1. arbejdsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2010

MORJESPERSEN

michella80 skriver:

Puuuh jeg er træt.... Har haft min første arbejdsdag i dag efter barslen... Jeg brugte aftenen i går på at græde... Jeg var helt ødelagt over at jeg skulle til at undvære Carla og det gjorde så ondt på mig at jeg ikke kunne fortælle hende at det nu var slut med at gå derhjemme os to og at hendes hverdag også skulle til at ændre sig nu. Græd og græd og græd.

I dag gik det dog bedre. Casper går hjemme i denne her uge og kører Carla ind i dagplejen. Det var gået rigtig godt. Da jeg kom hjem var der en blomst til mig fra Casper og Carla. Casper sagde at det var fordi jeg havde passet så godt på hende i alle de måneder. Nåååårh. Blev helt vildt glad. Og så tror jeg måske også jeg fik den fordi jeg var så ked af det i går. Han er nu bare dejlig. Men altså....jeg glæder mig allerede til weekenden. Vil bare gerne være sammen med min lille dejlige datter igen..... Har kun været sammen med hende en time her til aften....

Ja det er ikke nemt at være væk fra sit barn /børn, jeg syndes det var dejligt de første to dage for jeg fik tid til at være mig selv, og det trængte jeg til efter 18mdr hjemme. men nu savner jeg bare mine piger rigtig meget, tænker på dem 1000000000000 gange i løbet af dagen. Så forstår dig fuldt ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

Barbamama

MORJESPERSEN skriver:

Ja det er ikke nemt at være væk fra sit barn /børn, jeg syndes det var dejligt de første to dage for jeg fik tid til at være mig selv, og det trængte jeg til efter 18mdr hjemme. men nu savner jeg bare mine piger rigtig meget, tænker på dem 1000000000000 gange i løbet af dagen. Så forstår dig fuldt ud.

Ja jeg føler mig bare helt udenfor når jeg kommer hjem og jeg synes hun opfører sig helt anderledes overfor mig... Ved det ikke... Synes bare ikke det er særlig sjovt. Det skal bare være weekend nu!!!! Nu er det også fordi jeg havde lukkevagt (i en sfo) i går og først var hjemme 18.30 og i dag skulle vi til aftenmøde, så jeg var sent hjemme igen. Når nærmest lige at sige hej og så putter jeg hende....

Anmeld

26. januar 2010

Barbamama

Vinker skriver:

Ååååh sødeste Michella, føler med dig! Husker tydeligt hvor hårdt det var at starte på arbejde efter barsel  Tænk alle de timer man nu mister med sit lille barn. Det tar tid før man vender sig til det, men tro mig, det blir bedre og bedre for hver dag der går. Specielt når du oplever hvor glad hun blir for at være i dagpleje. For at lege med andre børn hver dag og så at se hendes glæde når hun ser sin mor igen - Dét er noget helt specielt!

Da jeg startede på arbejde i Blåvand i sommers var det i højsæsonen så Niklas Emil sov når jeg kom hjem om aftenen - Åååh det var rigtig rigtig hårdt at jeg ikke kunne nå at være sammen med ham inden sengetid

Så kan man kalde det held i uheld at jeg nu har ekstra tid med ham nu

Ja det er lige nøjagtig det.... Jeg synes det er SÅ uretfærdigt at hendes dagplejemor får alle de gode timer med hende hver dag.... Jeg savner det så meget og jeg har kun været på arbejde i TO dage!!!! Kan slet ikke forstå man kommer igennem det, men jeg er glad for at du siger det bliver bedre. Det siger alle til mig. Jeg har bare lidt svært ved at se det lige nu.

Anmeld

26. januar 2010

Vinker

michella80 skriver:

Ja det er lige nøjagtig det.... Jeg synes det er SÅ uretfærdigt at hendes dagplejemor får alle de gode timer med hende hver dag.... Jeg savner det så meget og jeg har kun været på arbejde i TO dage!!!! Kan slet ikke forstå man kommer igennem det, men jeg er glad for at du siger det bliver bedre. Det siger alle til mig. Jeg har bare lidt svært ved at se det lige nu.

