** ** **

Anmeld

28. januar 2010

Anja

Det er ret fantastisk at se Rigsdagen og den flotte kupel der er på den. Det kan klart anbefales at tage en tur op i kuplen !

Der er også et fantastisk mindesmærke for de drabte jøder under 2. verdenskrig. Det er en labyrint med en masse kvadratiske søjler i forskellig højde. Der er et museum under pladsen. Det er en overvældende oplevelse. Kan ikke huske, hvad det hedder.

Brandenburger Tor er også en oplevelse.

Generelt er Berlin en fantastisk by, så en gåtur langs floden inde i centrum er i sig selv rigtigt hyggeligt.

Kanalrundfarten er okay, hvis man trænger til et hvil men samtidigt gerne vil opleve noget flot og anderledes arkitektur.

Anmeld

28. januar 2010

Anja

Glemte helt det olympiske stadion, selvom jeg slet ikke er sportsinteresseret og manden skulle overtale mig til at bruge tid på at tage der ud, så var det faktisk ret fantastisk

Anmeld

28. januar 2010

signe117

katrine26 skriver:

ok. lyder super hyggeligt. glæder mig også meget. har været inde og kigge flybilet priser og syntes der er meget forskel. hvor har du købt dine.?.

katrine26

dsb har særlige tilbud på direkte tog til Berlin fra både Århus og Kbh (og stationer på vejen, vi tar feks med fra Kolding 

349 kr hver vej, der er begrænset antal og man kan bestille tre mdr før afgang...

http://www.dsb.dk/Om-billetter-og-kort/Udland/Billetter/DSB-Orange-Tyskland/

Anmeld

28. januar 2010

Moderator

katrine26 skriver:

katrine26

Altså faktisk havde vi tænkt os at køre. Men så ville vi lige tjekke hvad flybilletterne kostede. og selvom vi vælger at tage hjem søndag AFTEN istedetfor formiddag, så er det stadig billigere end at køre derned med færge og det hele.

Vi kommer til at gi 1788 i alt, pga de tidspunkter vi rejser frem og tilbage på. Men vi kunne have fløjet for det halve faktisk.

Jeg var inde på mr.jet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.