Er sgu' helt fortvivlet......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2010

anna-jonas

michella80 skriver:

årh søde ven det lyder da bare ikke sjovt.... Har helt ondt af dig. jeg kan sørme godt forstå du er fortvivlet.... Det må være meget frustrerende.... Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg har ikke det gyldne råd.... Sender dig et kæmpe kram

Tak Michella.............Sp var her i dag..........men hun tog det nu helt roligt, og sagde at Ida nok skulle komme til at drikke......... Men måske ikke hos mig mere. Tænk hvis jeg har ammet for sidste gang............, ville jo gerne være blevet ved et par mdr. endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Ida.

Begge mine piger har også SELV afvist brystet - Lina for 3 uger siden og Annika da hun var 11 mdr.

Annika begyndte at tage en sutteflaske og en sut fra den dag, hvor jeg gik ned til en amning i døgnet - der var hun 10 mdr. Det har nu aldrig været et problem at få dem til at drikke af kop - men det var en stor frustration for mig, at Annika ikke ville tage sutteflaske. Men ved du hvad hun ville tage? Sådan en af de der vandflasker fra Evian, hvor der er sådan en slags "tud" på...dem syntes hun var vildt fascinerende og dem kunne hun sagtens sutte en hel del væske i sig fra...måske I kunne prøve dem?

Ellers kan jeg da så udmærket godt forstå din frustration!!! Der er altså næsten ikke noget værre end når ungerne afviser mad eller drikke!

Du må jo konsultere nogle af "de kloge" for at høre om der er nogle af dem, der har råd til hvad du kan gøre...

Knus

Anmeld

25. januar 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Suttehoveder??? Nej, jeg aner ikke hvad det er for nogle.............øhhhh..........er det måske de der suttebrikker til at sætte på brystvorten i gummi??

Nej, er til sutteflaske. Er svært at fforklare er ikke nogle man bare lige kan gå ned i et supermarked osv og købe.

De er brune og nærmeste aflange, de minder meget om dem man bruger til køer bare til babyer selvfølgelig.

Dem man normalt køber er jo rimelig facon lavet og skal nærmest "proppes" ind i munden. Den er her er så blød at den ligesom skal lokkes med ligesom man gør med ens bryst..

Ved du nu eller er det helt langt ude?

Du kan evt høre på apotek?

Anmeld

25. januar 2010

Barbamama

Anna-jonas skriver:

Tak Michella.............Sp var her i dag..........men hun tog det nu helt roligt, og sagde at Ida nok skulle komme til at drikke......... Men måske ikke hos mig mere. Tænk hvis jeg har ammet for sidste gang............, ville jo gerne være blevet ved et par mdr. endnu.

Ja jeg kan godt huske hvor ked af det jeg blev da jeg ikke havde mere mælk.... Det er rigtig svært at give slip på den kontakt man har med sit barn når man ammer og det er endnu mere svært når man ikke selv har valgt at det skal være nu man stopper.....

Anmeld

25. januar 2010

anna-jonas

suanne85 skriver:

Nej, er til sutteflaske. Er svært at fforklare er ikke nogle man bare lige kan gå ned i et supermarked osv og købe.

De er brune og nærmeste aflange, de minder meget om dem man bruger til køer bare til babyer selvfølgelig.

Dem man normalt køber er jo rimelig facon lavet og skal nærmest "proppes" ind i munden. Den er her er så blød at den ligesom skal lokkes med ligesom man gør med ens bryst..

Ved du nu eller er det helt langt ude?

Du kan evt høre på apotek?

Ahhhhh............det var vist sådan nogle vi fik med fra hospitalet.............sådan nogle de brugte i gamel dage, ikke??? Dem har Ida kunne drikke med...........men hun er bare umulig.

Anmeld

25. januar 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Ahhhhh............det var vist sådan nogle vi fik med fra hospitalet.............sådan nogle de brugte i gamel dage, ikke??? Dem har Ida kunne drikke med...........men hun er bare umulig.

Ja, er et meget godt alternativ til bryst hvis de ikke vil tage det. Men kan godt se sjovt ud når folk giver dem til deres babyer da de er så bløde

Er da træls, men håber da snart der kommer gang i drikkeriet, men husk at der jo også er en lille smule væske i noget af maden, men ellers tror jeg det er en meget alm alder at sige fra i? Hvornår gjorde Anna?

Ida er trods det med øjne osv meget fremme i det med nogle ting syntes jeg, hun ved jo ikke hun ikke kan drikke   Du må tage en ordentlig snak med hende om det

En spøg til side, er hårdt, men syntes i har gjort det godt, da Emil sagde fra som 3mdr der var jeg virkelig helt oppe at køre, for han skulle bare ammes i mindst 6 mdr.

Anmeld

25. januar 2010

anna-jonas

suanne85 skriver:

Ja, er et meget godt alternativ til bryst hvis de ikke vil tage det. Men kan godt se sjovt ud når folk giver dem til deres babyer da de er så bløde

Er da træls, men håber da snart der kommer gang i drikkeriet, men husk at der jo også er en lille smule væske i noget af maden, men ellers tror jeg det er en meget alm alder at sige fra i? Hvornår gjorde Anna?

