skal lige lufte ud... (laaaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
29 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Er vred, gal, sur, frustreret, ked af det, såret, ligeglad og alt muligt andet!

Min svigerfar bor 2 huse fra os (vi har et stykke mellem husene, men det tager ikke mere end 5-10 min at gå op til ham) og vi ser ham aldrig.

Daniels forældre gik fra hinanden 1. april sidste år og kort tid efter fandt Daniels far en ny kæreste (vores allesammens tandlæge, som har været vild med ham længe)... Hun bryder sig tydelig ikke om mig - gætter på det er fordi jeg er meget tæt på min svigermor. Men pyt med hende, det her drejer sig om min svigerfar.

Han er den klassiske hulemand og har altid været det - kvinderne skal blive hjemme og passe børnene og skal ellers bare gøre hvad der bliver sagt (groft sagt). De er 3 brødre og den ældste er FARS DRENG, Daniel er den mellemste og umulige (!???) og den yngste er jo"bare en lille dreng" (han er 18).

Én ting er at Daniel altid er blevet forsømt af sin far - det er vi efterhånden vant til. Men at "farfar" ikke én eneste gang har spurgt til graviditeten, Laura eller har vist bare den mindste smule interesse.

Jeg er virkelig frustreret og dybt ulykkelig. Mine forældre (og min søster) interesserer sig helt vildt og giver konstant udtryk for hvor meget de glæder sig. Ham der er lige ved siden af (rent fysisk) kan ikke komme længere væk rent emotionelt.

Jeg kan være skide ligeglad med ham og bare glæde mig over at Daniel og jeg glæder os helt ekstremt!!! (Det siger Daniel også hele tiden til mig). Men jeg kan ikke forstå hvordan man kan vælge sine børn og børnebørn fra på den måde!?

Dengang min svigermor boede i huset sammen med ham var vi ofte deroppe og spise og hygge os... Det er vi aldrig længere. Har spist middag med hans nye kæreste én gang - sidste sommer!!!

De andre brødre har været inviteret ud til hende til både brunch, frokost og middag, men jeg er ikke blevet inviteret en eneste gang! Skal lige siges at Daniels lillebror ikke vil møde hende, men hun forsøger alligevel!

Svigerfar har altid haft meget travlt med sig selv og har ikke meget til overs for andre mennesker, men det virker som om hans "nye" kæreste trækker ham længere og længere væk fra os!?

Jeg kan forstå at de tog lidt afstand til mig og graviditeten da Daniel havde vores problemer, men det er sgu så længe siden nu, at det da umuligt kan være derfor længere!? Der er jo ingen der er i tvivl om hvor meget vi glæder os... Faktisk helt absurd!

Puha, det er langt det her... tror jeg skal slutte her, selvom jeg kunne blive ved i flere timer!!!

Trængte bare sådan til at komme ud med det - har grædt over det i en time nu, og jeg VIL ikke græde over det! Vi har så meget andet fantastisk familie som glæder sig ligeså meget som os men jeg kan af en eller anden grund ikke affinde mig med hans opførsel!

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

årh det jeg ked af sveske ... det var da også en mærkelig opførelse, øv.. ej ville sgu også være super ked af det hvis min svigerfar tog så meget afstand , som du skriver han gør... det er bare svært at forstå der er nogle der ikke vil være med til sådan en fantstisk ting, når det er kød og blød, (hvis du forstår)..

søde, et KÆMPE knus herfra.. ..

Anmeld

27. januar 2010

Miamaja

Jeg tror man skal passe paa med at sammenligne familier. Det er meget forskelligt og nogle maend har bare generelt svaert ved at komme ind paa div. kvindelige ting og sager som f.eks en graviditet. specielt hvis han er meget gammelsdags.

Nu synes jeg ofte at det med at invitere er oftest noget kvinden gor, naar det drejer sig om middag. det taenker mange maend masske ikke lige paa, men saa kunne man jo paa en kaerlig maade prikke lidt til manden og hans nye dame eller invitere selv. Held og lykke med det. Det er altid svaert at vaenne sig til en ny i familien.

Glaed dig hellere over at din egen familie er utrolig gode til det og bare vaere glad for du venter dig en vidunderlig lille baby, og hvor er det stort

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Miamaja skriver:

Jeg tror man skal passe paa med at sammenligne familier. Det er meget forskelligt og nogle maend har bare generelt svaert ved at komme ind paa div. kvindelige ting og sager som f.eks en graviditet. specielt hvis han er meget gammelsdags.

Nu synes jeg ofte at det med at invitere er oftest noget kvinden gor, naar det drejer sig om middag. det taenker mange maend masske ikke lige paa, men saa kunne man jo paa en kaerlig maade prikke lidt til manden og hans nye dame eller invitere selv. Held og lykke med det. Det er altid svaert at vaenne sig til en ny i familien.

Glaed dig hellere over at din egen familie er utrolig gode til det og bare vaere glad for du venter dig en vidunderlig lille baby, og hvor er det stort

vi har skam inviteret mange gange men "han har ikke tid"...

