skal lige lufte ud... (laaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Kruse90 skriver:

årh nej søøde.

først et stort kram skatte

Hvordan kan han dog opføre sig sådan?
Det er han hans KOMMENDE barnebarn!!
sådanne folk forstår jeg bare ikke, og kommer jeg
ALDRIG TIL!!!
Og hvad er det dog for en opførsel overfor Daniel.
Hvordan har han det med det hele?
Siger han ikke noget til sin far?

Jeg var blevet STEGT TOSSET!!

Daniel har givet op!

Han er nået dertil at han siger "det bliver hans tab" og han har selvfølgelig ret...

Daniel er det klassiske midterbarn som, desværre, er meget forsømt af sin far. Det ses meget økonomisk pga. svigerfars pengepung - de to andre får i hoved og røv selvom de ikke bestiller en skid og Daniel kæmper en kamp for at bevise sit værd men må ikke engang låne penge til huslejen når han er blevet fyret pga finanskrise Han lånte penge af mig - som jo er på SU - og vi klarede det fint... bare princippet i det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Caroline86 skriver:

det er bare så træls!

Og jeg ved godt at jeg skal være ligeglad og glæde mig og nyde alle de dejlige mennesker som GERNE vil være en del af det... men det er bare så svært at ignorere... for det sårer mig virkelig

Vi havde et smadder godt forhold til både ham og min svigermor da de stadig var sammen, men han har bare taget SÅ meget afstand efter hun flyttede

Min svigermor glæder sig helt vildt, og hendes nye kæreste (de har været sammen i ca. 2 måneder) er virkelig engageret og så sød til at kontakte mig, spørge hvordan det går, han husker vigtige dage (f.eks. scanninger og lægebesøg) og er bare skide hamrende sød omkring det hele - også i forhold til Daniel!

ja det er da vildt træls

ja det burde man, men det er sgu svært, så kan sagtens forstå du ikke barte kan lade det ligge... det ville jeg heller ikke kunne ...

hmm ja det lyder lidt mærkeligt, men det er da bare fantastisk at din svigermor og hendes kæreste er så meget inde i det.. og han er god i forhold til daniel, så er han nok måske mere farfar end den rigtige? hvis du forstår søde..

men godt du har en dejlig familie selv og det meste af daniels familie er med

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Malou Vilma Nørgaard skriver:

ja det er da vildt træls

ja det burde man, men det er sgu svært, så kan sagtens forstå du ikke barte kan lade det ligge... det ville jeg heller ikke kunne ...

hmm ja det lyder lidt mærkeligt, men det er da bare fantastisk at din svigermor og hendes kæreste er så meget inde i det.. og han er god i forhold til daniel, så er han nok måske mere farfar end den rigtige? hvis du forstår søde..

men godt du har en dejlig familie selv og det meste af daniels familie er med

ja, han bliver en skøn bedstefar

Og så tror jeg virkelig også det betyder meget for Daniel at der endelig er en MAND der støtter ham i de beslutninger han træffer, men samtidig stiller nogle hårde spørgsmål.

Daniel plejer jo at sige "det er godt jeg har dine forældre" for det har indtil nu været dem der har støttet ham... Men nu er der nogen lidt tættere på! Men mine forældre er stadig vores største støtter og det vil de nok altid være.. også derfor det bliver rart at flytte derover til sommer!

Anmeld

27. januar 2010

Miamaja

Caroline86 skriver:

vi har skam inviteret mange gange men "han har ikke tid"...

Vi har mange gange tilbudt at købe ind og lave mad til ham som så kunne være klar når han kom hjem fra job - bare for at hygge os med ham og noget god mad - men det er kun lykkedes 2 gange at få ham til at sige ja!

Den ældste af drengene blev far i sommer og den graviditet fulgte han fint med i.

Der er så også hele den økonomiske del af det - vi forventer INTET!!!!, men Daniels storebror og kæresten fik i hoved og r** da de ventede deres datter og vi har intet fået... De fik bl.a. en barnevogn (har vi fået af mine forældre), og da Daniel diskret spurgte sin far om vi egentlig skulle regne med noget fra ham (fordi vi ikke manglede at købe ret meget) var hans kommentar (meget fornærmet)"vi gør ikke forskel på vores børn" - men vi har stadig intet modtaget...

Hmm.. ja, man skal ikke gore forskel paa sine born.  Hvad med f.eks at skrive et rigtig godt brev/email/ eller pr telefon (du ved nok bedst hvad der vil vaere bedst) (og ikke noget med sure miner) men forklare lidt at I savner at vaere sammen med dem og foler de har taget afstand. Det kan vaere der er et eller andet de er smaa tvaere over og maaske prove at lokke det ud af dem, hvad det kunne vaere. Eller sporge daniels soskende til raads.

Hvis de f.eks har folt at I ikke har modtaget hans nye dame saerlig godt, saa kunne det jo vaere en aarsag. Hvad ved jeg..

Nogle gange har jeg ogsaa maatte sluge en torsk eller to fra min svigerfamilie og min egen naere familie. Sommetider er det bedre at faa fred end ret

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

det er bare helt forkert!!!

Børn skal ikke bekymre sig på den måde - uanset hvor gamle børnene er! Det er forældrene der altid skal være der for deres børn! Man vælger altså at være forælder for livet - ikke kun i 18 år!

kram til dig også søde!! du har brug for det

Nej lige præcis. Jeg vil ALDRIG være sådan overfor Idun. Jeg vil OGSÅ være der for hende, når hun bliver 25 og 35 og 50!!... Det er helt sikkert. Hun skal ikek være mor overfor mig.

