På ferie med 2 dage til termin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2010

Honningblomst

RumlesMor skriver:

Jo, jeg tager ikke nogen beslutning lige her og nu...der er jo tid nok, og huset er bestilt uanset om vi skal med eller ej.

Jeg er helt sikker på at jeg klarer det uanset hvad, men en ting er at klare det - noget andet er at have så godt styr på situationen at det ligefrem bliver en positiv oplevelse for ALLE. Skal jo også tænke på min store datter og mand.

Men tak for inputs....jeg tænker videre og høre gerne flere råd

Tror bare det er noget med hvad man forventer....jeg ville ikke have et problem med at føde et andet sted end lige præcis der hvor jeg hører til...men nu er jeg også alene med tre børn, så måske jeg også havde det andereledes ved nummer to hvis det var... jo flere udfordringer jo færre forventninger...

Men ja, se tiden an..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså uanset hvad, så skal I jo være parat til at føde i jylland, hvis det nu er bebsen vil ud. Jeg ville da tage afsted Du kan jo også mærke, hvsi det er fødslen er på vej igang også kan I køre til sjælland, hvis I er mere trygge ved det.

Man kan jo ikke leve livet efter, om den kommer før eller efter termin. Bebsen kan jo ligesågodt komme efter

Anmeld

17. januar 2010

LR85

Hej.

Jeg får lyst til at give min mening da jeg selv står og skal til svigermors 60 års fødselsdag 6 dage før termin i jylland.

Vi bor selv i københavn og har ikke bil.

Min svigermor har næsten forbudt os at komme, for 'hvad nu hvis'

Me jeg tænker, hvad nu hvis... hvad?? at jeg får veer?? vandet går??

Jeg er første gangs fødende så kender intet til det, men vandet er vel gået for halvdelen af verdens befolkning et eller andet sted, og alle har klaret det. og vi kan vel godt nå hjem på 3 timer, og om ikke andet så findes der jo et sygehus Århus og mange på strækningen hjem til København.

SÅ jeg regner bestemt med at tage afsted og tager det rimelig roligt med det.

Håber du får en god oplevelse i hvert fald

Anmeld

17. januar 2010

1977

Profilbillede for 1977
RumlesMor skriver:

Min far fylder 60 år, og har i den anledning inviteret familien med i sommerhus i påsken. Sommerhuset ligger i Vinderup (nær Skive - Jylland) og vi skal være der i en lille uge. Vi skal være der i ugen op til min termin, og er hjemme 1-2 dage før.

Ville I tage afsted?

Vi bor selv i Kbh, og har planlagt fødsel på Hvidovre Hospital. Jeg er 2.gangsgravid, så er ikke nervøs for fødslen som sådan...mere alt det praktiske.

Hvis jeg nu skulle gå i fødsel mens vi er i sommerhus, er jeg omgivet mennesker jeg holder af og som alligvel skal med til fødslen, men hvor skal jeg føde henne? Skal vi slæbe baby-autostol, lift og pusletaske med på ferie?

Omvendt ville jeg også være ked af at gå i fødsel mens hele familien er samlet i jylland til fødselsdag, og dermed ikke have min mor og søster ved hånden - som det ellers er planlagt. Uanset hvad kommer enten min mand eller jeg til at mangle vores støtte-hjul.

Typisk går man jo over termin, men de har rykket mig frem og tilbage flere gange - oprindelig hed min termin 28 marts, og så skulle jeg jo egentlig have født inden vi tog i sommerhus. Så derfor bliver jeg lidt usikker... 

Hvad synes I?

Jeg ville tage afsted. Tag de ting med du alligevel skal have med til fødslen, når i er i bil er det jo ikke noget problem. Og eftersom der bliver født masser af børn i både Sturer og Skive, er jeg sikker på du kan finde nogle kompetente mennesker til at hjælpe dig

Anmeld

17. januar 2010

RumlesMor

Nærmeste fødested bliver det ikke Viborg?

Kiggede lige på den her : http://www.jordemoderforeningen.dk/index.dsp?area=242

Man kan jo ligeså godt forberede sig lidt, så det er med i overvejelserne.

