Økologiske eller svanemærkede....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
23 svar
0 synes godt om
21. januar 2010

Rasmine

Hvor bevidste er I om okologiske varer, eller varer som er "miljøbevidste" som eks. svanemærkede osv.?

Jeg var til et arrangement forleden hvor emnet var Økologi.

Jeg må tilstå at jeg siden da, har tænkt meget over det. Fremover vil jeg til at købe flere økologiske varer, svanemærkede smampoo'er og andre ting til personlig pleje. Især til mine børn.

Hvad mener du om disse ting?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2010

ekzunz

Når det gælder madvarer, så er jeg ikke særligt økologisk. Dog køber jeg kun økologiske havregryn (har vist stadig traumer over OMA og stråforkorterne) og ellers mælk - af og til.

Men shampoo og vaskepulver er altid allergivenligt/svanemærket. Jeg har børn med børneeksem, og kan heller ikke selv tåle parfume, så jeg kan ikke forsvare andet.

Mht. cremer så bruger jeg kun A-derma til mine unger, og den er vist ikke svanemærket.

Anmeld

21. januar 2010

oo

vi bruger ikke økologi indenfor madvarer og det er simpelthen fordi vi ikke har pengene til det lige p.t., men vi bruger svanemærket shampoo, creme, vaskepulver osv osv

Anmeld

21. januar 2010

Valle81

Så læne pengepungen rækker til det så er jeg meget bevidst om det, især til ungerne:0)

Tænker meget over det når jeg køber creer, sæbe osv, og så sværger jeg til økologisk og biodynamisk mad, men det er bare så dyrt i længden, og det er ikke altid pengene rækker til det:0( Desværre.

Så frem med økologien og ned med priserne på det:0)

Christina

Anmeld

21. januar 2010

Louise mortil4

Det er ikke noget vi går slavist efter og mad køber vi aldrig økologisk, så skal det i hvertfald være på tilbud. Jeg er måske lidt præget af min uddannelse, men jeg tror ganske enkelt ikke på økologi når det kommer til mad, jeg har gennem mit fag (jeg er faglært landman) flere eksembler på at landmændene snyder med tingene for at få det produceret så billigt som muligt og stadig får den høje økologiske pris for det. Jeg vil ganske enkelt ikke betale det mere for den samme kvalitet som jeg får hvis jeg køber alm mad. Noget andet er så at vi ikke har råd til det, men havde vi det, så gjorde vi det stadig ikke. Det skal så også lige siges at vi laver meget af vores grønt selv i køkkenhaven og kødet køber vi enten gennem mit eller mandens arbejde (manden er på slagteri). Brødet bager jeg også selv så jeg ved næsten 100 % hva vi spiser alligevel, det er økologi på vores egen måde

Anmeld

21. januar 2010

Lone Jakobsen

jeg bruger gerne svanemærkede bleer, vaskepulver, shampo osv, men mad der rækker økomomien ikke.

så ja, som en anden skriver...ned med priserne....så vil jeg elske at købe økologiske varer, for jeg mener bestemt det er vejen frem

Anmeld

21. januar 2010

frk Jensen

Jeg køber ikke øko mad, da jeg engang har læst somewhere at det økologiske mad ikke er spor sundere end almindelig mad...

Jeg køber dog astma og allergi venligt vaskepulver da min knægt har eksem..

Knus Betina

Anmeld

21. januar 2010

MiMa

Jeg tænker rigtig meget over, hvor produkterne kommer fra, hvordan de er producerede og hvad de indeholder.

Har selv parfumeallergi, så cremer, shampoo og vaskepulver er altid uden parfume og miljøvenligt.

Derudover køber jeg rigtig meget af min mad økologisk, så længe prisen er til at forsvare og jeg ikke skal gå på kompromis med kvaliteten. Vi har fx haft en andel i en kalv hele sidste sommer, så nu har vi en masse lækkert økologisk kalvekød i fryseren til billige penge.

Der er jo heller ingen grund til at købe æbler fra New Zealand, hvis man kan få danske æbler. En af de allerstørste miljøsyndere er faktisk de ressourcer, som vi bruger på at fragte ting fra fjerne egne af verden.

Jeg køber også en del økologisk tøj, og ikke mindst økologisk babyudstyr. Jeg er meget opmærksom på at undgå for mange kemikalier i min hverdag, for både mig selv og mine børn, så fornylig har jeg købt undertøj/ammeBH'er i økologisk bomuld, men det er også blevet til blandt andet stofbleer i økologisk bomuld, en økologisk slyngevugge og en økologisk barnevogn.

Anmeld

21. januar 2010

..

Vi køber økologiske madvarer for så vidt muligt og til ungerne forsøger jeg at købe svanemærkede produkter.

Det er et stort issue for mig at de produkter jeg køber belaster miljøet mindst muligt, fx at købe årstidens frugt og grønt. Især er det vigtigt for mig at de dyr vi spiser har haft et ordentligt liv - det syntes jeg at vi skylder dyrene!

Anmeld

21. januar 2010

netdaddy

Så længe der er et økologisk/svanemærket alternativ til det givne produkt, så køber vi det.

Det er en helt klar prioritering vi har foretaget, selv om vi måske ville kunne spare flere hundrede kroner om måneden ved at vælge den konventionelle vare.

Men sådan er vi og vi respekterer at ikke alle gør det på samme måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.