Ida er trods det med øjne osv meget fremme i det med nogle ting syntes jeg, hun ved jo ikke hun ikke kan drikke   Du må tage en ordentlig snak med hende om det

En spøg til side, er hårdt, men syntes i har gjort det godt, da Emil sagde fra som 3mdr der var jeg virkelig helt oppe at køre, for han skulle bare ammes i mindst 6 mdr.

Jeg sagde fra med amningen, da Anna var 12 mdr. Hun ville ligge og patte hele natten...........og hun kunne altså godt drikke af kop, men "gad" det ikke rigtigt, for hun kunne da bare få fyldt depoterne op om natten hos mor. Hun hylede og skreg en hel nat, hvor Jan tog hende............natten efter accepterede hun koppen. Børn er bare så forskellige..........

Anmeld

25. januar 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Jeg sagde fra med amningen, da Anna var 12 mdr. Hun ville ligge og patte hele natten...........og hun kunne altså godt drikke af kop, men "gad" det ikke rigtigt, for hun kunne da bare få fyldt depoterne op om natten hos mor. Hun hylede og skreg en hel nat, hvor Jan tog hende............natten efter accepterede hun koppen. Børn er bare så forskellige..........

Ja det er rigtigt.

Jeg levede KUN af mælk til jeg var 8mdr, der prøvede jeg først mos osv fordi jeg levede så godt af mælken, og jeg havde været meget svag da jeg blev født pga nogle forskellige ting så min mor kunne ikke nænne at tage det fra mig.

Nu er det jo nærmeste en synd hvis man ikke begynder med mos osv ved i hvert fald 6mdr alderen.

Men jeg var rigtig glad for at jeg i det mindste fik lov at give ham en masse godt i 3 mdr. Og Ida har i hvert fald også fået fyldt depoterne godt i de 10 mdr med gode sager

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

Anna-jonas skriver:

Vi har 2 forskellige tudkoppe............men hun bli'r ret ulykkelig når vi tilbyder hende vand af dem. Men vi får en smule i hende v.h.a en lille sprøjte, og når hun så har fået smag for at det "bare" er ufarligt vand, så prøver hun at drikke lidt af et glas med en lille andefigur på (det skal være det glas............ellers er der lukket). Men hun får højst 100 ml. i døgnet............og det er jo langt fra nok. Hun får jo heller ikke noget mælk.............og det har hun jo brug for.

Det ender jo med at hun skal indlægges og have sonde, hvis hun ikke begynder at drikke. Jeg havde aldrig regnet med at hun ville droppe brystet..............for hun kunne jo ikke andet. MYSTISK!

Det er ikke fedt 

Mælk eller ej er det mindst problem som jeg ser det. Man anbefaler godt nok 500 ml i døgnet indtil 1 år, men hun er jo ved at være så gammel at det nok går alligevel.

Jeg tænkte på at give hende noget andet end vand? vi har indtil for ganske nyligt holdt på at Freja kun skulle have vand - der var ingen grund til at give hende alt muligt andet at drikke når hun ikke var ældre, indtil en veninde påpegede at vi jo gør alt hvad vi kan for at hun skal smage så meget forskelligt mad, så hun ikke bliver kræsen - hvorfor skulle det ikke gælde for drikke?

Den har jeg taget til mig, så Freja får nu - udover vand - tynd saftevand, æble og appelsinjuice blandet med vand (1 juice til 4 vand) mælk, tynd kakaomælk og min koffeinfrie te, og efter hun havde vænnet sig til at det ikke nødvendigvis er vand i koppen, synes hun det er fantastisk. Ofte sidder hun og gaber efter mere, simpelt hen pga. smagen.

Hun drikker mere end dobbelt så meget nu som før. I dag fik hun fx tynd appelsinjuice til sin eftermiddags frugt og drak 2 hele kopper - bare fordi hun synes det smagte fantastisk.

Du skriver i din profil at hun er hjerneskadet af 3 mdr's vaccinen. Tror du hendes problemer med kop stammer derfra?

Jeg sidder og tænker at hun lyder som en lidt bestemt dame (kender vi alt til her i huset) der er nået til den alder hvor det kun er det man kan selv der dur.

Freja - der normalt er et kæmpe mad-øre - sultestrejkede i næsten 2 måneder fordi hun ikke selv fik lov til at spise. Det eneste hun overhovedet ville spise eller drikke var det hun selv fik lov til at stoppe i munden, og hun bliver stadig monster stædig hvis hun mener at vi fodrer hende for meget...

Kan det være det? 

Anmeld

25. januar 2010

Milka

jeg har ikke noget klogt at tilføje, ville bare huske dig på at det er tigerspringstid – jeg tænker at det måske kan være med til at gøre denne nye overgang ekstra vanskelig?

her bliver maden spyttet ud og smidt på gulvet og jeg er næsten ved at løbe tør for ideer om hvad jeg kan lave til bøtterne som de vil spise.

for et eller andet sted, hvis ida både kan tage mælk fra bryst og spise grød mm, så kan hun vel også godt lære at drikke?

håber i finder ud af det hurtigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.