Tager i på ferie med jeres forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså faktisk så må jeg sige ja til det

For hvert andet år, så er vi på familieferie med hele min pukkelrykkede papfamilie. Det er rigtig hyggeligt og der er min far og vivi jo også. Der foregår i en spejderhytte forskellige steder i DK. Der splejser hele banden jo til det, så det er ikke så dyrt.

Så her sidste år, i maj, var vi os tre og svoger med svigermor og svigerfar på Cypern. Der gav svigermor, men det sker nok ikke igen. Det var mega skønt.

Jeg kunne IKKE forestille mig at tage på ferie med min mor. Jeg elsker min mor, men jeg vil helt sikkert få det skidt, hvis vi skulle være sammen i en uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

luckas-mor

Nok mest rettet mod dem af jer som ikke er helt så gamle som mig...

Hvis jeres forældre tager på ferie, tager i så med?

Forventer i at blive spurgt? Betaler i selv eller betaler jeres forældre?

Hvad hvis det var en juleferie, hvor jeres forældre ville rejse i julen - ville i så forvente at blive inviteret med? Og igen - hvem skulle så betale??

Og for dem over 25 - hvornår holdt i op med at tage med jeres forældre og har i nogensinde selv skulle betale?

hej
vi var en uge i sommerhus med mine forældre i sommers.. vi betalte selv og deltes om a betale mad og strøm..
men ellers er det faktisk første gang i 4år jeg har været på ferie med mine forældre.. og jeg er 20år
jeg syntes at hvis man er over 18 (og med job eller andet) og des. ikk bor hjemme så betaler man vel også sin andel??
men det er jo bare en mening ud af mange

vil ikk forvente de spørger os om vi vil med på ferie,, jeg har lært a en uge med de gamle godt ku bli lidt for meget.. elsker dem men det er oss dejligt a være sig selv

natascha 35+6

Anmeld

17. januar 2010

hc=k

Nej Nej og nej

Jeg ville aldrig forvente at blive inviteret med mine forældre ud at rejse og jeg tror heller ikke jeg ville tage med hvis jeg gjorde.

Hvis jeg blev inviteret ville jeg selv skulle betale for sådan er det i min familie.

Vi skal på måske en uge på camping med mine forældre til sommer, men det er mere fordi de er fastlæggere på campingpladsen og jeg har været der hvert år siden jeg var 12 år og min kæreste og jeg har mødt hinanden der.

Anmeld

17. januar 2010

oo

Znuzke skriver:

Nok mest rettet mod dem af jer som ikke er helt så gamle som mig...

Hvis jeres forældre tager på ferie, tager i så med?

Forventer i at blive spurgt? Betaler i selv eller betaler jeres forældre?

Hvad hvis det var en juleferie, hvor jeres forældre ville rejse i julen - ville i så forvente at blive inviteret med? Og igen - hvem skulle så betale??

Og for dem over 25 - hvornår holdt i op med at tage med jeres forældre og har i nogensinde selv skulle betale?

jeg er 28 og nej jeg tager ikke med min mor på ferie. eller min familie generelt. jeg kunne ikke drømme om det! i sommers blev vi inviteret med til bornholm, min mor og hendes mand havde lejet et gigantisk sommerhus og inviterede mig og mine 3 søskende plus vores mænd og barnebarnet med. jeg sagde nej med det samme fordi jeg VIDSTE det ville ende i skrig og skrål - og ganske rigtig blev jeg ringet op nogle aftener inde i ferien at nu var ALLE uvenner...sådan helt ekstremt meget

nåhmen...jeg tog på ferie med min mor og mine søskende indtil jeg var 22. dengang havde min mor ingen mand og ingen af os tog kærester med på ferie (jeg havde ikke kæreste i årene fra 20 til 24). jeg skulle selv betale fra jeg var 18. nogle gange alting selv, andre gange symbolsk beløb (fx is i isboden).

jeg kom ikke med til Frankrig for ti år siden, fordi jeg var fyldt 18 og ikke havde penge til at betale rejsen for (jeg boede alene). det var den eneste udenlandsrejse nogensinde, og der tog min mor afsted med mine 3 søskende og uden mig. det gjorde ondt!!

men for at svare på dine spørgsmål så nej, jeg forventer ikke at blive inviteret med - og jeg inviterer heller ikke min familie med på mine ferier! heller ikke selvom det er i julen. hvis jeg/vi skulle med, så mener jeg, at vi allesammen har en alder nu hvor vi selv skulle betale for rejse og lommepenge og mad (ja, det hele faktisk) - den yngste af os er 21.

