Stolthed forældre imellem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

985 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. januar 2010

Ox.

Nu har jeg flere gange siddet og undret mig grænseløst over, hvorfor, at der er så mange forældre der gør det til en kamp om hvem af deres børn der først får tænder, først kravler, går osv, og når de bliver ældre er det deres uddannelser osv osv osv ..

Jeg føler ikke at jeg har brug for at skulle "mugge" overfor andre hvis deres børn når ting før min datter, for hun tager tingene i hendes tempo, og det er jeg fuldt ud tilfreds med ..

Jeg har bare rigtig ofte efterhånden fået smidt dumme kommentare i hovedet hvis folk eksempelvis spørger mig ad om hun allerede har fået tænder, kan sidde selv osv, og det kan hun tilfældigvis, og så bliver de ekstremt mugne og sure hvis deres ikke kan, og hvis de så har gjort det i en tidligere alder end min datter, sidder de og smiler rigtig smøret og siger "Nåååååeh, ja MIN søn/datter gjorde det allerede bla bla bla" og jeg tænker bare "Og? " Hvorfor ikke bare tage den lidt med ro i stedet for at ALT skal være en kamp ...

Andre end mig der ofte er ude for det? ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2010

mor_sabina

Sussie&Lilje skriver:

Nu har jeg flere gange siddet og undret mig grænseløst over, hvorfor, at der er så mange forældre der gør det til en kamp om hvem af deres børn der først får tænder, først kravler, går osv, og når de bliver ældre er det deres uddannelser osv osv osv ..

Jeg føler ikke at jeg har brug for at skulle "mugge" overfor andre hvis deres børn når ting før min datter, for hun tager tingene i hendes tempo, og det er jeg fuldt ud tilfreds med ..

Jeg har bare rigtig ofte efterhånden fået smidt dumme kommentare i hovedet hvis folk eksempelvis spørger mig ad om hun allerede har fået tænder, kan sidde selv osv, og det kan hun tilfældigvis, og så bliver de ekstremt mugne og sure hvis deres ikke kan, og hvis de så har gjort det i en tidligere alder end min datter, sidder de og smiler rigtig smøret og siger "Nåååååeh, ja MIN søn/datter gjorde det allerede bla bla bla" og jeg tænker bare "Og? " Hvorfor ikke bare tage den lidt med ro i stedet for at ALT skal være en kamp ...

Andre end mig der ofte er ude for det? ...

Mon ikke man bare er så stolt af sine guldklumper, og hvem vil ikke gerne være allerbedst til noget.

Jeg synes faktisk også jeg opdager nogle, der fremhæver at deres børn er bagefter og på den måde bliver specielle.

Men hvor er det drønirriterende når andre praler

Sabina- som nok desværre elsker at være bedst. Min søn på 8,5 måned går med sin gåvogn

Anmeld

23. januar 2010

Ox.

mor_sabina skriver:

Mon ikke man bare er så stolt af sine guldklumper, og hvem vil ikke gerne være allerbedst til noget.

Jeg synes faktisk også jeg opdager nogle, der fremhæver at deres børn er bagefter og på den måde bliver specielle.

Men hvor er det drønirriterende når andre praler

Sabina- som nok desværre elsker at være bedst. Min søn på 8,5 måned går med sin gåvogn

Det er jo smag og behag, jeg synes bare det er for meget når man nærmest bare på deres udtryk kan se de sidder og tænker "Haha hvor er han/hun langsom!" Eller at de nærmest sidder og skummer ved at deres barn ikke er "nået så langt" ..

Jeg er da også stolt af min datter, meget endda, men jeg føler bare ikke jeg behøver at "håne" andre mennesker med at min datter er hurtigere end deres til ting, eller sidde og skumme hvis deres er, jeg bliver tværtimod i SÅ godt humør når andre skriver fx "Så har min datter gået for første gang" eller ting i den stil, for hvor er det da et fantastisk øjeblik i folks liv, og hvorfor så ødelægge det ved at komme med en dum kommentar eller lign ..

