1. arbejdsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

Barbamama

Puuuh jeg er træt.... Har haft min første arbejdsdag i dag efter barslen... Jeg brugte aftenen i går på at græde... Jeg var helt ødelagt over at jeg skulle til at undvære Carla og det gjorde så ondt på mig at jeg ikke kunne fortælle hende at det nu var slut med at gå derhjemme os to og at hendes hverdag også skulle til at ændre sig nu. Græd og græd og græd.

I dag gik det dog bedre. Casper går hjemme i denne her uge og kører Carla ind i dagplejen. Det var gået rigtig godt. Da jeg kom hjem var der en blomst til mig fra Casper og Carla. Casper sagde at det var fordi jeg havde passet så godt på hende i alle de måneder. Nåååårh. Blev helt vildt glad. Og så tror jeg måske også jeg fik den fordi jeg var så ked af det i går. Han er nu bare dejlig. Men altså....jeg glæder mig allerede til weekenden. Vil bare gerne være sammen med min lille dejlige datter igen..... Har kun været sammen med hende en time her til aften....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Vingummien

michella80 skriver:

Puuuh jeg er træt.... Har haft min første arbejdsdag i dag efter barslen... Jeg brugte aftenen i går på at græde... Jeg var helt ødelagt over at jeg skulle til at undvære Carla og det gjorde så ondt på mig at jeg ikke kunne fortælle hende at det nu var slut med at gå derhjemme os to og at hendes hverdag også skulle til at ændre sig nu. Græd og græd og græd.

I dag gik det dog bedre. Casper går hjemme i denne her uge og kører Carla ind i dagplejen. Det var gået rigtig godt. Da jeg kom hjem var der en blomst til mig fra Casper og Carla. Casper sagde at det var fordi jeg havde passet så godt på hende i alle de måneder. Nåååårh. Blev helt vildt glad. Og så tror jeg måske også jeg fik den fordi jeg var så ked af det i går. Han er nu bare dejlig. Men altså....jeg glæder mig allerede til weekenden. Vil bare gerne være sammen med min lille dejlige datter igen..... Har kun været sammen med hende en time her til aften....

Årh ja, jeg syntes bare det er så svært at undvære de små

Kan godt forstå du græd.

Jeeg er også helt færdig for tiden, men det er også fordi jeg kan mærke og se på Emil at han heller ikke er glad for det nye med at skal tidlig op og være længe af sted osv.

Anmeld

25. januar 2010

Barbamama

suanne85 skriver:

Årh ja, jeg syntes bare det er så svært at undvære de små

Kan godt forstå du græd.

Jeeg er også helt færdig for tiden, men det er også fordi jeg kan mærke og se på Emil at han heller ikke er glad for det nye med at skal tidlig op og være længe af sted osv.

åh det er bare ikke sjovt for man har jo ikke så mange muligheder for at gøre det anderledes....

Anmeld

25. januar 2010

Vingummien

michella80 skriver:

åh det er bare ikke sjovt for man har jo ikke så mange muligheder for at gøre det anderledes....

Neej, er så svært at være  hjemme gående nu om dage

Anmeld

25. januar 2010

anna-jonas

Michella............du og jeg er vist født 100 år for sent, for hvor ville det være dejligt at gå hjemme og passe børnene............ihvertilfælde indtil børnehavealderen. Men sådan er vores samfund jo desværre ikke skruet sammen, med mindre at man kan klare sig på en indkomst.

Jeg føler virkelig med dig.............og kan stadig huske den store sorg jeg følte, da den dejlige barselsperiode var slut.

Store knus MEtte

Anmeld

25. januar 2010

Barbamama

Anna-jonas skriver:

Michella............du og jeg er vist født 100 år for sent, for hvor ville det være dejligt at gå hjemme og passe børnene............ihvertilfælde indtil børnehavealderen. Men sådan er vores samfund jo desværre ikke skruet sammen, med mindre at man kan klare sig på en indkomst.

Jeg føler virkelig med dig.............og kan stadig huske den store sorg jeg følte, da den dejlige barselsperiode var slut.

Store knus MEtte

Hvor er du sød!!!! Ja jeg ville også gerne gå hjemme og så skulle alle børnene løbe ude i vænget og på legepladsen og lege med hinanden.... Suk.... SÅdan fungerer verden desværre ikke.... Ville sådan ønske vi havde råd til jeg gik på deltid... men nej....

Anmeld

26. januar 2010

Vinker

Ååååh sødeste Michella, føler med dig! Husker tydeligt hvor hårdt det var at starte på arbejde efter barsel  Tænk alle de timer man nu mister med sit lille barn. Det tar tid før man vender sig til det, men tro mig, det blir bedre og bedre for hver dag der går. Specielt når du oplever hvor glad hun blir for at være i dagpleje. For at lege med andre børn hver dag og så at se hendes glæde når hun ser sin mor igen - Dét er noget helt specielt!

Da jeg startede på arbejde i Blåvand i sommers var det i højsæsonen så Niklas Emil sov når jeg kom hjem om aftenen - Åååh det var rigtig rigtig hårdt at jeg ikke kunne nå at være sammen med ham inden sengetid

Så kan man kalde det held i uheld at jeg nu har ekstra tid med ham nu

Anmeld

26. januar 2010

Bondepigen

suanne85 skriver:

Neej, er så svært at være  hjemme gående nu om dage

Tror skam det var lige så svært i gamle dage, men der var folk bare mere sparsommelige (det havde de lært efter krigen) Min mor har været hjemmegående da jeg var lille, hvor vi allesammen levede af min fars indkomst.

Men dengang havde man heller ikke brug for alle de ting, som vores børn har "brug" for....

Anmeld

26. januar 2010

JustAnotherName

Ååååhh..... Jeg VED bare, at jeg kommer til at få det lige sådan.
Min barsel slutter til April.
Og jeg vil egentlig gerne ud og være sammen med andre voksne mennesker igen, da jeg jo har været meget hjemme (mine to barsler er næsten løbet ud i ét), og så jeg ikke ender med at "gro fast" ....men samtidig, så passer dette barselsliv mig rigtig godt, og jeg har på ingen måde kedet mig!
Det bliver et helvede for mig, at skulle give slip på Celina og sende hende ud i den store verden.
Faktisk troede jeg kun at det ville føles slem med ens første barn. Men jeg må indrømme, at jeg slet ikke synes, at det kommer til at blive nemmere med nummer to.

Godt der er lidt tid til endnu for mit vedkomne.....
Men det rumsterer allerede en smule i mit baghovede....

Jeg kan godt forstå at du var ked af det.
Men det lyder til at være gået ok trods alt. Det er jo godt!
Og sikke dejligt med blomster fra Casper og Carla. Mega sødt gjort.

Jeg håber du kommer godt igang og lige sådan at Carla bliver glad for sin nye hverdag. Så værdsætter man nemlig bare ENDNU MERE den tid man har sammen, og weekenderne.
Og når først den nye hverdag kører, så kan man faktisk godt få lært at NYDE tiden man får nu og da uden børn også... 

Krammer herfra... 

Anmeld

26. januar 2010

Vingummien

bondepigen skriver:

Tror skam det var lige så svært i gamle dage, men der var folk bare mere sparsommelige (det havde de lært efter krigen) Min mor har været hjemmegående da jeg var lille, hvor vi allesammen levede af min fars indkomst.

Men dengang havde man heller ikke brug for alle de ting, som vores børn har "brug" for....

Ja det er nok rigtig nok. Plus at ægtefolk tit arbejde samme sted eller havde gård osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.