Fødselsforberedelse - hvordan var det for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.283 visninger
32 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Fik du noget ud af det? Hvad var det bedste? Det værste? Andre erfaringer?

Vi skal starte på et kursus som hedder Fødsels- og forældreforberedelse - DeLuxe pakken på onsdag og jeg er i tvivl om hvad jeg skal forvente... Jeg glæder mig, men samtidig er jeg nysgerrig på at høre hvad I andre fik ud af det?

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Moderator

vi har valgt det fra...

Har ikke hørt andet end "spild af tid" om det, så vi gad simpelthen ikke... For os er det vigtigt at vide hvad der foregår ved en fødsel, hvordan fødestuen ser ud, og hvad man skal være forberedt på - og så det ALLER vigtigste - vejrtrækningen! Og det lærer man åbenbart ikke til fødselsforberedelse længere

Man hører på en jordemoder fortælle i 1½-2 timer, og så tager man hjem igen

Det hun fortæller har vi læst om i bøger og ellers spurgt os frem til, hos jordemoder og læge og vejrtrækningen lærer jeg til svømning og vi får "træning" af lægerne, hvis vi beder om det

Svarede ikke på dit spørgsmål, I know... Men ville bare komme med input til hvorfor vi valgte det fra

Knus

Anmeld

25. januar 2010

Valle81

Hejsa,

Da jeg ventede min datter for 6 år siden, da var fødselsforberedelserne bygget lidt anderledes op end de er idag.

Men jeg fik intet ud af det, vi snakkede en masse om forventninger og fik oplysninger om smertestillende, så videoer af fødsler osv.

Jeg blev ikke klogere og synes da fødslen kom ikke at jeg kunne bruge noget af det til noget.

Spild af tid vedjeg ikke om det er, men super brugbart finder jeg det heller ikke.

Christina

Anmeld

25. januar 2010

Lise

Caroline86 skriver:

og så det ALLER vigtigste - vejrtrækningen! Og det lærer man åbenbart ikke til fødselsforberedelse længere

Det kommer jo an på hvor man går

Jeg er netop kommet hjem fra fødselsforberedelse. Jeg går hos noget i København der hedder Afspændingpædagogernes aftenskole, og det er genialt. Men det koster også lidt rigeligt (men er det værd!). Og vi lærer alt om at trække vejret - den dybe vejrtrækning, det overfladiske vejrtrækning og at gispe  Og alt muligt andet.

Jeg gik der også første gang. Det bedste...jarmen, det sociale at gå på et hold med nogle damer der er det samme sted som én selv, motionen, afspænding, at lære venepumpeøvelser, blive mindet om knibeøvelser, at tale om hvor det gør ondt, hvad der er ændret siden sidste uge, forventninger, læren om vejrtrækning, smerteøvelser, samtale i rundkreds med urtete og frugt...alt muligt. Og noget andet godt her er at man kan gå til efterfødsel med de samme damer, for der er reserveret et hold som kun er til os der allerede kender hinanden

Det værste..ingenting!

Og JA, jeg fik/får noget ud af det

Lise - elsker fødselsforberedelse

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

Jeg ville gerne have været til FF, men der var ingen hold, der var plads på, og jeg føler egentlig heller ikke efter jeg har født, at jeg havde behov for det Mit råd er at tage tingene som de kommer, og gå ind til fødslen med åbent sind.

Knus Linda

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Lise skriver:

Det kommer jo an på hvor man går

Jeg er netop kommet hjem fra fødselsforberedelse. Jeg går hos noget i København der hedder Afspændingpædagogernes aftenskole, og det er genialt. Men det koster også lidt rigeligt (men er det værd!). Og vi lærer alt om at trække vejret - den dybe vejrtrækning, det overfladiske vejrtrækning og at gispe  Og alt muligt andet.

Jeg gik der også første gang. Det bedste...jarmen, det sociale at gå på et hold med nogle damer der er det samme sted som én selv, motionen, afspænding, at lære venepumpeøvelser, blive mindet om knibeøvelser, at tale om hvor det gør ondt, hvad der er ændret siden sidste uge, forventninger, læren om vejrtrækning, smerteøvelser, samtale i rundkreds med urtete og frugt...alt muligt. Og noget andet godt her er at man kan gå til efterfødsel med de samme damer, for der er reserveret et hold som kun er til os der allerede kender hinanden

Det værste..ingenting!

Og JA, jeg fik/får noget ud af det

Lise - elsker fødselsforberedelse

det er også noget HELT andet end det man bliver tilbudt!

Vi har bare ikke råd til at gå til den slags Vi har været nødt til at prioritere da Daniel, ligesom så mange andre, har været hårdt ramt af krisen .. Og for mig (som lider af skævt bækken efter en skiulykke) er det vigtigere med svømning og fysioterapi...

Men det lyder fedt!!!!

Anmeld

25. januar 2010

Pige2009

Caroline86 skriver:

vi har valgt det fra...

Har ikke hørt andet end "spild af tid" om det, så vi gad simpelthen ikke... For os er det vigtigt at vide hvad der foregår ved en fødsel, hvordan fødestuen ser ud, og hvad man skal være forberedt på - og så det ALLER vigtigste - vejrtrækningen! Og det lærer man åbenbart ikke til fødselsforberedelse længere

Man hører på en jordemoder fortælle i 1½-2 timer, og så tager man hjem igen

Det hun fortæller har vi læst om i bøger og ellers spurgt os frem til, hos jordemoder og læge og vejrtrækningen lærer jeg til svømning og vi får "træning" af lægerne, hvis vi beder om det

Svarede ikke på dit spørgsmål, I know... Men ville bare komme med input til hvorfor vi valgte det fra

Knus

Jeg havde ingen forberedelse overhovedet, hvad dette angår, men det kom ganske naturligt, da jeg fik veer. Man finder hurtigt ud af, hvad der hjælper en personligt

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Jeg gik til gravidsvømning. Det var kanon. VI havde en jm der lavede gode øvelser med os i vandet og bagefter spiste vi madpakker, trykkede på maver og snakkede om baby-ting. et nyt emne hvergang og kunne spørge JM om alt muligt. Det var super skønt.

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Zafir skriver:

Jeg gik til gravidsvømning. Det var kanon. VI havde en jm der lavede gode øvelser med os i vandet og bagefter spiste vi madpakker, trykkede på maver og snakkede om baby-ting. et nyt emne hvergang og kunne spørge JM om alt muligt. Det var super skønt.

jeg er også vildt glad for mit svømmehold!!!!

Anmeld

25. januar 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

jeg er også vildt glad for mit svømmehold!!!!

Jeg vil også så meget jeg kan igen nÅr jeg nå lidt længere hen i forløbet....

Så måske arbejde hjemme når der er gravidsvømning. Så kan jeg jo godt lige tage et par timer ud af dagen. mm. Må ku kringles.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.