Danskere med anden baggrund/historie end dansk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Corn

TbCp skriver:

Hmm tjah... min veninde er adopteret fra Sri Lanka, det er slet ikke noget jeg tænker over. Faktisk er hun så dansk at da hendes adoptiv-far havde hjerteproblemer sagde jeg til hende at så måtte vi da ikke håbe det var arveligt.... tænkte overhovedet ikke på at hun da vist ikke lige kunne arve sådan noget fra en adoptivfar

Den bruger vi også tit...

Min mands ene kusine, adopteret, har haft problemer med at få børn, ligesom hendes adoptiv mor.... Så det er en stående vittighed i familien, at deres barnløshed er arvelig...

Min mand havde slet ikke tænkt over at hans fætter var mørk, før de som drenge stod og tissede ved siden af hinanden i haven og min mand pludselig skrækslagen råbte på de voksne, at fætterens tissemand var helt sort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

TbCp

Macaab skriver:

Den bruger vi også tit...

Min mands ene kusine, adopteret, har haft problemer med at få børn, ligesom hendes adoptiv mor.... Så det er en stående vittighed i familien, at deres barnløshed er arvelig...

Min mand havde slet ikke tænkt over at hans fætter var mørk, før de som drenge stod og tissede ved siden af hinanden i haven og min mand pludselig skrækslagen råbte på de voksne, at fætterens tissemand var helt sort

Århh hahaha

Anmeld

22. januar 2010

RikkeR

Eva skriver:

Fantastisk.... lige netop der med at man slet ikke tænker over det og det er jo sådan det skal være..

Det er jo nemlig det

Anmeld

22. januar 2010

wamse

Jeg er vokset op i boligblokke, hvor der altid har boet mange mennesker med en anden baggrund end dansk. Jeg boede der fx da de første tyrkere kom her op som arbejdskraft i 70´erne, og husker tydeligt at vi legede sammen. Min mor siger i dag at de stjal med arme og ben, men jeg ser det nu ikke på den måde. Jeg er sikker på at det har været en kæmpe kulturchock at komme her op, måske var de ikke så fikseret på dit og mit som vi var/er. Jeg tænker at det måske ikke var for at stjæle mine legesager, men bare at ville lege med dem, I don´t know, men har ingen erfaring med at de skulle have et mere udbredt gen for at stjæle end andre

Mine drenge er vokset op sammen med mange fra andre lande, og her hvor vi bor nu, er vi også en broget flok af den danske befolkning

Jeg har ingen oplevelser med at denne del af befolkningen er værre end andre dele af befolkningen. Jeg snakker med dem, som jeg snakker med alle andre. 

Anmeld

22. januar 2010

Bondepigen

Her er det lidt en blandet landhandel. eg har det fint med folk med anden etnisk baggrund. Jeg tænker overhovedet ikke over, at de har en anden hudfarve end mig.

Dem der bor her i området, har jeg kun oplevet som værende rigtig søde, og en (iraker) inviterede mig hjem, da jeg på et tidspunkt viste meget interesse for hendes mad. (Spurgte hvad det var for noget, og at det duftede godt.) Hihi. så dejlig mad kom jeg over og fik, og i dag er vi venner. En anden (sudaneser) lærte min kæreste at kende gennem arbejdet, og ham og hans familie er vi osse venner med i dag. Vores søde nabo er fra Letland.

Anmeld

22. januar 2010

Honningblomst

bondepigen skriver:

Her er det lidt en blandet landhandel. eg har det fint med folk med anden etnisk baggrund. Jeg tænker overhovedet ikke over, at de har en anden hudfarve end mig.

Dem der bor her i området, har jeg kun oplevet som værende rigtig søde, og en (iraker) inviterede mig hjem, da jeg på et tidspunkt viste meget interesse for hendes mad. (Spurgte hvad det var for noget, og at det duftede godt.) Hihi. så dejlig mad kom jeg over og fik, og i dag er vi venner. En anden (sudaneser) lærte min kæreste at kende gennem arbejdet, og ham og hans familie er vi osse venner med i dag. Vores søde nabo er fra Letland.

Bare det var mig...ville virkelig gerne kende mennesker som ikke bare var en kopi af hvad man selv er og hvor man kommer fra....det er nemt at holde af og forstå andre, når bare de er som en selv...

knus..

Anmeld

22. januar 2010

Bondepigen

Eva skriver:

Bare det var mig...ville virkelig gerne kende mennesker som ikke bare var en kopi af hvad man selv er og hvor man kommer fra....det er nemt at holde af og forstå andre, når bare de er som en selv...

knus..

Ja, jeg er osse helt vildt glad for det. Jeg synes det er enormt spændende at komme i et hjem som ikke er udpræget dansk. Min kæreste og jeg elsker at lære om andre kulturer,... (nok specielt deres mad..hehe).

Vi er osse rigtig glade for kineserne i den lokale grillbar og har lært en del tricks af dem mht. kinesisk mad, eller dvs. det har min kæreste, for det er ham der laver maden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.