Økologiske eller svanemærkede....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2010

Heidi.

Til gengæld tænker jeg på Co2 når jeg handler. Så jeg køber så vidt muligt kun DANSK frugt og grønt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2010

Rasmine

Tak for alle Jeres svar!

Jeg fornemmer at de fleste gerne vil være økologiske, men at det afhænger meget af prisen?

Ville I være mere økologiske hvis prisen på økologi var den samme som ikke økologi?

Anmeld

22. januar 2010

vatten

Æg er det eneste, jeg VIL have økologisk, alt andet køber jeg bare det, som er billigst eller ser bedst ud. Det er vigtigere for mig, at købe produkter med mindre fedt og sukker, end at det er økologisk. Og det er ikke altid de to ting hænger for godt sammen

Ellers bruger jeg kun parfumefri sæbe osv til Mathias, da han ellers slå ud.

Men generelt, så køber jeg de produkter, der fx er svanemærkede, hvis de er lige så billige som andre. Fx vådservietter, der er de billige fra Bilka til 12 kr/pakken svanemærket, så dem køber jeg.

Anmeld

22. januar 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mebach skriver:

Tak for alle Jeres svar!

Jeg fornemmer at de fleste gerne vil være økologiske, men at det afhænger meget af prisen?

Ville I være mere økologiske hvis prisen på økologi var den samme som ikke økologi?

Ja!

Vi bruger kun Dermas badeprodukter, Apotekets cremer (decubal og A-derma - men tror ikke de er øko eller svanemærkede, men dog uden kemi) og vasker i Änglamark. Mht. mad køber vi nok stort set altid ikke-øko, med mindre prisen er omkring samme niveau som konventionel mad. F.eks. har Rema meget tit sæsonens øko-grønt til meget rimelige priser.

Men var prisen på alle øko-madvarer den samme som på de konventionelle, så ja, så ville vi absolut købe alt i økologisk.

Og vil faktisk tage rådet til mig om at købe dansk for at spare co2 - den havde jeg ikke lige i baghovedet, selvom vi ofte køber sæsonbestemte vare. Vil helt klart til at tjekke oprindelseslandet nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.