Danskere med anden baggrund/historie end dansk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Heidi.

Eva skriver:

Sørgelige mand...og skal man bo et sted skal man da bo der ikke bare tage på ferie....de er sgu sjove de politikerene nogle gang..

Ja det er sgu sørgeligt.. Og han er jo faktisk min chef

Han har mange latterlige ideer, og nu er han ogås blevet formand for KL... Han syntes i øvrigt vi skal gå ned i løn, da vores løn som vi får nu ikke lever op til det vi laver..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Ja det er sgu sørgeligt.. Og han er jo faktisk min chef

Han har mange latterlige ideer, og nu er han ogås blevet formand for KL... Han syntes i øvrigt vi skal gå ned i løn, da vores løn som vi får nu ikke lever op til det vi laver..

HVAD????ej, en klovn...

Anmeld

22. januar 2010

Heidi.

Eva skriver:

HVAD????ej, en klovn...

Ja ja.. Men det er jo også en VILDT høj løn vi får..

Anmeld

22. januar 2010

Corn

Min mor arbejder i en bhv hvor der vist kun er 2 børn pr stue, der ikke har anden baggrund end dansk.

Den bhv mine unger går har ingen af børnene anden baggrund

Min søster bor i Libanon og er gift med en dansker hvis baggrund er Libanesisk. De har tre børn

Min mands ene onkel og hans moster har hver to adopterede børn. fra blandt andet sri lanka

Så vi er godt blandet i farverne og jeg synes det ser så hamrende godt ud på familiebillederne....

Anmeld

22. januar 2010

vatten

I Mathias institution er der nogle børn med forældre fra andre lande end DK, så der snakker jeg lidt med nogle. Men det er jo begrænset, hvad det bliver til mere end "godmorgen" og "farvel".

Ellers er der en hel del muslimer på skolen, men jeg tror da næsten de er født og opvokset i DK.. Men jeg læser teologi, og muslimerne læser "arabisk sprog og kultur" og religionsvidenskab, så der er ingen jeg som sådan er i kontakt med.

Anmeld

22. januar 2010

Honningblomst

Heidi. skriver:

Ja ja.. Men det er jo også en VILDT høj løn vi får..

Ja, alle os der arbejder med mennesker vi har det sgu for godt...man skulle tro vi bare valgte disse uddannelser pga lønnen....

Anmeld

22. januar 2010

netdaddy

I mit job som underviser på er erhvervsuddannelse støder jeg på mange elever med anden etnisk herkomst end dansk - og rager mig en høstblomst om de er danskere eller ej.

Nu er jeg jo så også gift med en dejlig kvinde med anden etnisk herkomst end dansk (adopteret fra Sydkorea), så racisme ligger mig meget fjernt.

Jeg har i andre jobs også arbejet sammen med indvandrere (både første og anden generations) og har haft det fint med det, og har indgået i mange sociale sammenhænge med ikke-danskere.

Faktisk er jeg gennem mit liv stødt mange rigtig venlige og kompetente mennesker af anden herkomst end dansk og har altid haft stor respekt for dem der yder en indsats for at forsørge sig selv. Dette gælder både danskere og ikke-danskere.

Som udgangspunkt er folk danskere i mine øjne, så snart de yder en indsats for at forsørge sig selv (lovligt vel at mærke), samt respekterer andre mennesker uanset hudfarve osv.

Så enkelt kan det faktisk siges!

Anmeld

22. januar 2010

Honningblomst

netdaddy skriver:

I mit job som underviser på er erhvervsuddannelse støder jeg på mange elever med anden etnisk herkomst end dansk - og rager mig en høstblomst om de er danskere eller ej.

Nu er jeg jo så også gift med en dejlig kvinde med anden etnisk herkomst end dansk (adopteret fra Sydkorea), så racisme ligger mig meget fjernt.

Jeg har i andre jobs også arbejet sammen med indvandrere (både første og anden generations) og har haft det fint med det, og har indgået i mange sociale sammenhænge med ikke-danskere.

Faktisk er jeg gennem mit liv stødt mange rigtig venlige og kompetente mennesker af anden herkomst end dansk og har altid haft stor respekt for dem der yder en indsats for at forsørge sig selv. Dette gælder både danskere og ikke-danskere.

Som udgangspunkt er folk danskere i mine øjne, så snart de yder en indsats for at forsørge sig selv (lovligt vel at mærke), samt respekterer andre mennesker uanset hudfarve osv.

Så enkelt kan det faktisk siges!

Anmeld

22. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Toms familie er meget tætte venner med en kurdisk familie. De er rigtig søde og vi ser rigtig meget til dem.

Derudover er der en vietnameser på mit arbejde, han er også rigtig sød, men jeg bor jo på landet og desværre har vi ikke særlig mange 'etniske danskere' herude. Jeg syntes faktisk det er rigtig synd, for jeg tror små lokalsamfund, ville være bedre til at integrere dem.

Men altså, sådan ser det ud for mig.

Anmeld

22. januar 2010

TbCp

Hmm tjah... min veninde er adopteret fra Sri Lanka, det er slet ikke noget jeg tænker over. Faktisk er hun så dansk at da hendes adoptiv-far havde hjerteproblemer sagde jeg til hende at så måtte vi da ikke håbe det var arveligt.... tænkte overhovedet ikke på at hun da vist ikke lige kunne arve sådan noget fra en adoptivfar

Min storesøsters far er fra Tunesien, men hun er 100% dansk og har ikke noget med faderen at gøre.

Ellers har vi vist ikke nogen i omgangskredsen med anden etnisk baggrund.

Vi bor i Odense C, ikke særlig langt fra volsmose så der er en del her i området som ikke oprindeligt er danskere. Da vi flyttede ind i vores hus var den første, der kom for at hilse på, en tyrkisk mand fra vejen Sådan er vi danskere godt nok sjældent. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.