Tager i på ferie med jeres forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Lise

Vi var med mine forældre på ferie i sommer, men kan ikke huske hvornår det sidst er sket før det...

Men altså var vi en uge i sommerhus med mine forældre og min storebror+familie. Mine forældre har rigeligt med penge, rejser meget, køber nærmest hvad de har lyst til, nyder livet og forkæler os en masse. Og både min bror og jeg er altid lidt på røven pga vi har små børn, har købt hus indenfor de seneste år, og er under uddannelse. Så jeg opfordrede mine forældre til at invitere os. Og det syntes de var en fin ide. Og ja, jeg forventede at de ville betale det meste - og det gjorde de også. Har det slet ikke dårligt med at blive forkælet, eller at forvente en del...

Vi har været med min svigerfamilie i Toscana to gange 14 dage. Begge gange har min svigerfar inviteret og betalt (han mangler heller ikke noget) hus, og den ene gang fly for 10 og billeje for tre biler, men vi har begge gangene delt madudgifterne mellem os alle.

Nå men, for at svare dine spørgsmål mere direkte. Hvis mine forældre tager på ferie, så tager jeg ikke med. De rejser jorden rundt nu hvor de kan, og jeg bliver slet ikke inviteret. De tager f.eks. snart tre uger til NZ, og jeg ville elske at komme med, men det sker nok ikke

Hvis mine forældre rejste i julen... hmmm, ja, så ville jeg forvente at få en invitation. Min far er kun hjemme hveranden jul, og det betyder meget for mig (og min mor) at vi er samlet den dag. Og min mor ville slet ikke kunne bære at være uden sin børn og børnebørn i julen.

Jeg er over 25 og jeg stoppede med at rejse med mine forældre.....bumbumbum - altså lige udover sidste år, så kan jeg som nævnt ikke huske hvornår jeg sidst rejste med dem. De havde aldrig penge da vi boede hjemme, så ferierne var sjældne og ikke særlig eksotiske. Jeg gad vel heller ikke. Var teenager i maaaange år!!!

Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Dansker i England

Jeg stoppede meget tidligt med at tage på ferie med mine forældre (det er over 10 år siden, det skete sidst, og jeg er 27). Til gengæld holder vi jo en slags ferie sammen, hvis og når de kommer og besøger mig, og sådan har det været i de år, jeg har boet i udlandet. Men vi deles om udgifterne, når de kommer, for andet ville da være underligt - vi tjener jo alle vores egne penge. De rejser ofte til udlandet på ferie, men jeg ville da syntes, det var underligt, hvis de skulle betale for mig og min datter, hvis vi skulle med (hvilket heller ikke ville ske). En del af det at være voksen er da at klare sig selv - også økonomisk, dvs at hvis man ikke har råd til at tage på ferie, bliver man hjemme - man får ikke sine forældre til at betale.

Anmeld

18. januar 2010

Ansemusen

Haha, jeg ER 25 og er da bestemt ikke holdt op med at rejse med min Far og hans kæreste! Vi bliver indimellem inviteret med og så rejser vi med dem og deres tre piger, indimellem hele den pukkelryggede med bedsteforældre, min onkel, hans tre børn, min Fars moster osv. Vildt hyggeligt! Min Far plejer at betale noget af det for os. Fx. hotelophold eller selve rejsen hvor vi så selv skal betale mad. Det er slet ikke noget jeg forventer, men noget jeg og min kæreste sætter kæmpe stor pris på! For ellers var vi ikke kommet på ret mange ferier (vi har været i udlandet alene én gang på de snart 9 år vi har været sammen, men har selvfølgelig camperet, været på festival osv.).

Anmeld

18. januar 2010

Sees

Jeg er 22, og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været på ferie med hverken min mor og papfar, eller far og papmor.
Ingen af dem mangler noget som helst, og de rejser så snart de kan. (F.eks. er min far og papmor lige taget til Tenerife - staves?)

Dog har min far givet mig en uges camping, med min søn, til sommer. De rejser selv tre uger til Frankrig og Italien med campingvognen, og når de så kommer hjem derfra, så kommer vognen til at stå fast på en campingplads, indtil vinteren, så han har lånt den til mig i en uge, hvilket jeg er MEGET taknemmelig for, da jeg selv ville have svært ved at spare sammen til en ferie - Og det er jo rart at komme lidt væk fra hverdagen, og give sit barn en oplevelse..
Jeg betaler selvfølgelig alt mad og seværdigheder selv

Jeg forventer ikke at blive inviteret med på nogle ferier, men dog forventer jeg at vi alle bliver behandlet, nogenlunde lige (men vi er jo også alle sammen voksne, så det burde kunne lade sig gøre)

Min far og papmor inviterer derimod en tur i djurs sommerland hvert år. De betaler indgangen, og så har de drikkevare med, så skal vi bare selv medbringe lommepenge og mad til os selv.
Det er altid super hyggeligt, og vi har det rigtig sjovt

Anmeld

18. januar 2010

LotteGabriella

Znuzke skriver:

Nok mest rettet mod dem af jer som ikke er helt så gamle som mig...

Hvis jeres forældre tager på ferie, tager i så med?

Forventer i at blive spurgt? Betaler i selv eller betaler jeres forældre?

Hvad hvis det var en juleferie, hvor jeres forældre ville rejse i julen - ville i så forvente at blive inviteret med? Og igen - hvem skulle så betale??

Og for dem over 25 - hvornår holdt i op med at tage med jeres forældre og har i nogensinde selv skulle betale?

hmm jeg er så 34 og både Brian, Daniella og jeg holdte ferie med mine forældre sidste år...10 dage i Italien i én lejlighed dog med 2 soveværelser men vi betalte selvfølgelig selv

men sidst jeg var med dem på ferie ALENE, der var jeg 30 år og min bror som også var med, var 14 år jeg betalte selv

Anmeld

18. januar 2010

Kløver

Nu er jeg lige blevet 25, men vi tager stadig med svigermekanikken på ferie, vi deler udgifterne og synes det er rigtig hyggeligt, Vi tager ikke med mine forældre, da de har hund der skal passes, ligesom vi har, så kan være svært at få det planlagt, men vi har snakket om at tage ud at rejse sammen, og dre deler vi udgifterne, det er dog ikke blevet til noget endnu

men når vi får en lille går der jo nok også nogle år med stilstand i rejseriet mm det er herhjemme i sommerhus

Anmeld

18. januar 2010

ekzunz

Jeg siger mange tak for alle jeres svar!

I har givet mig et rigtigt godt udgangspunkt for den snak vi bliver nødt til at have angående vores forventninger til ferie og især til hvem som skal med - og hvordan.

Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.