Tager i på ferie med jeres forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.733 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

ekzunz

Nok mest rettet mod dem af jer som ikke er helt så gamle som mig...

Hvis jeres forældre tager på ferie, tager i så med?

Forventer i at blive spurgt? Betaler i selv eller betaler jeres forældre?

Hvad hvis det var en juleferie, hvor jeres forældre ville rejse i julen - ville i så forvente at blive inviteret med? Og igen - hvem skulle så betale??

Og for dem over 25 - hvornår holdt i op med at tage med jeres forældre og har i nogensinde selv skulle betale?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Honningblomst

nej, det forventer jeg ikke...hvorfor skulle man forvente at tage med andre mennesker på ferie...mon ikke de gerne vil have ferie uden børn når endelig børnene er store..

Jeg var i sommers for første gang på ferie med mine forældre men det var nu mest for drengenes skyld, synes det er lidt træls....var også et par gange med mine svigerforældre men vi var fælles om udgifter og aftalte at tage afsted sammen.

Så nej, jeg har aldrig forventet det og det er ikke noget vi har praktiseret...mien forældre har sommerhus og det låner vi og kan altid låne...men altså, vores forældre har som nok ikke flere penge end os...

Knus Eva.

Anmeld

17. januar 2010

Leneur

Nu er jeg næsten lige så gammel som dig og kan da sige at jeg tit har været afsted med min mor på ferie, fordi vi begge elsker sol og varme og Kreta er vores ynglings ø.

Efter jeg blev 18 år har jeg selv betalt min ferie undtaget en gang hvor hun inviterede alle hendes børn og børnebørn med til netop Kreta. Vi havde haft en del år med dødsfald i familien og min mor blev også selv ramt af kræft, så da hun blev erklæret rask synes hun vi alle trængte til at komme af sted. Hun betalte rejse og hotel og så skulle vi selv sørge for forplejning og hvad vi ellers havde behov for.

Jeg synes det er en selvfølge at når man er blevet myndig og tjener sine egne penge og gerne vil med sine forældre på ferie, så betaler man for sig selv.

Anmeld

17. januar 2010

Malthesmoar

Forventer det ikke(obs Jeg er 35år!)

Men Mand, barn og Jeg er lige blevet inviteret til Grækenland(betalt) lommepenge/mad for egen regning

Mvh Susanne

Anmeld

17. januar 2010

Malthesmoar

Leneur skriver:

Nu er jeg næsten lige så gammel som dig og kan da sige at jeg tit har været afsted med min mor på ferie, fordi vi begge elsker sol og varme og Kreta er vores ynglings ø.

Efter jeg blev 18 år har jeg selv betalt min ferie undtaget en gang hvor hun inviterede alle hendes børn og børnebørn med til netop Kreta. Vi havde haft en del år med dødsfald i familien og min mor blev også selv ramt af kræft, så da hun blev erklæret rask synes hun vi alle trængte til at komme af sted. Hun betalte rejse og hotel og så skulle vi selv sørge for forplejning og hvad vi ellers havde behov for.

Jeg synes det er en selvfølge at når man er blevet myndig og tjener sine egne penge og gerne vil med sine forældre på ferie, så betaler man for sig selv.

Anmeld

17. januar 2010

ekzunz

Eva skriver:

nej, det forventer jeg ikke...hvorfor skulle man forvente at tage med andre mennesker på ferie...mon ikke de gerne vil have ferie uden børn når endelig børnene er store..

Jeg var i sommers for første gang på ferie med mine forældre men det var nu mest for drengenes skyld, synes det er lidt træls....var også et par gange med mine svigerforældre men vi var fælles om udgifter og aftalte at tage afsted sammen.

Så nej, jeg har aldrig forventet det og det er ikke noget vi har praktiseret...mien forældre har sommerhus og det låner vi og kan altid låne...men altså, vores forældre har som nok ikke flere penge end os...

Knus Eva.

Jo - det vil de nemlig rigtigt gerne Eller en af dem vil i hvertfald...

Mine forældre har også et sommerhus på Enø som vi af og til låner, men udlandsrejser klarer vi uden forældre...og hvis vi skulle ville vi også betale selv.

Men du kan nok regne ud hvorfor jeg spørger...

Anmeld

17. januar 2010

Bom

Min kæreste og jeg tager stadig på ferie med mine forældre, de har en lejlighed i tyrkiet.. Men det er langt fra alle gange hvor de er afsted, at vi tager med..

Vi var med forrig år (2008) i uge 32, det var mine forældre, klaus og jeg, og min søster og svoger, rigtig hyggeligt, men PISSE varmt..  

Vi betaler altid selv for flybillet, og så skiftes vi par vis til at betale mad, men vi bor jo gratis dernede.. Så mine forældre betaler jo lidt for os, i og med at de betaler for vand og el...

Hvis mine forældre tog på ferie i julen, ville jeg ikke forvente og blive spurgt eller inviteret med.. Men mine forældre rejser også tit derned, ca 4 gange i året, og det har min kæreste og jeg slet ikke råd til, så det giver sig selv at vi ikke er med hver gang..

Jeg er 21 år... Har eget hus/landejendom, bil osv, så jeg er meget selvstændig af min alder.. 

Anmeld

17. januar 2010

ekzunz

Leneur skriver:

Tak for svar - jeg er helt enig med dig.

Anmeld

17. januar 2010

SpunkenJo

Forventer bestemt ikke at blive inviteret med. men blir jeg inviteret med, så går jeg da ud fra, at de sørger for transport til stedet, samt overnatning....

Sådan har det da ihvertfald været de gange vi har været af sted (inviteret) og sådan er det også om to uger, når vi rejser på ski i Østrig.

Jeg syns man ska tage på ferie hvis man har råd til det, og ikke regne med ferie med de gamle, og at de betaler..... men er man inviteret så er det jo en anden sag.

Så her er vi jo nok ikke stoppet med at holde ferie med "de gamle". tilgengæld, er det ikke noget jeg forventer at blive inviteret med til. For som tidligere skrevet, så er det jo ikke sikekrt de gider at holde ferie med børn mere.... ha ha ha

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

Znuzke skriver:

Jo - det vil de nemlig rigtigt gerne Eller en af dem vil i hvertfald...

Mine forældre har også et sommerhus på Enø som vi af og til låner, men udlandsrejser klarer vi uden forældre...og hvis vi skulle ville vi også betale selv.

Men du kan nok regne ud hvorfor jeg spørger...

jo, det kan jeg godt.... man skal aldrig bare forvente sådan noget og var der nogen der gjorde det, så ville jeg blive endnu mere stejl..

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.