Anna-jonas skriver:
Vi har 2 forskellige tudkoppe............men hun bli'r ret ulykkelig når vi tilbyder hende vand af dem. Men vi får en smule i hende v.h.a en lille sprøjte, og når hun så har fået smag for at det "bare" er ufarligt vand, så prøver hun at drikke lidt af et glas med en lille andefigur på (det skal være det glas............ellers er der lukket). Men hun får højst 100 ml. i døgnet............og det er jo langt fra nok. Hun får jo heller ikke noget mælk.............og det har hun jo brug for.
Det ender jo med at hun skal indlægges og have sonde, hvis hun ikke begynder at drikke. Jeg havde aldrig regnet med at hun ville droppe brystet..............for hun kunne jo ikke andet. MYSTISK!
Det er ikke fedt 
Mælk eller ej er det mindst problem som jeg ser det. Man anbefaler godt nok 500 ml i døgnet indtil 1 år, men hun er jo ved at være så gammel at det nok går alligevel.
Jeg tænkte på at give hende noget andet end vand? vi har indtil for ganske nyligt holdt på at Freja kun skulle have vand - der var ingen grund til at give hende alt muligt andet at drikke når hun ikke var ældre, indtil en veninde påpegede at vi jo gør alt hvad vi kan for at hun skal smage så meget forskelligt mad, så hun ikke bliver kræsen - hvorfor skulle det ikke gælde for drikke?
Den har jeg taget til mig, så Freja får nu - udover vand - tynd saftevand, æble og appelsinjuice blandet med vand (1 juice til 4 vand) mælk, tynd kakaomælk og min koffeinfrie te, og efter hun havde vænnet sig til at det ikke nødvendigvis er vand i koppen, synes hun det er fantastisk. Ofte sidder hun og gaber efter mere, simpelt hen pga. smagen.
Hun drikker mere end dobbelt så meget nu som før. I dag fik hun fx tynd appelsinjuice til sin eftermiddags frugt og drak 2 hele kopper - bare fordi hun synes det smagte fantastisk.
Du skriver i din profil at hun er hjerneskadet af 3 mdr's vaccinen. Tror du hendes problemer med kop stammer derfra?
Jeg sidder og tænker at hun lyder som en lidt bestemt dame (kender vi alt til her i huset) der er nået til den alder hvor det kun er det man kan selv der dur.
Freja - der normalt er et kæmpe mad-øre - sultestrejkede i næsten 2 måneder fordi hun ikke selv fik lov til at spise. Det eneste hun overhovedet ville spise eller drikke var det hun selv fik lov til at stoppe i munden, og hun bliver stadig monster stædig hvis hun mener at vi fodrer hende for meget...
Kan det være det?