Jeg blev da vildt ked af det da jeg fik en masse dumme kommentare da min datter fik tænder, og jeg var jo bare glad .. Lige indtil, kan ikke se hvorfor man ikke bare kan være glad på andres vegne

- Sussie ..

Anmeld

23. januar 2010

mor_sabina

Sussie&Lilje skriver:

Det er jo smag og behag, jeg synes bare det er for meget når man nærmest bare på deres udtryk kan se de sidder og tænker "Haha hvor er han/hun langsom!" Eller at de nærmest sidder og skummer ved at deres barn ikke er "nået så langt" ..

Jeg er da også stolt af min datter, meget endda, men jeg føler bare ikke jeg behøver at "håne" andre mennesker med at min datter er hurtigere end deres til ting, eller sidde og skumme hvis deres er, jeg bliver tværtimod i SÅ godt humør når andre skriver fx "Så har min datter gået for første gang" eller ting i den stil, for hvor er det da et fantastisk øjeblik i folks liv, og hvorfor så ødelægge det ved at komme med en dum kommentar eller lign ..

Jeg blev da vildt ked af det da jeg fik en masse dumme kommentare da min datter fik tænder, og jeg var jo bare glad .. Lige indtil, kan ikke se hvorfor man ikke bare kan være glad på andres vegne

- Sussie ..

Selvfølgelig kan jeg være glad på andres vegne, og det har man altså også en slags pligt til.

Men det er da "nemmere"når det ikke er helt jævnaldrende 

Alle børn har da noget de er dygtige til, og uanset er de alle fantastiske.

Anmeld

23. januar 2010

Ox.

mor_sabina skriver:

Selvfølgelig kan jeg være glad på andres vegne, og det har man altså også en slags pligt til.

Nåeh, jamen nu var det ikke et personligt angreb hehe, det var generelt jeg skrev om hehe ..

Kan godt se hvordan det er nemmere, men det kan da også være det bare er mig, men jeg kender mange babyer som er jævnaldrende med Lilje som kan en masse ting hun fx ikke kan endnu, og det genere mig bare slet ikke, og slet ikke i en sådan grad at jeg føler de skal have en dum kommentar med på vejen, nu de står og er glade fordi deres barn kan noget nyt, det er da bare skønt!  Men det er bare begyndt at irritere mig at folk til tider "rakker ned" på enten min datter eller andres børn, synes det er SÅ synd .. (Nu skal det lige siges det ikke er herinde jeg snakker om) Men det kan også være det bare er mig der ligger mærke til det hehe ..

Anmeld

23. januar 2010

Ox.

mor_sabina skriver:

Og du har helt ret, alle børn er bare fantastiske!

Anmeld

23. januar 2010

mor_sabina

Sussie&Lilje skriver:

Nåeh, jamen nu var det ikke et personligt angreb hehe, det var generelt jeg skrev om hehe ..

Kan godt se hvordan det er nemmere, men det kan da også være det bare er mig, men jeg kender mange babyer som er jævnaldrende med Lilje som kan en masse ting hun fx ikke kan endnu, og det genere mig bare slet ikke, og slet ikke i en sådan grad at jeg føler de skal have en dum kommentar med på vejen, nu de står og er glade fordi deres barn kan noget nyt, det er da bare skønt!  Men det er bare begyndt at irritere mig at folk til tider "rakker ned" på enten min datter eller andres børn, synes det er SÅ synd .. (Nu skal det lige siges det ikke er herinde jeg snakker om) Men det kan også være det bare er mig der ligger mærke til det hehe ..

Mej det synes jeg ds også virker dybt urimeligt.