Anmeld

17. januar 2010

ekzunz

Zafir skriver:

Altså faktisk så må jeg sige ja til det

For hvert andet år, så er vi på familieferie med hele min pukkelrykkede papfamilie. Det er rigtig hyggeligt og der er min far og vivi jo også. Der foregår i en spejderhytte forskellige steder i DK. Der splejser hele banden jo til det, så det er ikke så dyrt.

Så her sidste år, i maj, var vi os tre og svoger med svigermor og svigerfar på Cypern. Der gav svigermor, men det sker nok ikke igen. Det var mega skønt.

Jeg kunne IKKE forestille mig at tage på ferie med min mor. Jeg elsker min mor, men jeg vil helt sikkert få det skidt, hvis vi skulle være sammen i en uge.

Uha nej - jeg kunne nok heller ikke med min mor. Vi prøvede en forlænget weekend for et par år siden, men det var bestemt ingen succes - og det gør vi ikke igen.

Grunden til mit spørgsmål er at vi jo har et barn som jo er voksen og bor for sig selv - og så er vi så mange i forvejen at vi sjældent kommer nogle stedet. Og hvis vi stadigvæk skal have alle med - og betale for dem, så kommer vi jo aldrig nogen steder. Men vi er ikke enige - så jeg ville bare høre hvordan det er i andre hjem.

Jeg har ikke selv været på ferie med mine forældre siden jeg var 15. Så gad jeg ikke det mere.

Anmeld

17. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Znuzke skriver:

Uha nej - jeg kunne nok heller ikke med min mor. Vi prøvede en forlænget weekend for et par år siden, men det var bestemt ingen succes - og det gør vi ikke igen.

Grunden til mit spørgsmål er at vi jo har et barn som jo er voksen og bor for sig selv - og så er vi så mange i forvejen at vi sjældent kommer nogle stedet. Og hvis vi stadigvæk skal have alle med - og betale for dem, så kommer vi jo aldrig nogen steder. Men vi er ikke enige - så jeg ville bare høre hvordan det er i andre hjem.

Jeg har ikke selv været på ferie med mine forældre siden jeg var 15. Så gad jeg ikke det mere.

Altså - jeg vil sige det sådan, at man skal da ikke føle sig forpligtet til at betale for sine børn. Da SLET ikke dem som er voksne!!! :O Det  ligger helt udenfor mit forstå-område, eller hvad man siger

Nogengange har mine forældre betalt (mine forældre = min far og Vivi) betalt for vores del af hytten, når vi har været på familieferie, men det er fordi de har tjent KASSEN i forhold til, hvad vi har gjort i mange år

Men det er da på ingen måde, noget vi har forventet.. SLET IKKE.

Nej, når børn flytter hjemmefra eller bliver 18 år, så må de selv chippe i, til ferien. Med mindre det er noget stort og ekseptionelt, som fx. de familier, hvor de tager på en ferie alle sammen sammen, i stedetfor en stor fest.

Anmeld

17. januar 2010

Corn

Jeg forventer det ikke, men mine forældre har de sidste 3-4 år lejet et sommerhus til dem, min søsters og min familie.

Det har været sådan fordi min søster bor i udlandet, så for at få snakket og hygget ordentligt, har det været vejen frem.

Vældig hyggeligt men også nok

Anmeld

17. januar 2010

Muffinmus

Tja, vi har været med mine forsældre i paris, men mine svigerforældre i Tyrkiet og på Rhodos.. Forældrenen betalte alle ture:-) Mig og min mand betalte selv lommepengene.

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

STÅ FAST!! Ham skal I ikke betale for...han er voksen og må betale selv....sådan er det bare.. du gør mere end rigeligt for de unger, men det ved du jo jeg synes...

Knus..

Anmeld

17. januar 2010

Christinahr

Jeg skal i år for anden gang siden jeg er fyldt 18 følges med mine forældre på ferie. Det er noget vi har aftalt sammen.

Ligesom sidst betaler vi selv.

Jeg forventer ikke nogen andre end jeg selv skal betale for ferie, men ville da ikke sige nej hvis de tilbød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.