hvor meget ved jeres mænd om fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

altså som andre skriver så tror jeg ikke mænd sætter sig helt vildt ind i det.. men samtidig kan jeg godt frostå dig, da jeg også ville lidt stødt,hvis min kæreste sagde det ikke interreseret ham..

men sig det til ham?

min søde kæreste var heldigvis lidt interreseret og var med til jordmoder, læste bøger og spurgte om spørgsmål, så jo min kæreste var nok mere interreseret end den "normale" mand er..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Lone Jakobsen

min mand læste ingenting om det, men var med til jordmoder hver gang. han lyttede gerne til mine lange enetaler om den kommende fødsel....og prøvede at snakke med så godt han kunne.

skal lige nævnes at min mand kun har været med til en fødsel som endte i akut kejsersnit....hvor imod jeg havde født 3 børn på helt normal vis.

Anmeld

26. januar 2010

Janep

Gittemor09 skriver:

Jeg sagde også til min at det ikke var nødvendigt, for han havde jo også sin skole at se til..!! men han insisterede, og der var ikke noget at diskutere ( og så havde han snakket med skolen om det også) så jeg satte mig pænt ned, og smilede over situationen..!!

Jo, hun synes bestemt det var meget træls..!! hun skulle have haft tvillinger, men der var komplikationer, så desværre kom der kun en ud.. men heldigt at der i det mindste kom en... så derfor kunne hun jo ikke så meget selv, og det kunne hun ikke rigtig få ind i hovedet..!! Jeg har altid været der for hende, og hun har raset ud hos mig.. men kunne desværre ikke hjælpe pga. bækkenløsning.. så måtte blande mig lidt, og sige at han godt kunne tage sig sammen og hjælpe lidt til.. og det hjalp da også..!!

jeg kan normalt også godt lide meget varmt vand... men det er ikke sjovt når man har veer... så føler man bare at ens temperatur er på 47,5 altså..!

men det er en fed oplevelse.. så hvis alt går vel synes jeg du skulle bede om det

ååh hvor må det ha været dejligt.. det lyder til at være en super skøn mand du har

jeg må prøve at snakke med ham om det så ham måske kan sætte sig bare en lille smule ind i tingende.

okay. ja vi må se.. vil ihvertfald prøve det hvis alt går som det skal. hvis jeg kan li det kan jeg jo altid komme op igen

Anmeld

26. januar 2010

Janep

Malou Vilma Nørgaard skriver:

altså som andre skriver så tror jeg ikke mænd sætter sig helt vildt ind i det.. men samtidig kan jeg godt frostå dig, da jeg også ville lidt stødt,hvis min kæreste sagde det ikke interreseret ham..

men sig det til ham?

min søde kæreste var heldigvis lidt interreseret og var med til jordmoder, læste bøger og spurgte om spørgsmål, så jo min kæreste var nok mere interreseret end den "normale" mand er..

det forventer jeg som sagt heller ikk af ham

forventer egentlig igenting. men sys da godt han ku være indtreseret i det når jeg fortæller lidt om det. han ska jo selv være der også

tror godt han ku se på mig jeg blev lidt paf men prøver at snakke med ham om det lidt senere

Anmeld

26. januar 2010

Janep

nutche skriver:

min mand læste ingenting om det, men var med til jordmoder hver gang. han lyttede gerne til mine lange enetaler om den kommende fødsel....og prøvede at snakke med så godt han kunne.

skal lige nævnes at min mand kun har været med til en fødsel som endte i akut kejsersnit....hvor imod jeg havde født 3 børn på helt normal vis.

sådan ville jeg os gerne ha det sku være her
hvis bare han gad høre lidt om det

sys da det er flot af ham at han var med til jordmord hver gang

Anmeld

26. januar 2010

Vingummien

Janep skriver:

vi sad i dag og snakkede lidt om hva jeg sku pakke i min taske til sygehuset.
jeg sagde jeg overvejede at tage en bekinitop med hvis sku ned i vandet, vi kom så til at snakke om at der var varmt inde på stuen osv.
men så sagde han at det faktisk ikke intreserede ham. ???
blev da sådan lidt paf. har så spurt ham om han ikk vil læse bare en lille smule om fødsler så han er bare lidt forberedt på hva der sker. Men det lod ikk til det lii hva noget han gad bruge tid på.

HVor meget satte jeres mænd dem ind i fødslen?

Her satte han sig heller ikke ind i det og tror det er meget normalt. Men han glædede sig til at opleve det.

Og hans hjælp osv kom helt naturligt da vi kom dertil.

Om der er varmt eller koldt, det vidste jeg heller ikke selv. Jeg satte mig faktisk heller ikke så meget ind id et igen da jeg vil have min egen oplevelse uden at høre en masse inden og læse en masse.

Anmeld

26. januar 2010

Malou Vilma Nørgaard

Janep skriver:

ååh hvor må det ha været dejligt.. det lyder til at være en super skøn mand du har

jeg må prøve at snakke med ham om det så ham måske kan sætte sig bare en lille smule ind i tingende.

okay. ja vi må se.. vil ihvertfald prøve det hvis alt går som det skal. hvis jeg kan li det kan jeg jo altid komme op igen

nej, man skal nok hellere ikke som du skriver forvente vildt, men ja bare han engang imellem gider lytte, så det jo fint.. ja det må du lige

skriv lige når du har gjort det, så vi ved hvad han sagde..

Anmeld

26. januar 2010

4kløver

kender det godt faren til mine de store gad heller ikke noget som helst...

der i mod min kæreste som jeg har nu gik så meget op i det at han næsten hver gang var med til jm og scanning var han med hver gang.. fødselsen gik han også meget op i og sprugte ind til hvad han kunne gøre for mig.. og stod sammen med jm da hun blev født

Anmeld

26. januar 2010

Gittemor09

Janep skriver:

Det er det bestemt også... ville slet ikke bytte ham for noget som helst i verden..!! han er bare rigtig god til at være der for os..!!

ja, der er ikke andet for..

og måske lyder det her dumt.. men nogle gange har vi selv svært ved at sidde ansigt til ansigt og snakke omkring tingene, men så skriver vi et brev til hinanden.. og jeg synes at det virker lige så godt...

Anmeld

26. januar 2010

Lone Jakobsen

Janep skriver:

sådan ville jeg os gerne ha det sku være her
hvis bare han gad høre lidt om det

sys da det er flot af ham at han var med til jordmord hver gang

tror det hænger meget sammen med at det er den første hvor han får lov til at være med. han var ikke sammen med moderen, da han fik sin ældste søn, så han nød virkelig vores forløb

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.