Selvfølgelig blir det bedre, men aldrig det samme som før  Det er også uretfærdigt at man allerede skal på arbejde for at få hverdagen til at hænge sammen. Man burde ha barsel med fuld løn indtil de skal i skole

Anmeld

26. januar 2010

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Ååååhh..... Jeg VED bare, at jeg kommer til at få det lige sådan.
Min barsel slutter til April.
Og jeg vil egentlig gerne ud og være sammen med andre voksne mennesker igen, da jeg jo har været meget hjemme (mine to barsler er næsten løbet ud i ét), og så jeg ikke ender med at "gro fast" ....men samtidig, så passer dette barselsliv mig rigtig godt, og jeg har på ingen måde kedet mig!
Det bliver et helvede for mig, at skulle give slip på Celina og sende hende ud i den store verden.
Faktisk troede jeg kun at det ville føles slem med ens første barn. Men jeg må indrømme, at jeg slet ikke synes, at det kommer til at blive nemmere med nummer to.

Godt der er lidt tid til endnu for mit vedkomne.....
Men det rumsterer allerede en smule i mit baghovede....

Jeg kan godt forstå at du var ked af det.
Men det lyder til at være gået ok trods alt. Det er jo godt!
Og sikke dejligt med blomster fra Casper og Carla. Mega sødt gjort.

Jeg håber du kommer godt igang og lige sådan at Carla bliver glad for sin nye hverdag. Så værdsætter man nemlig bare ENDNU MERE den tid man har sammen, og weekenderne.
Og når først den nye hverdag kører, så kan man faktisk godt få lært at NYDE tiden man får nu og da uden børn også... 

Krammer herfra... 

Hvor er du sød! Nej det er bare ikke nemt.... Man føler man mister så meget når man ikke længere skal være sammen med sit barn hver dag ( i alle de timer).

Jeg har også haft det dejligt i min barsel og kunne også sagtens have fortsat, men det kunne ikke lade sig gøre....

Jeg tror Carla nyder det fint. Hun har ikke været ked af det hos dagplejeren endnu så det er jo fantastisk!!!!

Og ja jeg blev også bare så glad for de blomster. Pev lige lidt. He he

Anmeld

26. januar 2010

Barbamama

Vinker skriver:

Selvfølgelig blir det bedre, men aldrig det samme som før  Det er også uretfærdigt at man allerede skal på arbejde for at få hverdagen til at hænge sammen. Man burde ha barsel med fuld løn indtil de skal i skole

Ha ha ha ENIG!!!!! Eller til de skulle i børnehave.... Eller bare barsel med fuld løn lige så længe man havde lyst.

Anmeld

26. januar 2010

Vinker

michella80 skriver:

Ha ha ha ENIG!!!!! Eller til de skulle i børnehave.... Eller bare barsel med fuld løn lige så længe man havde lyst.

Ja man skulle selv ha lov at vælge hihi (men lad os ikke tænke på hvor alle pengene til vores løn skulle komme fra - Jo nu ved jeg det; kongehuset skulle holde op med at ryge for så er der sgu da rigeligt med penge, fnis)

Anmeld

26. januar 2010

Barbamama

Vinker skriver:

Ja man skulle selv ha lov at vælge hihi (men lad os ikke tænke på hvor alle pengene til vores løn skulle komme fra - Jo nu ved jeg det; kongehuset skulle holde op med at ryge for så er der sgu da rigeligt med penge, fnis)

ha ha ha ja det var f.... en god ide!!!!!!ha ha ha

Anmeld

26. januar 2010

Vinker

michella80 skriver:

ha ha ha ja det var f.... en god ide!!!!!!ha ha ha

Ja ikk - skynd dig liiiiige at smid et brev afsted til dem

Anmeld

26. januar 2010

Barbamama

Ja ikk - skynd dig liiiiige at smid et brev afsted til dem

jeg laver sgu da en underskriftsindsamling. Ha ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.