vejen til sygehuset

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2010

Michael healer

Michael healer skriver:

Du skal da ikke betale noget for at ringe efter en ambulance, hvis du vel og mærke har brug for en ambulance, men om de sender en ambulance hvis du ringer og siger, hej jeg har nu reglmæssige veer, og skal bruge en ambulancen , det ved jeg ikke ? det vil jo være et skøn fra manden der tager telefonen, om du så virkelig har brug for den ambulance eller ej.

p.s. tror faktisk aldrig du vil komme til at skulle betale for en ambulance, heller ikke hvis du ringer efter en, som det så viser sig efterfølgende at der ikke er brug for alligevel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2010

Pige2009

@spire skriver:

Der er ikke nogen der har svaret på spørgsmålet om man skal betale for at ringe efter en ambulance? Jeg er nemlig alene og havde da regnet med det var sådan jeg kom afsted når tiden var.. ??

Man betaler aldrig for en ambulance, men jeg tvivler på, om de vil sende en ambulance ud efter dig, hvis det "kun" er fordi du har veer Der vil højst sandsynligvis være brug for ambulancen i mere alvorlige situationer. Så jeg tror du skal forberede dig på, at den hedder taxa...

Anmeld

18. januar 2010

Janep

Cris skriver:

Hjemmefødsel? Det virkede rigtigt godt for os. Og du behøver ikke en fødekar, hvis du ikke gider at føde i vandet. JM kom lynhurtigt og hun blev hos os i over en time efter fødsel. Det var såååå hyggeligt :-D

jeg vil gerne på sygehuset og føde da min sidste fødsel endte med akut kejsersnit. så jeg er lidt mere tryg hvis jeg er på et sygehus

Anmeld

18. januar 2010

Janep

Michael healer skriver:

Du skal da ikke betale noget for at ringe efter en ambulance, hvis du vel og mærke har brug for en ambulance, men om de sender en ambulance hvis du ringer og siger, hej jeg har nu reglmæssige veer, og skal bruge en ambulancen , det ved jeg ikke ? det vil jo være et skøn fra manden der tager telefonen, om du så virkelig har brug for den ambulance eller ej.

jeg fik at vide til et førstehjælpskursus jeg var på at hvis man ringer efter en ambulance og det ikke er højst nødvendigt kommer man til at betale for det.

ellers havde jeg jo os bare ringet efter en.
men forstår det godt lidt. det er jo ikk en taxa

Anmeld

18. januar 2010

Michael healer

Janep skriver:

jeg fik at vide til et førstehjælpskursus jeg var på at hvis man ringer efter en ambulance og det ikke er højst nødvendigt kommer man til at betale for det.

Hmm har jeg godt nok aldrig hørt om, men det kan da været lavet om uden jeg ved det, hvornår var du på det kursus ?

Hvis det er som du skriver, så ringer du bare til fødegangen, når du mener det er på det tidspunkt hvor du skulle tage afsted, og forklare dem den situation du står i, og de ting du har fået af vide af din jordmoder, så , så tager de stilling til det, og hvis de så mener du skal afsted med en ambulance, så vil fødegange bedømme din situation, og om nødvendigt bestille en ambulance, så for du ikke nogle regning lige meget hvad, dette er hvad en jordmoder har sagt til os, så det må gælde også hos dig.

Anmeld

18. januar 2010

Cris

Janep skriver:

jeg vil gerne på sygehuset og føde da min sidste fødsel endte med akut kejsersnit. så jeg er lidt mere tryg hvis jeg er på et sygehus

Det kan jeg godt forstå

Anmeld

18. januar 2010

Janep

Michael healer skriver:

Hmm har jeg godt nok aldrig hørt om, men det kan da været lavet om uden jeg ved det, hvornår var du på det kursus ?

Hvis det er som du skriver, så ringer du bare til fødegangen, når du mener det er på det tidspunkt hvor du skulle tage afsted, og forklare dem den situation du står i, og de ting du har fået af vide af din jordmoder, så , så tager de stilling til det, og hvis de så mener du skal afsted med en ambulance, så vil fødegange bedømme din situation, og om nødvendigt bestille en ambulance, så for du ikke nogle regning lige meget hvad, dette er hvad en jordmoder har sagt til os, så det må gælde også hos dig.

det er kun en måneds tid siden jeg tog kurset

men ja du har self ret. jeg kan jo bare snakke med dem på fødegangen

Anmeld

19. januar 2010

Rikke, Liam & Linus

Janep skriver:

De sender ALDRIG en ambulance ud til en kvinde der "bare" har veer. De må tage en taxa.

De sender kun en ambulance hvis f.eks. vandet er gået og du kan mærke at nu er barnet praktisk taget på vej ud,  hvis du styrtbløder eller lign.

Anmeld

19. januar 2010

Janep

RikkeØ skriver:

De sender ALDRIG en ambulance ud til en kvinde der "bare" har veer. De må tage en taxa.

De sender kun en ambulance hvis f.eks. vandet er gået og du kan mærke at nu er barnet praktisk taget på vej ud,  hvis du styrtbløder eller lign.

det er nok hvis man overdriver lidt i tlf og der så kommer en amnulance der ergentlig ikke r brug for, man kommer til at betale så

Anmeld

19. januar 2010

Janep

iih hvor er jeg dog dum

hihi tænkt før du skriver Jane

Hannah er jo i dagpleje om dagen fra 8-15 i den tid har jeg jo igen problemer for så kan jeg få min mor til at køre og så kan farmor hente hannah i dagplejen.

og min dagplejemor har sagt at hvis det sku ske så ku hannah godt blive længere den dag jeg sku føde så jeg ku finde en der ville hente hende.

iih altså.. så der jo slet ikk noget problem

men tak for alle jeres svar

i må ha en fortsat god tirsdag, nu vil jeg ud og ha mig et dejligt langt bad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.