Men ihh hvor er det mega træls at det er den onde sted mor der gør meget af det...!!

Anmeld

27. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Caroline86 skriver:

ja, han bliver en skøn bedstefar

Og så tror jeg virkelig også det betyder meget for Daniel at der endelig er en MAND der støtter ham i de beslutninger han træffer, men samtidig stiller nogle hårde spørgsmål.

Daniel plejer jo at sige "det er godt jeg har dine forældre" for det har indtil nu været dem der har støttet ham... Men nu er der nogen lidt tættere på! Men mine forældre er stadig vores største støtter og det vil de nok altid være.. også derfor det bliver rart at flytte derover til sommer!

årrh fantastisk søde, at han vil blive en god bedste far

ja det kan jeg godt forstå, hvis han aldrig er blevet det af sin rigtigt far, og dejligt at der er kommet en så han også føler sig godt tilpas med så, det da bare dejligt..

der er også flere (ikke lige så tæt på) der ike vil havde noget med mathias at gøre, efter han har fundet mig som kæreste, da jeg jo har malou, og han biologisk set ikke er hendes far, selvom han selv og hans forældre syntes det, samt min familie.. men det er bare så træls med sådanne mennersker, men søde ved godt det er svært, men glæd dig over laura alligevel får en bedste far

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Miamaja skriver:

Hmm.. ja, man skal ikke gore forskel paa sine born.  Hvad med f.eks at skrive et rigtig godt brev/email/ eller pr telefon (du ved nok bedst hvad der vil vaere bedst) (og ikke noget med sure miner) men forklare lidt at I savner at vaere sammen med dem og foler de har taget afstand. Det kan vaere der er et eller andet de er smaa tvaere over og maaske prove at lokke det ud af dem, hvad det kunne vaere. Eller sporge daniels soskende til raads.

Hvis de f.eks har folt at I ikke har modtaget hans nye dame saerlig godt, saa kunne det jo vaere en aarsag. Hvad ved jeg..

Nogle gange har jeg ogsaa maatte sluge en torsk eller to fra min svigerfamilie og min egen naere familie. Sommetider er det bedre at faa fred end ret

jeg ville virkelig ønske vi ikke havde prøvet det allerede

Vi har forsøgt alt og har netop været meget påpasselige med ikke at virke anklagende eller lign, men har givet udtryk for at vi er kede af ikke at se dem osv... Daniels brødre føler sig også lidt forsømt, og kan sagtens forstå at vi gør... Men der sker bare ikke rigtig noget!

Lige i det her tilfælde vil jeg slet ikke have ret... vil bare have at familien skal være en del af prinsessen liv

Tror måske bare ikke der er plads til os i deres liv lige nu... Frygter bare lidt at Daniel så siger helt fra og ikke er villig til at lukke dem ind igen når de engang bliver klar til at rumme andre end dem selv

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Malou Vilma Nørgaard skriver:

årrh fantastisk søde, at han vil blive en god bedste far

ja det kan jeg godt forstå, hvis han aldrig er blevet det af sin rigtigt far, og dejligt at der er kommet en så han også føler sig godt tilpas med så, det da bare dejligt..

der er også flere (ikke lige så tæt på) der ike vil havde noget med mathias at gøre, efter han har fundet mig som kæreste, da jeg jo har malou, og han biologisk set ikke er hendes far, selvom han selv og hans forældre syntes det, samt min familie.. men det er bare så træls med sådanne mennersker, men søde ved godt det er svært, men glæd dig over laura alligevel får en bedste far

hun får verdens bedste mormor og morfar og en fantastisk farmor og bedstefar! Hun kommer ikke til at mangle noget, men måske gør "farfar" det pludselig en dag, og så er det måske for sent..

Nogle mennesker går i for små sko

Men det hjalp rigtig meget at skrive det og få det ud...

Anmeld

27. januar 2010

Kruse90

Caroline86 skriver:

Daniel har givet op!

Han er nået dertil at han siger "det bliver hans tab" og han har selvfølgelig ret...

Daniel er det klassiske midterbarn som, desværre, er meget forsømt af sin far. Det ses meget økonomisk pga. svigerfars pengepung - de to andre får i hoved og røv selvom de ikke bestiller en skid og Daniel kæmper en kamp for at bevise sit værd men må ikke engang låne penge til huslejen når han er blevet fyret pga finanskrise Han lånte penge af mig - som jo er på SU - og vi klarede det fint... bare princippet i det!

hvor er det frygteligt

Anmeld

27. januar 2010

Roxie

Jeg ville give dem fred. hvis du prøver for ihærdigt kan det godt blive for meget for dem. Jeg ville trække mig tilbage og sige når i er klar så er vi her, men forvent ikke at vi skal komme til jer.

Jeg gjorde det med mine forældre, jeg er nr 2 ud af 4. og de ringede aldrig eller inviterede på mad, intet. så slog jeg ligesom hånden af dem, kom ikke til nogle familie kom sammen forsvant bare ud af billedet. det var rart til at starte med, men i alt varede det 2 år og det var hårdt. men nu har vi det bedste forhold jeg kunne drømme om. tror virkelig de blev klar over at bare fordi jeg er deres barn så skal de invisterer tid i mig.

Så jeg ville lade dem være, din svigerfar har tydeligtvis ikke behov for at se jer så hvorfor tvinge ham? det ville være nemmere for dig og for ham hvis i lod det ligge. og jeg tror helt sikkert at kommer der en dag hvor svigerfaren viser interesse i din kæreste igen så er din kæreste også klar. forældre kan gøre mange ting som børn tilgiver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.