hvor meget ved jeres mænd om fødsler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.651 visninger
33 svar
0 synes godt om
26. januar 2010

Janep

vi sad i dag og snakkede lidt om hva jeg sku pakke i min taske til sygehuset.
jeg sagde jeg overvejede at tage en bekinitop med hvis sku ned i vandet, vi kom så til at snakke om at der var varmt inde på stuen osv.
men så sagde han at det faktisk ikke intreserede ham. ???
blev da sådan lidt paf. har så spurt ham om han ikk vil læse bare en lille smule om fødsler så han er bare lidt forberedt på hva der sker. Men det lod ikk til det lii hva noget han gad bruge tid på.

HVor meget satte jeres mænd dem ind i fødslen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

LinLin

Tror altså det er meget almindeligt mænd ikke sætter sig videre ind i det! (Og det gjorde jeg i øvrigt heller ikke selv, da jeg ventede David - regnede med de på fødegangen vidste hvordan det skulle foregå! Havde fuld tillid til jordemødrene)

Min kæreste har to sønner - den ene født ved kejsersnit, den anden vaginalt, så han "er inde i stoffet" uanset hvad det ender med

Anmeld

26. januar 2010

oo

jeg ved heller ikke om Søren ligefrem vil sætte sig ned og læse om fødslen. han vil højst sandsynlig gerne debattere den med mig både før og efter, men altså.... han læser heller ikke vildt meget mere om behandlingerne udover de vi får fra klinikken. men han lytter til mig når jeg fortæller om det jeg lærer herinde.

Anmeld

26. januar 2010

Janep

Mor til David skriver:

Tror altså det er meget almindeligt mænd ikke sætter sig videre ind i det! (Og det gjorde jeg i øvrigt heller ikke selv, da jeg ventede David - regnede med de på fødegangen vidste hvordan det skulle foregå! Havde fuld tillid til jordemødrene)

Min kæreste har to sønner - den ene født ved kejsersnit, den anden vaginalt, så han "er inde i stoffet" uanset hvad det ender med

jeg forventer heler ikk at han læser flere bøger om emnet eller noget

men altså sys da godt han ku intresere sig bare lidt?

han havde heller ikk sat sig ind i det sidte gang. da var jeg ligeglad, ved ikk hvorfor jeg ikk er det denne gang

Anmeld

26. januar 2010

Janep

Tjuhl skriver:

jeg ved heller ikke om Søren ligefrem vil sætte sig ned og læse om fødslen. han vil højst sandsynlig gerne debattere den med mig både før og efter, men altså.... han læser heller ikke vildt meget mere om behandlingerne udover de vi får fra klinikken. men han lytter til mig når jeg fortæller om det jeg lærer herinde.

han behøver heller ikk læse flere bøger for min skyld.

men han gidder ikk engang høre om det jeg vil fortælle ham.
som i dag, han sagde jo bare at det egentlig ikke indtreserede ham.

kan os godt være det bare er mig der overreagere lidt

Anmeld

26. januar 2010

Gittemor09

min kæreste læste bøgerne sammen med mig, og var med mig hos jordemoder hver gang... for han var lige så nysgerrig omkring fødslen og graviditeten som jeg var..!!

men det er meget forskelligt fra fyr til fyr... f.eks. min venindes kæreste var meget ligeglad med det hele..!! og hun tog selv til det hele.. og forberedte det hele..

med hensyn til badekar.. så var jeg det selv, og jeg havde altså ikke bikinitop på... for er du vimmer det vand er varmt... OG SKØNT var tæt på at føde deri.. men kunne simpelthen ikke holde varmen ud, var ved at besvime.. så jeg ville prøve i en stol, og da hun næsten var ude kom jeg op i sengen..!!