Men vil da sige at jeg indimellem er lidt flov over min enorme stolthed, men det er jo forståeligt. Og selvfølgelig må man utrykke sin glæde, men man SKAL også give andre plads til at udtrykke deres selvom man kan blive en smule misundelig, så er det ikke fair at give udtryk for det.

Men Lilje kommer efter det og så kan hun sikkert læse, snakke, danse, synge, tegne bedst

Anmeld

23. januar 2010

Ox.

mor_sabina skriver:

Mej det synes jeg ds også virker dybt urimeligt.

Men vil da sige at jeg indimellem er lidt flov over min enorme stolthed, men det er jo forståeligt. Og selvfølgelig må man utrykke sin glæde, men man SKAL også give andre plads til at udtrykke deres selvom man kan blive en smule misundelig, så er det ikke fair at give udtryk for det.

Men Lilje kommer efter det og så kan hun sikkert læse, snakke, danse, synge, tegne bedst

Jamen du har fuldstændig ret

Nu er det en af mine veninder der er bestemt grov overfor mig, og sender mig sms'er pb'er på face osv, hun er SÅ sur over at hendes datter er nogle uger ældre end Lilje og har "først" fået tænder nu og kan ikke sidde selv, som Lilje kan, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere, er stoppet helt med at svare hende, for jeg gider simpelthen ikke den magtkamp der, at hun da ikke bare kan være glad på mine og Liljes vegne, det fatter jeg ikke ...

Hendes datter fik grød og almindelig mad lang tid før Lilje, og jeg skrev da til hende hvor lækkert det bare var at hun var så dygtig med maden osv for det synes jeg sku hun var/er ... Og lilje var absolut ikke interesseret i det, men det generede mig ikke. Fatter det simpelthen bare ikke hehe ..

Anmeld

23. januar 2010

Sees

Årh, hvor jeg forstår dig, så udemærket, søde Sussie.

Jeg har en kusine (og hun er altså 34 år gammel) der fik en søn, 10 dage efter jeg fik Emil og det hele var liv og glade dage - MEN, hun er forfærdeligt meget konkurrence menneske.

F.eks. mødte jeg hende i Fakta forleden, og vi snakkede lidt frem og tilbage om hvordan det gik, og jeg fortæller så at Emil havde været lidt pyllert de dage, fordi han havde fået de første to tænder. Så kommer det fra hende "Altså, Kasper har allerede 7 tænder, og vi lod slet ikke mærke til at han fik dem. Han tog det bare som en leg - Og så sidder han jo også selv nu, Ja det ved jeg at Emil også gør - Men det er da flot at Kasper også gør det, nu hvor han er yngre!" - Han er jo kun 10 dage yngre.

Jeg blev simpelthen så harm - Hvorfor skal vi konkurrere om vores børn ? Jeg forstår det simpelthen ikke.

Emil er knap 8 mdr, og han kan sgu heller ikke kravle endnu - Men jeg er sikker på at det kommer, når han føler for det

Du skal bare være glad for at det ikke er dig der bruger sin baby til at "konkurrer" med.

Anmeld

23. januar 2010

Bondepigen

Uuuuh ja, det kender jeg godt... Et søskende par konkurrerer helt vildt indbyrdes med deres børn... Og det er simpelthen så trist at høre på!! De burde da hellere bruge tiden på at glædes over at de har jævnaldrende børn, der kan få noget ud af hinanden.

Men personligt hører jeg mest fra ældre damer om hun er begyndt at gå og sådan...men altså hun har haft hofteskred, været i gips i 5 mdr. så måske er det meget normalt at hun er lidt senere til at gå... Men faktisk går hun med os i hænderne og med hendes gåvogn, men hun vil jo ikke på kommando, så damerne kan se det...

Men jeg er osse så ligeglad, for min datter er dejlig uanset, og det er alle børn uanset hvor langt fremme de er i skoene... Forstår heller ikke dem der gør det til en konkurrence...nok osse en af grundene til at jeg ikke gad mødregruppe....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.