Hvor er det bar useriøst....folkeskolen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.672 visninger
36 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Honningblomst

eller i hvert fald den min søn gør i.

Han har en mildest talt dårlig lærer og den gode han havde er langtidsyg, en anden han havde er på barsel og hun var klasselærer for parallelklassen...nu er min søns lærer stort set ind over alle timer i begge klasser og det magter hun slet, slet ikke...det ødelægger deres undervisning, der er aldrig lektier for, de kan ikke få vikarer til de to stillinger der mangler til og nu er der så tit han ikke har alle timerne i skolen eller kommer hjem helt frustreret.

Jeg er helt sikker på at de i dansk slet ikke kan det de skal i den klasse og jeg overvejer lidt at flytte ham til en andne skole...MEN, er det synd for ham...hvad skal vægtes højest....fagligheden, som helt sikkert bliver bedre i en anden skole eller det sociale, som fungerer nu og som jeg jo intet aner om i en anden skole? Og mon han kan lære noget når han ikke har sine venner og er i det nærmiljø han kender..

Hvad tænker I...hvad er vigtigt for jer og hvad skulle der ske for at I valgte at sende jeres børn ud i et skoleskift...og skal barnet bestemme?

Mange spørgsmål, men bliver så ked af at have en super intelligent dreng der ikke får brugt alle de evner han har...har dog læst at dem der har evnerne nemt indhenter det forsømte..

Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Ox.

Ej, puha, ja det er ikke en rar situation at stå i ..

Har du snakket med din søn om hvad han vil? ... Kan godt se det er noget af et dilemma. Du kan ikke tage hen og tale med rektor om hvordan fremtisplanerne for lige netop hans klasse ser ud, så du får mere indblik i om det bliver til det bedre? Ellers tror jeg nu også jeg ville tage en snak med min dreng/pige om muligheden for at flytte ..

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

Sussie&Lilje skriver:

Ej, puha, ja det er ikke en rar situation at stå i ..

Har du snakket med din søn om hvad han vil? ... Kan godt se det er noget af et dilemma. Du kan ikke tage hen og tale med rektor om hvordan fremtisplanerne for lige netop hans klasse ser ud, så du får mere indblik i om det bliver til det bedre? Ellers tror jeg nu også jeg ville tage en snak med min dreng/pige om muligheden for at flytte ..

Hej..

Jeppe er en forsigtig følsom dreng, så han ville have svært ved et ryk, det er jeg sikker på og det ville han ikke ønske...men synes bare det er så frustrerende og har stået på nu i 1½ år...men altså, det skulle gerne ende efter sommerferien, tror bare de står rigtig dårligt fagligt i den klasse nu...

Knus og tak for svar...

Anmeld

27. januar 2010

Diana...

Åhh den er svær. Jeg tror selv at jeg ville vente lidt os se om de ikke fik nogen nye lære til de manglende stillinger. Og hvis ikke jamen så tror jeg faktisk jeg ville skifte skole. Nu har jeg selv skiftet skole som barn og jeg fik lyn hurtigt nye venner på den anden skole? Jeg gik selv på en dårlig skole med meget dårlige lære og er rigtig ked af jeg aldrig fik den hjælp jeg havde brug for, Jeg synes det er super vigtigt at man går på en ordentlig skole både med gode venner men os med nogen ordentlige lære så man lære hvad man skal så man ikke kommer bag ud eller får svært ved de ting senere i livet som jeg fx har med matematik.

Hvad siger din søn selv? 

Kram 

Anmeld

27. januar 2010

Ox.

Eva skriver:

Hej..

Jeppe er en forsigtig følsom dreng, så han ville have svært ved et ryk, det er jeg sikker på og det ville han ikke ønske...men synes bare det er så frustrerende og har stået på nu i 1½ år...men altså, det skulle gerne ende efter sommerferien, tror bare de står rigtig dårligt fagligt i den klasse nu...

Knus og tak for svar...

Det var så lidt!

