Til Rosa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Rosa skriver:

Måske skulle jeg også bare lige have undersøgt hvad der var i før jeg begynder at tage credit for en andens flotte kage...

Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2010

DK

HA HA HA, i er sjove.

Det er bare en helt almindelig lækker chokoladekage inden i, smurt med et tyndt lag abrikosmarmelade, for at gøre kage klistret så sugarpasten blev på.

Det er den første (og eneste) jeg har lavet. Man kunne have delt den i to, og fyldt chokolademousse indeni.  Men fordi den er lavet med sugarpaste, så må "flydende" ting ikke berøre sugarpasten da den så smelter, og jeg orkede ikke lige at "udhule" kagen for at hælde fyld deri. Har dog senere erfaret at man bare køber en lagkagebund og så skærer den ud til en rund ring, så den er en slags barriere der holder chokolademoussen inde. Har fået det hos en veninde. SUUPER lækkert!!

Anmeld

19. januar 2010

Moderator

DK skriver:

HA HA HA, i er sjove.

Det er bare en helt almindelig lækker chokoladekage inden i, smurt med et tyndt lag abrikosmarmelade, for at gøre kage klistret så sugarpasten blev på.

Det er den første (og eneste) jeg har lavet. Man kunne have delt den i to, og fyldt chokolademousse indeni.  Men fordi den er lavet med sugarpaste, så må "flydende" ting ikke berøre sugarpasten da den så smelter, og jeg orkede ikke lige at "udhule" kagen for at hælde fyld deri. Har dog senere erfaret at man bare køber en lagkagebund og så skærer den ud til en rund ring, så den er en slags barriere der holder chokolademoussen inde. Har fået det hos en veninde. SUUPER lækkert!!

Nååååeeeja Sådan kunne man også  gøre det.

Når jeg laver kager med fyld i, så smører jeg den op af 2 omgange, så jeg ligesom forsejler snasket inde i kagen - Det var et fif vi fik af hende der damen på kurset.

Også smører jeg op med smørcreme, som regel. Jeg tænker at den også vil smelte betrækket, med abrikosmarmelade?

Anmeld

19. januar 2010

jillkolsbjerg

Rosa skriver:

Mange tak - den var også virkelig svær at lave...

ja det kan jeg kun forestille mig at den var, for flot er den i hvert fald;-)..... man bliver bare så glad når det lykkedes. Det gør jeg i hvert fald, når man selv er tilfreds med resultatet kan andre også kun blive det...det handler jo om selvkritik;-) har man det kan resultatet da kun blive godt;-)

knus jill

Anmeld

19. januar 2010

jillkolsbjerg

DK skriver:

HA HA HA, i er sjove.

Undskyld.....smiler......var da lige lidt for hurtig på tråden der....SUPER flot kage du har lavet;-).....virkelig flot;-)

knus jill

Anmeld

19. januar 2010

DK

Zafir skriver:

Nååååeeeja Sådan kunne man også  gøre det.

Når jeg laver kager med fyld i, så smører jeg den op af 2 omgange, så jeg ligesom forsejler snasket inde i kagen - Det var et fif vi fik af hende der damen på kurset.

Også smører jeg op med smørcreme, som regel. Jeg tænker at den også vil smelte betrækket, med abrikosmarmelade?

Altså, så længe man bruger et tyndt lag abrikosmarmelade så smelter det ikke pasten. Man skal vente lidt, og så havde min kage i alt fald, suget alt marmeladen, så kagen bare var vildt klistret, og ikke "våd". Men skal så bare være forsigtig når man putter pasten på, for man har kun et forsøg. Det kan ikke tages af igen.

Jeg er ikke vild med abrikos, men man kunne ikke smage det overhovedet!

Anmeld

19. januar 2010

Moderator

jillkolsbjerg skriver:

Undskyld.....smiler......var da lige lidt for hurtig på tråden der....SUPER flot kage du har lavet;-).....virkelig flot;-)

knus jill

Ingen alarm   Jeg har vist bare ikke taget min humor med ud af sengen i morges og det må I jo så betale prisen for

Knus

Anmeld

19. januar 2010

jillkolsbjerg

Rosa skriver:

Ingen alarm   Jeg har vist bare ikke taget min humor med ud af sengen i morges og det må I jo så betale prisen for

Knus

Smiler er bare dejligt.......elsker humor...det får da bare mig til at sidde i smile for mig selv;-)...DEJLIGT.....;-)

knus jill

Anmeld

19. januar 2010

DK

Ingen problem...

Hva siger du Monica. Er vi ude i Chokoladekage med chokolademousse inden i, eller en lagkage?

Anmeld

19. januar 2010

DK

DK skriver:

Ingen problem...

Hva siger du Monica. Er vi ude i Chokoladekage med chokolademousse inden i, eller en lagkage?

Lagkage er nok hurtigst og nemmest måske?? Vi kan jo evt. lave den med chokoladelagkagebunde og et lag chokolademousse og et lag hindbærmousse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.