Regnslag i Daplejen - må i...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.288 visninger
25 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår

Hej alle mødre..

I dag da jeg hentede Sofie hos hendes DP stod hun som sædvanlig under udhænget på huset og sov.. Men lige i dag var barnevognen smadder-våd..

Det havde simpelthen væltet ned med tø-sne og vand fra taget..

Min DP'ers kommentar var: Ja, jeg havde jo ikke hendes regnslag...

Og nej, det havde hun ikke, da jeg tydeligt erindrer, at hun har sagt til en anden mor, at de ikke måtte bruge regnslag i dagplejen, da det giver risiko for kondensvand inde i vognen - hvilket jo selvfølgelig ikke er sundt..

Men så blev jeg helt i tvivl - må hun eller må hun ikke bruge regnslag til børnene...???

Jeg googlede selvfølgelig da jeg kom hjem, og jeg kunne læse mig frem til, at det var forskelligt fra kommune til kommune.. Må i hos jer...??

Jeg er faktisk en anelse chokkeret, for vi er superglade for vores DP, men i dag synes jeg faktisk at hun 'trådte lidt ved siden af' - Sofie var meget meget tæt på at blive sjaskvåd også.. Hun har plads i garagen til at stille dem alle ind, men
der stod kun et barn, samt hendes bil..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

BOBS

jeg ved faktisk ikke om min datters dp må bruge regnslag.....men jeg tror helt sikkert at jeg ligesom dig var blevet mærkelig til mode (læs=gal), hvis det var mig....og når jeg lige havde talt til ti ville jeg spørge hvorfor i alverden min datter skulle risikere at blive møgvåd, fordi der ikke var regnslag til hendes barnevogn. Men man er jo altid så klog når det ikke er en selv  kender det godt det der med først at have spørgsmålene klar bagefter. Meget uheldigt valg din dp mor har taget der synes jeg.

hos den lilles dp er der også en garage hvor hun sætter alle ungerne og døren på klem, og har de bilen hjemme og vejret er som det er, så er det deres bil der står ude!

mega kram til dig

Anmeld

27. januar 2010

Mama3

AnjaM skriver:

Hej alle mødre..

I dag da jeg hentede Sofie hos hendes DP stod hun som sædvanlig under udhænget på huset og sov.. Men lige i dag var barnevognen smadder-våd..

Og nej, det havde hun ikke, da jeg tydeligt erindrer, at hun har sagt til en anden mor, at de ikke måtte bruge regnslag i dagplejen, da det giver risiko for kondensvand inde i vognen - hvilket jo selvfølgelig ikke er sundt..

Men så blev jeg helt i tvivl - må hun eller må hun ikke bruge regnslag til børnene...???

Jeg googlede selvfølgelig da jeg kom hjem, og jeg kunne læse mig frem til, at det var forskelligt fra kommune til kommune.. Må i hos jer...??

Jeg er faktisk en anelse chokkeret, for vi er superglade for vores DP, men i dag synes jeg faktisk at hun 'trådte lidt ved siden af' - Sofie var meget meget tæt på at blive sjaskvåd også.. Hun har plads i garagen til at stille dem alle ind, men

hejsa

her hos mig (jeg arbejder selv som dagplejer) bruger jeg altid regnslag i regnvejr jeg har ikke mulighed for at alle børnene kan stå i tørvejr desværre det er rigtig at der kan dannes kondens under regnslaget, men det er yypisk om sommeren og ikke som det er nu....

hvilken kommune bor du i??

Anmeld

27. januar 2010

LotteGabriella

AnjaM skriver:

Hej alle mødre..

Vi har fast et regnslag liggende hos vores dagplejemor, og jeg har ALDRIG været ude for at der har været kondensvand i vognen

Anmeld

27. januar 2010

Lullaby

Yazzes dp har regnslag og i sommers dannedes der fugt derinde så madrassen, dyne og lagen blev jordslået.

Anmeld

27. januar 2010

Englehår

Lie præcis...!! Jeg undrede mig også over kondensvands-teorien... For det skulle da kun være når det er varmt.. Men ikke desto mindre, så fortalte DP'en det til den anden mor for ca en måned siden... De må åbenbart ikke bruge det.. Jeg tror faktisk også, at det blev sagt til kontakt-mødet allerede inden Sofie startede deromme.. Så jeg er virkelig forvirret - og vred..!! Tænk sig, om jeg var kommet lidt senere for at hente hende...?? Hun kunne jo have reddet sig en ordentlig omgang lungebetændelse eller det der var værre, hvis hun var blevet våd..

Men sådan gik det heldigvis ikke.. Jeg tror jeg tager regnslaget med i morgen, men vil spørge hende direkte, hvorfor pokker hun da ikke satte barnevognen ind, når hun kunne se, at den blev våd...??

Allerførst vil jeg så have klarhed over hvorvidt hun rent faktisk må bruge regnslaget eller ej.. Vi bor i Ringkøbing-Skjern kommune..
ØV..!! Er faktisk helt ked af det, for hvor har vi bare været glade for hende.. og det er vist første gang, at der er en 'kurre på tråden'.. så det skal jeg vist også lige sluge..

Anja

Anmeld

27. januar 2010

Englehår

Desuden er vores regnslag sådan et åndbart et, så jeg tror (håber) ikke, at det har så let ved at danne kondens... men det er da ikke smart eller sundt hvis det gør..

Anja

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

AnjaM skriver:

Desuden er vores regnslag sådan et åndbart et, så jeg tror (håber) ikke, at det har så let ved at danne kondens... men det er da ikke smart eller sundt hvis det gør..

Anja

Det kan de godt....og selvom det er koldt skaber barnet jo varme derinde...

Anmeld

27. januar 2010

Englehår

Selvfølgelig kan de det.. men jeg tror nu ikke de gør det så let som ikke-åndbare.. og hvis ikke hun må bruge regnslag, så gælder det vel alle typer... eller hvad...??

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

AnjaM skriver:

Selvfølgelig kan de det.. men jeg tror nu ikke de gør det så let som ikke-åndbare.. og hvis ikke hun må bruge regnslag, så gælder det vel alle typer... eller hvad...??

Mange steder er det forbudt, fordi børnene kan blive kvalt i det.

Jeg tror regnslag er rigtig skidt for indeklima i en barnevogn og brugte det aldrig til mine de to små...men altså, hun må da køre ungerne ind i garagen, det er da også virkelig koldt nu, for koldt hvis du spørger mig, til bare at lade dem stå ude i kulden...

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.