Anmeld

17. januar 2010

Dictes mor

Viborg hospital er et godt sted at føde, der skal jeg selv føde Ej spøg til side. Jeg tror, at jeg ville tage afsted, men selvfølgelig afhængigt af, hvordan jeg ellers har det i graviditeten. Hvis du har det godt, og føler dig frisk til det, så synes jeg da godt, du kan tage afsted, men du risikerer jo at skule føde, mens I er afsted.

Jeg ved det faktisk ikke, jeg synes, det er lidt svært.

Anmeld

17. januar 2010

baby2010

Jeg kunne personligt ikke drømme om at tage afsted!

Der er naturligvis fordele og ulemper ved begge løsninger: blive hjemme eller tage afsted. MEN skulle du gå i fødsel, hvis du tager afsted, ville jeg mene, det var så stor en "risiko", at det ville jeg aldrig gøre. Mon ikke du får mulighed for at tage til familiearrangementer i fremtiden? Det er jo ikke en "nu eller aldrig" situation - hvilket en fødsel jo i et vist omfang er...

Synes bare for babys skyld, at I skal blive hjemme. Der er ikke nogen grund til at udfordre skæbnen ved at tage til et ukendt sygehus osv. osv. Tænk hvis der opstår komplikationer! Så vil man nok helst være tæt på sit hjem...

Men det er nok en smagssag

Anmeld

17. januar 2010

Lise

Jeg ville bestemt ikke tage afsted. Måske mest fordi det ville være en utryg situation for mig at gå i fødsel laaaangt fra hvor jeg havde planlagt at føde (er måske lidt en kontrol-freak), fordi at jeg ikke ville orke at slæbe alt muligt med til babyen "hvis nu", og fordi jeg ikke ville kunne nænne at skulle have den lille i autostolen hele vejen hjem igen. Synes de fem minutter fra hospitalet og hjem i bilen var frygtelige, da min søn var tre dage gammel.

Men altså, det kan da lade sig gøre

Anmeld

17. januar 2010

FrkT

Hvis du ikke selv føler dig utryg (og det lyder det ikke til du gør med alle de mennesker omkring dig), så synes jeg 100% du skal tage afsted - med mindre du selvfølgelig har fødselstegn inden I skal afsted. Og så tage alt det nødvendige med til HVIS du nu skulle gå i fødsel. Og sker det, så ville jeg bare se det som en oplevelse. Og det er jo slet heller ikke sikkert det sker.

God tur!

Anmeld

24. februar 2010

LuiseA

Det er absolut ikke sikkert, at I kan nå hjem, hvis det er det I ønsker. Min første fødsel tog ca 18 timer, så jeg regnede med at 2. gang ville blive omtrent det samme. Men det tog så bare 35 min fra første lille ve til min datter var ude - en lynfødsel. Heldigvis kørte vi ind på hospitalet efter 3 veer - 10 min kørsel - og jeg fødte på modtagelsesbriksen. Jeg havde gået en uge over tid, været til jordemoder dagen før - ingen tegn på at noget snart skulle starte. Men min jordemoder havde sagt til mig, at høje og slanke mennesker ofte kan have tendens til hurtigere fødsler, så derfor skulle vi køre ind med det samme, hvis vi ikke ønskede en bil-fødsel (vi kunne jo altid køre hjem igen hvis det ikke var oppe over)...

Du kan vel godt tage afsted såfremt du har undersøgt hospitalsforholdene nøje inden - hvor lang kørsel - osv. Og såfremt du er indstillet på at skulle føde et andet sted end planlagt.Det største problem ser jeg egentlig som køreturen hjem med den lille nyfødte i en autostol - de må jo helst ikke sidde over 30 min, så det er næsten bedre at tage toget hjem hvor baby kan ligge i barnevogn.

Personligt tror jeg dog ikke, at jeg ville tage afsted af den grund ikke at skulle gå glip af en familiekomsammen - dem kommer der mange flere af. Fødslen kommer aldrig igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.