Ja det er ikke nemt så kan jeg godt se  Ham rektoren må da også gøre et eller andet, ellers står de pludseligt med en helt klasse der slet ikke egner sig til at komme videre på handelsskole/gym eller andet, og ville det da være ærgeligt pga en skole hvor de ikke har styr på deres ting .. Det er jo børnenes fremtid der skal tænkes på!

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

Sussie&Lilje skriver:

Det var så lidt!

Ja det er ikke nemt så kan jeg godt se  Ham rektoren må da også gøre et eller andet, ellers står de pludseligt med en helt klasse der slet ikke egner sig til at komme videre på handelsskole/gym eller andet, og ville det da være ærgeligt pga en skole hvor de ikke har styr på deres ting .. Det er jo børnenes fremtid der skal tænkes på!

Han gør intet...har aldrig mødt så vattet en person før og der har været så mange væmmelige situationer hvor der bare intet skete og der bare blev dækket over lærerne....Folkeskolen trænger til at blive rystet og bygget op på ny...både på den ene og anden måde...

Men tak..

Knus..

Anmeld

27. januar 2010

pipsen

Er det muligt at "skaffe" nogle nye legekammerater fra den anden skole til din dreng? Måske du kender nogen, som går der og kan forhøre dig om ens fritidsaktiviteter eller måske bare spørge ligeud? Det ville jeg nok prøve og så vente lidt og se tiden an imens. Bliver det så ikke bedre vil et skift måske være lidt nemmere for ham, hvis han kender nogen der. Skal han ikke skifte alligevel, har han jo bare fået et par nye kammerater...

Anmeld

27. januar 2010

Ox.

Eva skriver:

Han gør intet...har aldrig mødt så vattet en person før og der har været så mange væmmelige situationer hvor der bare intet skete og der bare blev dækket over lærerne....Folkeskolen trænger til at blive rystet og bygget op på ny...både på den ene og anden måde...

Men tak..

Knus..

Helt sikkert .. Der var også en masse bøvl dengang jeg selv gik i FS, kan huske der var en overgang hvor vi fik fri hele tiden ..

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

pipsen skriver:

Er det muligt at "skaffe" nogle nye legekammerater fra den anden skole til din dreng? Måske du kender nogen, som går der og kan forhøre dig om ens fritidsaktiviteter eller måske bare spørge ligeud? Det ville jeg nok prøve og så vente lidt og se tiden an imens. Bliver det så ikke bedre vil et skift måske være lidt nemmere for ham, hvis han kender nogen der. Skal han ikke skifte alligevel, har han jo bare fået et par nye kammerater...

Nej, desværre ikke...han ville skulle gå 18-20 km væk fra hvor vi bor og kender ingen...så det ville gøre at det sociale blev nedprioteret og han har i forvejen kun en eneste rigtig god ven her....så ville virkelig frygte han blev indelukket og mut og mistede så meget menneskeligt og hvad hjælper det faglige så? Men han har bare evnerne og de udnyttes ikke og det ville den kunne på den privatskole jeg har i tankerne...men svært er det...

Knus og tak for svar...

Anmeld

27. januar 2010

Honningblomst

DianaMoar skriver:

Åhh den er svær. Jeg tror selv at jeg ville vente lidt os se om de ikke fik nogen nye lære til de manglende stillinger. Og hvis ikke jamen så tror jeg faktisk jeg ville skifte skole. Nu har jeg selv skiftet skole som barn og jeg fik lyn hurtigt nye venner på den anden skole? Jeg gik selv på en dårlig skole med meget dårlige lære og er rigtig ked af jeg aldrig fik den hjælp jeg havde brug for, Jeg synes det er super vigtigt at man går på en ordentlig skole både med gode venner men os med nogen ordentlige lære så man lære hvad man skal så man ikke kommer bag ud eller får svært ved de ting senere i livet som jeg fx har med matematik.

Hvad siger din søn selv? 

Kram 

jeppe ville have det svært ved det og vil helst blive ved dem han kender....men han ser jo selvfølgelig også på det på en anden måde...og han synes jo det er fedt de intet laver og har meget fri...

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.