Er sgu' helt fortvivlet......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2010

JustAnotherName

idamaria83 skriver:

Begge mine piger har også SELV afvist brystet - Lina for 3 uger siden og Annika da hun var 11 mdr.

Annika begyndte at tage en sutteflaske og en sut fra den dag, hvor jeg gik ned til en amning i døgnet - der var hun 10 mdr. Det har nu aldrig været et problem at få dem til at drikke af kop - men det var en stor frustration for mig, at Annika ikke ville tage sutteflaske. Men ved du hvad hun ville tage? Sådan en af de der vandflasker fra Evian, hvor der er sådan en slags "tud" på...dem syntes hun var vildt fascinerende og dem kunne hun sagtens sutte en hel del væske i sig fra...måske I kunne prøve dem?

Ellers kan jeg da så udmærket godt forstå din frustration!!! Der er altså næsten ikke noget værre end når ungerne afviser mad eller drikke!

Du må jo konsultere nogle af "de kloge" for at høre om der er nogle af dem, der har råd til hvad du kan gøre...

Knus

Får Lina så bare flaske nu eller hvordan ??

Celina bliver stadig ammet. Men det er primært om aftenen og natten ...ren putte-pat. I dagstimerne har det ikke rigtigt interesse mere. Der er ALT andet mad spændende .....og sådan skal det jo også gerne være. Men jeg føler mig nu heller ikke klar til at stoppe HELT med at amme .....så hvis Celina bare fuldstændig afviser brystet fra den ene dag til den anden (hvilket jo nok vil ske før eller siden, hvis ikke jeg selv siger stop inden), så må jeg nok indrømme, at jeg også vil komme til at føle en form for savn af den nærhed det giver....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2010

TbCp

Da Liva var den alder købte vi en drikkedunk med indbygget sugerør. Hun skulle lige bruge et par dage på at hitte ud af hvordan den virkede men derefter var den guld værd. Hun syntes nemlig også det var lidt sjovt, så hun fik rigtig meget at drikke henover sommeren. Ved ikke om det kunne være en mulighed?

Anmeld

26. januar 2010

Vinker

Anna-jonas skriver:

Nej, det er som om hendes tunge gør knuder.........også når hun drikker af kop.

Hmmmm ........  

Anmeld

26. januar 2010

Bondepigen

Ååh håber i finder en løsning, så hun kan drikke. Men jeg har ikke andre forslag end dem der er givet...desværre.

til lille Ida og jer andre.

Anmeld

26. januar 2010

Ida.

JustAnotherName skriver:

Får Lina så bare flaske nu eller hvordan ??

Celina bliver stadig ammet. Men det er primært om aftenen og natten ...ren putte-pat. I dagstimerne har det ikke rigtigt interesse mere. Der er ALT andet mad spændende .....og sådan skal det jo også gerne være. Men jeg føler mig nu heller ikke klar til at stoppe HELT med at amme .....så hvis Celina bare fuldstændig afviser brystet fra den ene dag til den anden (hvilket jo nok vil ske før eller siden, hvis ikke jeg selv siger stop inden), så må jeg nok indrømme, at jeg også vil komme til at føle en form for savn af den nærhed det giver....

Ja det gør hun...og ved du hvad, det gør mig absolut ingenting! Jeg synes, jeg har enten ammet eller været gravid i mere end tre år (Annika var 11 mdr, da jeg stoppede, og jeg blev gravid, da hun var 12 mdr...), så jeg var mere end klar til at stoppe amningen - idet hun sagde fra, tog hun egentlig bare en beslutning, som jeg nok selv snart havde taget. Jeg nyder endelig at have min krop 100% for mig selv...

Jeg kan udmærket sætte mig ind i det afsavn, det giver...men jeg savner det ikke som sådan...jeg føler stadig, at jeg er meget fysisk tæt med Lina - også når jeg giver hende flaske!

Anmeld

26. januar 2010

anna-jonas

Milka skriver:

jeg har ikke noget klogt at tilføje, ville bare huske dig på at det er tigerspringstid – jeg tænker at det måske kan være med til at gøre denne nye overgang ekstra vanskelig?

her bliver maden spyttet ud og smidt på gulvet og jeg er næsten ved at løbe tør for ideer om hvad jeg kan lave til bøtterne som de vil spise.

for et eller andet sted, hvis ida både kan tage mælk fra bryst og spise grød mm, så kan hun vel også godt lære at drikke?

håber i finder ud af det hurtigt 

Ja, jeg skal love for at det er tigertid...............damen er krop-umulig..........og det er lige som om hun vil mere end hun rent faktisk kan, hvilket gør hende edderspændt. Det er ret svært at gøre hende tilpas.................

Men har sgu' ikke været udsat for, at hverken Jonas eller Anna har afvist mit bryst, og så især fordi hun har svært ved drikkeriet. Men jeg prøver at købe sådan en drikkedunk-agtig en i dag.

Anmeld

26. januar 2010

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Ida vil ikke ammes mere................hele weekenden har hun afvist mit bryst, og nærmest skreget i raseri når hun blev tilbudt en tår. Men om natten, hvor hun har halvsovet har jeg godt kunnet amme hende..............indtil i nat, hvor hun vrælede løs, indtil hun fik noget yougurt og lidt vand af en sprøjte.

Grunde til min fortvivlelse, er jo at Ida ikke kan finde ud af at drikke af kop.............hun få en smule vand, hvis vi gi'r hende i en lille sprøjte.............ellers får hun intet at drikke, kun de fire måltider, hvor hun får grød, yougurt, mos eller f.eks lasagne...........og der er jo ikke meget væske i.

Hun er 10 1/2 mdr. og vil ikke ammes..........jeg fatter det ikke. Tænk at det er hende der har sagt fra, og ikke mig. Er bekymret, for synes slet ikke at hun får væske nok.............HVAD SKAL JEG GØRE???? Hjælp!!!!

Åh nej da søde Mette

Har ikke læst de andre svar, så måske gentager jeg hvad de skriver.... Men der er jo tiger-tid for Ida-musen, så måske det er derfor hun er på tværs, dronningen er også meget på tværs lige pt. Tror mig, jeg laver 3-4 retter mad, for at damen, bare for en lille smule, men det meste havner dog på gulvet.

På apo. kan man købe lamme-sutter (til flasker) det er sådan nogle de bruger på sygehuset, det er ligesom de kommer meget længere ned, det var de eneste Malucca kunne finde ud af at bruge, indtil hun var 6-7 mdr. Så måske Ida også kan bruge dem?

Bliver Ida, stimuleret i munden, med nogle øvelser? -Hvad siger hun til at du putter en finger ind i munden af hende?

-Ellers har jeg ingen gyldne råd, men jeg håber virkelig at hun snart vil ha´bryst igen, så du ikke skal bekymre dig.

Et kæmpe kram til dig

Anmeld

26. januar 2010

Jules

Jeg kan huske jeg også var meget bekymret for og Viktor fik nok at drikke da jeg sagde slut med amningen da han var 10 månender. Men det kom lige så stille.... Han elskede så tilgengæld glad for at drikke af kop men syntes alligevel ikke det var nok.

Og han havde os helt styr på sugerør... Men nægtede at drikke af flaske selv om jeg prøvede for at få ham til at drikke mere....

Håber de råd de andre har givet hjælper jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.