Uha, jeg kan rigtig god nikke genkendende til det du beskriver og jeg frygtede egentlig også min egen reaktion, når jeg selv blev mor, da jeg er et KÆMPE konkurrencemenneske
MEN jeg er faktisk blevet lidt omvendt i mine følelser.
Min datter Laura er pænt fremme i skoene med mange ting, og i min mødregruppe er hun også den der på mange punkter er længst fremme, og det taler vi naturligvis om. Når det er sagt, er der også punkter, hvor hun ikke er den første. Èn af de andre piger rullede f.eks. fra mave til ryg som den første og vi andre var bare fuld af roser, og jeg tænkte: "Hvor er hun sej." Bagefter kom jeg til at tænke på, at det egentlig var en hel lettelse for mig at føle som jeg gjorde, da jeg som sagt er meget konkurrenceminded
Som Sussie påpeger tager hvert barn tingene i sit tempo, og who gives a shit om ens barn er tidligt ude med tænder eller ej. Det vigtigste er, at de er sunde og raske, for så skal de nok komme efter alt med tiden. Intet barn er først med alt og gudskelov for det.
Alle børn har noget at byde ind med og noget de er gode til og omvendt også noget de kan lære af de andre. Det bliver de nemlig også kloge af

K.h. Linda med Laura på 13 uger, som holder hovedet selv, men som desværre kun én gang har sovet igennem
Anmeld