tag med i betragtningen, at jeg er arkitektuddannet med en forkærlighed for mangfoldige byområder og sære byrum - jeg håber dog at det jeg nævner er noget der kan appellere til de fleste 
her kommer løse noter..
Prenzlauerberg (bydel)
tag U2 mod Pankow til eberswalderstrasse - så er I midt i Prenzlauerberg som er et virkelig hyggeligt område i det tidligere østberlin. proppet med cafeer og dejlige butikker i den lidt skæve ende. særligt kastanien allee bærer stadig præg af den alternative livsstil som har været med til at udvikle området efter murens fald
nær stationen ligger også Kulturbrauerei - et tidlligere bryggeri ombygget til kulturkompleks med biograf, koncertscener, klubber og restauranter. (nok sjovest om sommeren når der er liv i gårdrummene..)
Kreuzberg (bydel)
kaldet "lille istanbul" pga den store tyrkiske andel af befolkningen i bydelen.
også præget af det alternative miljø i byen - det er dér jeg selv skal bo når vi skal derned til april 
hyggeligst omkring Oranienstrasse og Heinrichplatz. man kan også gå en hyggelig tur langs Landwehr-kanal lige syd herfor
Hackeshe markt
lige ved S-banestationen af samme navn
central plads med hyggelige cafeer under højbanen og stationen - igen måske særlig hyggeligt sommer men de plejer at have fyret godt op i terrassevarmere så måske er der også udeservering på køligere årstider 
lige nær ligger Hackeshe Höfe som er syv (eller ni?) sammenhængende gårdrum (de er måske ret arkitektur-nørdede! mine sære faglige interesseområder skinner nok noget igennem her!
) - med en starbucks, til dem der har samme laster som mig!
Savigny platz
S-banestation af samme navn
MEGET hyggelig lille plads med en del cafeer.
der ligger en rigtig god boghandel under højbanen ved stationen
og ellers er en gåtur på Unter den Linden, slentre-kaffe ved Brandenburger Tor og et smut ned i mindesmærket for jødeudryddelsen lige syd for Brandenburger Tor jo absolut og must's for nye Berlin-besøgende!
Kuplen på Rigsdagen er et besøg værd hvis ikke køen er for lang.
Rester af Berlinmuren: east side gallery ("bare" mur med oprindelige kunstværker på vestsiden) eller Dokumentationszentrum Bernauer Strasse (lille museum med et stykke mur inkl pigtrådshegn)
nå, jeg kan vist blive ved..... lad andre komme til! 
Rigtig god tur!!
Signe