Er sgu' helt fortvivlet......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
27 svar
0 synes godt om
25. januar 2010

anna-jonas

Ida vil ikke ammes mere................hele weekenden har hun afvist mit bryst, og nærmest skreget i raseri når hun blev tilbudt en tår. Men om natten, hvor hun har halvsovet har jeg godt kunnet amme hende..............indtil i nat, hvor hun vrælede løs, indtil hun fik noget yougurt og lidt vand af en sprøjte.

Grunde til min fortvivlelse, er jo at Ida ikke kan finde ud af at drikke af kop.............hun få en smule vand, hvis vi gi'r hende i en lille sprøjte.............ellers får hun intet at drikke, kun de fire måltider, hvor hun får grød, yougurt, mos eller f.eks lasagne...........og der er jo ikke meget væske i.

Hun er 10 1/2 mdr. og vil ikke ammes..........jeg fatter det ikke. Tænk at det er hende der har sagt fra, og ikke mig. Er bekymret, for synes slet ikke at hun får væske nok.............HVAD SKAL JEG GØRE???? Hjælp!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2010

Vinker

Niklas Emil ville heller ikke rigtig ammes mere da han var 7 mdr - Der var dage hvor det gik fint og dage hvor det var med skrig og skrål.....

Kan godt forstå du er fortvivlet  Kan du ikke få hende til at tage en flaske ??

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

Jeg tror ikke der er så meget at gøre andet end at gå i gang med at lære hende at drikke af kop.

Da vi lærte Freja det, tog vi koppen i den ene hånd og en stofble i den anden og holdt bleen under hagen. På den måde kunne vi vippe koppen nok til at der hele tiden var vand ved hendes mund, og det overskydende havnede bare i bleen.

Det var meget nemmere for hende på den måde fordi hun bare skulle åbne munden for at få vand, og kun skulle spekulere på at synke.

Når hun ikke bliver ammet mere, vil hun sikkert være mere tørstig, og jeg er sikker på at hun meget hurtigt forstår hvad koppen handler om.

Op med humøret 

Anmeld

25. januar 2010

Skouboe

Kom iøvrigt til at tænke på et tud-kop. De har nogle suttelignende i BabySam fra Nüby tror jeg det er. Den kan hun selv holde ved, og hjælpe til.

Anmeld

25. januar 2010

Vingummien

Lyder meget som Emil da han blev 3 måneder, men vi kunne så få ham til at tage en flaske i stedet for, men er vist det du ikke kan ved hende... Hvis jeg husker rigtigt.

Kan du ikke give hende mælk med den sprøjte evt?

Anmeld

25. januar 2010

Vingummien

Anna-jonas skriver:

Ida vil ikke ammes mere................hele weekenden har hun afvist mit bryst, og nærmest skreget i raseri når hun blev tilbudt en tår. Men om natten, hvor hun har halvsovet har jeg godt kunnet amme hende..............indtil i nat, hvor hun vrælede løs, indtil hun fik noget yougurt og lidt vand af en sprøjte.

Grunde til min fortvivlelse, er jo at Ida ikke kan finde ud af at drikke af kop.............hun få en smule vand, hvis vi gi'r hende i en lille sprøjte.............ellers får hun intet at drikke, kun de fire måltider, hvor hun får grød, yougurt, mos eller f.eks lasagne...........og der er jo ikke meget væske i.

Hun er 10 1/2 mdr. og vil ikke ammes..........jeg fatter det ikke. Tænk at det er hende der har sagt fra, og ikke mig. Er bekymret, for synes slet ikke at hun får væske nok.............HVAD SKAL JEG GØRE???? Hjælp!!!!

Tænkte lige, ved ikke om det er noget i har prøvet.

Men de der sutte hoveder til helt små, de der specielle nogle (håber du ved hvad jeg snakker om) Kan i evt prøve dem?

Anmeld

25. januar 2010

Barbamama

Anna-jonas skriver:

årh søde ven det lyder da bare ikke sjovt.... Har helt ondt af dig. jeg kan sørme godt forstå du er fortvivlet.... Det må være meget frustrerende.... Ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg har ikke det gyldne råd.... Sender dig et kæmpe kram

Anmeld

25. januar 2010

anna-jonas

Vinker skriver:

Niklas Emil ville heller ikke rigtig ammes mere da han var 7 mdr - Der var dage hvor det gik fint og dage hvor det var med skrig og skrål.....

Kan godt forstå du er fortvivlet  Kan du ikke få hende til at tage en flaske ??

Nej, det er som om hendes tunge gør knuder.........også når hun drikker af kop.

Anmeld

25. januar 2010

anna-jonas

Skouboe skriver:

Kom iøvrigt til at tænke på et tud-kop. De har nogle suttelignende i BabySam fra Nüby tror jeg det er. Den kan hun selv holde ved, og hjælpe til.

Vi har 2 forskellige tudkoppe............men hun bli'r ret ulykkelig når vi tilbyder hende vand af dem. Men vi får en smule i hende v.h.a en lille sprøjte, og når hun så har fået smag for at det "bare" er ufarligt vand, så prøver hun at drikke lidt af et glas med en lille andefigur på (det skal være det glas............ellers er der lukket). Men hun får højst 100 ml. i døgnet............og det er jo langt fra nok. Hun får jo heller ikke noget mælk.............og det har hun jo brug for.

Det ender jo med at hun skal indlægges og have sonde, hvis hun ikke begynder at drikke. Jeg havde aldrig regnet med at hun ville droppe brystet..............for hun kunne jo ikke andet. MYSTISK!

Anmeld

25. januar 2010

anna-jonas

suanne85 skriver:

Tænkte lige, ved ikke om det er noget i har prøvet.

Men de der sutte hoveder til helt små, de der specielle nogle (håber du ved hvad jeg snakker om) Kan i evt prøve dem?

Suttehoveder??? Nej, jeg aner ikke hvad det er for nogle.............øhhhh..........er det måske de der suttebrikker til at sætte på brystvorten i gummi??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.