Eva skriver:
Kan læse på de debatter der har været at det er meget forskelligt hvor mange og hvor tæt vi har kontakt til disse danskere.
Kunne godt tænke mig at høre hvor mange og hvordan I har det i jeres liv....der er en skjult dagsorden med det her indlæg, men er bare nysgerrig..
Her hvor jeg bor, i den her lille by er der ikke mere end en håndfuld familier....i Bertrams klasse og den anden bh-klasse er der ingen. I jeppes klasse er der en, en dreng der er meget integreret og hvis familie er synlige i byen i forhold til deres job, altså jeg tænker ikke over de kommer fra afghanistan.
I bh har drengene ikke gået sammen med nogen...
Hvad med Jer?
Knus Eva..
Altså.. Nu bor jeg jo i Høje Taastrup...Sååå her er mange. MEN det betyder ikke noget. Jeg bor i den gode ende af Taastrup, og her hvor vi bor er det kun ejer og andelslejligheder. I vores opgang bor der 3 familier ud af 6. Alle er på vores alder og med små børn. De er rigtig søde og er 100% intigerede. Deres børn er også rigtig søde.
Men kommer man over i Taastrupgård, som der tit bliver omtalt i tv, ja så er det en anden historie. Der er hver 2 familie af anden herkomst end dansk. OG de er sat ind af kommunen. Taastrupgård blev i sin tid bygget, netop til det formål. desværre. Nu er der dog begyndt og komme flere og flere danske familier derover, jeg fatter dog ikke at der er nogle der vil bo der. Der er utrolig meget hærværk, vold og skyderi.
Hjemmeplejen som jeg arbejder i kommer også i Taastrupgård. MEN jeg har bedt om ikke og komme der. Jeg vil ganske enkelt ikke. Når man kører derovre og drengene kan se at man arbejder i kommunen, så bliver man kaldt, luder, fisse osv, og det gider jeg ikke finde mig i, det gør mig utryk.
Men jeg har nogle kollegaer der er ligeglade, så de kører derovre.
I Frederikkes klasse er der 4 børn med forældre der ikke er fra Danmark, og de er simpelthen så søde. Da vi holdt Frederikkes fødselsdag, var de børn faktisk nogle af de mest høflige...
I Phillipas børnehave er det, det samme, der må jeg også sige at forældre og børn er så flinke og rare.
Så jeg har det fint med sådan som det er,. Men jeg bryder mig ikke om ghettoerne.. som Taastrupgård.
Knus