Znuzke skriver:
Nok mest rettet mod dem af jer som ikke er helt så gamle som mig...
Hvis jeres forældre tager på ferie, tager i så med?
Forventer i at blive spurgt? Betaler i selv eller betaler jeres forældre?
Hvad hvis det var en juleferie, hvor jeres forældre ville rejse i julen - ville i så forvente at blive inviteret med? Og igen - hvem skulle så betale??
Og for dem over 25 - hvornår holdt i op med at tage med jeres forældre og har i nogensinde selv skulle betale?
jeg er 28 og nej jeg tager ikke med min mor på ferie. eller min familie generelt. jeg kunne ikke drømme om det! i sommers blev vi inviteret med til bornholm, min mor og hendes mand havde lejet et gigantisk sommerhus og inviterede mig og mine 3 søskende plus vores mænd og barnebarnet med. jeg sagde nej med det samme fordi jeg VIDSTE det ville ende i skrig og skrål - og ganske rigtig blev jeg ringet op nogle aftener inde i ferien at nu var ALLE uvenner...sådan helt ekstremt meget
nåhmen...jeg tog på ferie med min mor og mine søskende indtil jeg var 22. dengang havde min mor ingen mand og ingen af os tog kærester med på ferie (jeg havde ikke kæreste i årene fra 20 til 24). jeg skulle selv betale fra jeg var 18. nogle gange alting selv, andre gange symbolsk beløb (fx is i isboden).
jeg kom ikke med til Frankrig for ti år siden, fordi jeg var fyldt 18 og ikke havde penge til at betale rejsen for (jeg boede alene). det var den eneste udenlandsrejse nogensinde, og der tog min mor afsted med mine 3 søskende og uden mig. det gjorde ondt!!
men for at svare på dine spørgsmål så nej, jeg forventer ikke at blive inviteret med - og jeg inviterer heller ikke min familie med på mine ferier! heller ikke selvom det er i julen. hvis jeg/vi skulle med, så mener jeg, at vi allesammen har en alder nu hvor vi selv skulle betale for rejse og lommepenge og mad (ja, det hele faktisk) - den yngste af os er 21.
Anmeld