Anmeld

26. januar 2010

oo

Janep skriver:

han behøver heller ikk læse flere bøger for min skyld.

men han gidder ikk engang høre om det jeg vil fortælle ham.
som i dag, han sagde jo bare at det egentlig ikke indtreserede ham.

kan os godt være det bare er mig der overreagere lidt

nej, jeg synes nu det er fair nok at du bliver stødt over, at han bare melder ud, at det ikke interesserer ham. han skal vel være med? og han skal vel være der som en støtte for dig og ikke blot som tilskuer? så må han da liiiige komme ind i kampen

Anmeld

26. januar 2010

Janep

Gittemor09 skriver:

min kæreste læste bøgerne sammen med mig, og var med mig hos jordemoder hver gang... for han var lige så nysgerrig omkring fødslen og graviditeten som jeg var..!!

men det er meget forskelligt fra fyr til fyr... f.eks. min venindes kæreste var meget ligeglad med det hele..!! og hun tog selv til det hele.. og forberedte det hele..

med hensyn til badekar.. så var jeg det selv, og jeg havde altså ikke bikinitop på... for er du vimmer det vand er varmt... OG SKØNT var tæt på at føde deri.. men kunne simpelthen ikke holde varmen ud, var ved at besvime.. så jeg ville prøve i en stol, og da hun næsten var ude kom jeg op i sengen..!!

det har min fyr slet ikk gjordt.
men altså det sys jeg så heller ikk han behøver.. men sys da bare godt han ku være lidt intreseret når jeg nu fortæller lidt om hva der ska ske og sådan.
han sagde jammen vi ved jo ikk om det kommer til at blive kejsersnit eller i vand eller hvad der kommer til at ske.

tror det er fordi sidste gang endte det med akut kejsersnit fordi hun lå på tværs. men denne gang ligger han helt rigtigt og så sku jeg da gerne føde normalt.

syndes din veninde ikke det var træls at hun sku selv til det hele?
min kæreste har været med til en scanning i denne graviditet. men det var fordi han sku køre mig.

ok jeg ved jo slet ikk hvordan det er for nåede jo ikk så langt sidst
men tror bare jeg pakker den i tasken. den fylder jo ikk så meget så hvis jeg ikk for brug for den går det nok
Jeg elsker at ha det varmt så jeg syndes det lyder dejligt

Anmeld

26. januar 2010

Janep

Tjuhl skriver:

nej, jeg synes nu det er fair nok at du bliver stødt over, at han bare melder ud, at det ikke interesserer ham. han skal vel være med? og han skal vel være der som en støtte for dig og ikke blot som tilskuer? så må han da liiiige komme ind i kampen

ja han har selv sagt at han vil være med til fødslen så lidt må det vel alligevel intreserre ham
tror bare han regner med at han ska side for sig selv og vente på at jeg føde og så ellers lade sygeplejerskene om resten.

Anmeld

26. januar 2010

Gittemor09

Janep skriver:

det har min fyr slet ikk gjordt.
men altså det sys jeg så heller ikk han behøver.. men sys da bare godt han ku være lidt intreseret når jeg nu fortæller lidt om hva der ska ske og sådan.
han sagde jammen vi ved jo ikk om det kommer til at blive kejsersnit eller i vand eller hvad der kommer til at ske.

tror det er fordi sidste gang endte det med akut kejsersnit fordi hun lå på tværs. men denne gang ligger han helt rigtigt og så sku jeg da gerne føde normalt.

syndes din veninde ikke det var træls at hun sku selv til det hele?
min kæreste har været med til en scanning i denne graviditet. men det var fordi han sku køre mig.

ok jeg ved jo slet ikk hvordan det er for nåede jo ikk så langt sidst
men tror bare jeg pakker den i tasken. den fylder jo ikk så meget så hvis jeg ikk for brug for den går det nok
Jeg elsker at ha det varmt så jeg syndes det lyder dejligt

Jeg sagde også til min at det ikke var nødvendigt, for han havde jo også sin skole at se til..!! men han insisterede, og der var ikke noget at diskutere ( og så havde han snakket med skolen om det også) så jeg satte mig pænt ned, og smilede over situationen..!!

Jo, hun synes bestemt det var meget træls..!! hun skulle have haft tvillinger, men der var komplikationer, så desværre kom der kun en ud.. men heldigt at der i det mindste kom en... så derfor kunne hun jo ikke så meget selv, og det kunne hun ikke rigtig få ind i hovedet..!! Jeg har altid været der for hende, og hun har raset ud hos mig.. men kunne desværre ikke hjælpe pga. bækkenløsning.. så måtte blande mig lidt, og sige at han godt kunne tage sig sammen og hjælpe lidt til.. og det hjalp da også..!!

jeg kan normalt også godt lide meget varmt vand... men det er ikke sjovt når man har veer... så føler man bare at ens temperatur er på 47,5 altså..!

men det er en fed oplevelse.. så hvis alt går vel synes jeg du skulle bede om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.