Jeg tænker rigtig meget over, hvor produkterne kommer fra, hvordan de er producerede og hvad de indeholder.
Har selv parfumeallergi, så cremer, shampoo og vaskepulver er altid uden parfume og miljøvenligt.
Derudover køber jeg rigtig meget af min mad økologisk, så længe prisen er til at forsvare og jeg ikke skal gå på kompromis med kvaliteten. Vi har fx haft en andel i en kalv hele sidste sommer, så nu har vi en masse lækkert økologisk kalvekød i fryseren til billige penge.
Der er jo heller ingen grund til at købe æbler fra New Zealand, hvis man kan få danske æbler. En af de allerstørste miljøsyndere er faktisk de ressourcer, som vi bruger på at fragte ting fra fjerne egne af verden.
Jeg køber også en del økologisk tøj, og ikke mindst økologisk babyudstyr. Jeg er meget opmærksom på at undgå for mange kemikalier i min hverdag, for både mig selv og mine børn, så fornylig har jeg købt undertøj/ammeBH'er i økologisk bomuld, men det er også blevet til blandt andet stofbleer i økologisk bomuld, en økologisk slyngevugge og en økologisk barnevogn.
Anmeld