Vi har mange gange tilbudt at købe ind og lave mad til ham som så kunne være klar når han kom hjem fra job - bare for at hygge os med ham og noget god mad - men det er kun lykkedes 2 gange at få ham til at sige ja!

Den ældste af drengene blev far i sommer og den graviditet fulgte han fint med i.

Der er så også hele den økonomiske del af det - vi forventer INTET!!!!, men Daniels storebror og kæresten fik i hoved og r** da de ventede deres datter og vi har intet fået... De fik bl.a. en barnevogn (har vi fået af mine forældre), og da Daniel diskret spurgte sin far om vi egentlig skulle regne med noget fra ham (fordi vi ikke manglede at købe ret meget) var hans kommentar (meget fornærmet)"vi gør ikke forskel på vores børn" - men vi har stadig intet modtaget...

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Malou Vilma Nørgaard skriver:

årh det jeg ked af sveske ... det var da også en mærkelig opførelse, øv.. ej ville sgu også være super ked af det hvis min svigerfar tog så meget afstand , som du skriver han gør... det er bare svært at forstå der er nogle der ikke vil være med til sådan en fantstisk ting, når det er kød og blød, (hvis du forstår)..

søde, et KÆMPE knus herfra.. ..

det er bare så træls!

Og jeg ved godt at jeg skal være ligeglad og glæde mig og nyde alle de dejlige mennesker som GERNE vil være en del af det... men det er bare så svært at ignorere... for det sårer mig virkelig

Vi havde et smadder godt forhold til både ham og min svigermor da de stadig var sammen, men han har bare taget SÅ meget afstand efter hun flyttede

Min svigermor glæder sig helt vildt, og hendes nye kæreste (de har været sammen i ca. 2 måneder) er virkelig engageret og så sød til at kontakte mig, spørge hvordan det går, han husker vigtige dage (f.eks. scanninger og lægebesøg) og er bare skide hamrende sød omkring det hele - også i forhold til Daniel!

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Åh nej, hvor er det bare frygteligt sådan noget

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, jeg sidder jo midt i alt det med min mor og jeg er så udmattet idag. Og ked af det, så jeg slet ikke kan være i mig selv, eller sammen med min familie idag.

Men jeg syntes han opførsel er helt vildt langt ude.

Æv.

Anmeld

27. januar 2010

oo

der er nogle mennesker som bare er helt umulige at forstå for os med hjertet på rette sted! men hvis man skal se det fra den lyse side (hvis der er sådan en i den slags tilfælde) så er det, at han ikke kommer til at gøre Laura ondt ved at hun skal være i hans selskab og være ligegyldig for ham. altså...det jeg mener er, at hvis han ikke vil deltage, så kan han jo blive helt fri, hun skal jo ikke være barnebarn blot når han har lyst til at være farfar.

aj..jeg ved ikke om du forstår, men det håber jeg! og jeg kan virkelig virkelig godt forstå at det gør dig ked af det!! især fordi man overhovedet intet kan stille op med den slags mennesker

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Tjuhl skriver:

der er nogle mennesker som bare er helt umulige at forstå for os med hjertet på rette sted! men hvis man skal se det fra den lyse side (hvis der er sådan en i den slags tilfælde) så er det, at han ikke kommer til at gøre Laura ondt ved at hun skal være i hans selskab og være ligegyldig for ham. altså...det jeg mener er, at hvis han ikke vil deltage, så kan han jo blive helt fri, hun skal jo ikke være barnebarn blot når han har lyst til at være farfar.

aj..jeg ved ikke om du forstår, men det håber jeg! og jeg kan virkelig virkelig godt forstå at det gør dig ked af det!! især fordi man overhovedet intet kan stille op med den slags mennesker

jo, forstår dig godt! og tak.. du har helt ret!

Heldigvis ser det ud til at vi flytter til sjælland til sommer og så kommer vi til at være tæt på mine forældre som ALTID vil være der for den umulige lille dame

Skal nok bare vænne mig til tanken om at "blive valgt fra" fordi jeg ikke har prøvet det før - ikke fra familie i hvert fald!

Anmeld

27. januar 2010

Moderator

Zafir skriver:

Åh nej, hvor er det bare frygteligt sådan noget

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, jeg sidder jo midt i alt det med min mor og jeg er så udmattet idag. Og ked af det, så jeg slet ikke kan være i mig selv, eller sammen med min familie idag.

Men jeg syntes han opførsel er helt vildt langt ude.

Æv.

det er bare helt forkert!!!

Børn skal ikke bekymre sig på den måde - uanset hvor gamle børnene er! Det er forældrene der altid skal være der for deres børn! Man vælger altså at være forælder for livet - ikke kun i 18 år!

kram til dig også søde!! du har brug for det

Anmeld

27. januar 2010

Kruse90

årh nej søøde.

først et stort kram skatte

Hvordan kan han dog opføre sig sådan?
Det er han hans KOMMENDE barnebarn!!
sådanne folk forstår jeg bare ikke, og kommer jeg
ALDRIG TIL!!!
Og hvad er det dog for en opførsel overfor Daniel.
Hvordan har han det med det hele?
Siger han ikke noget til sin far?

Jeg var blevet STEGT TOSSET!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.