På ferie med 2 dage til termin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.691 visninger
24 svar
0 synes godt om
17. januar 2010

RumlesMor

Min far fylder 60 år, og har i den anledning inviteret familien med i sommerhus i påsken. Sommerhuset ligger i Vinderup (nær Skive - Jylland) og vi skal være der i en lille uge. Vi skal være der i ugen op til min termin, og er hjemme 1-2 dage før.

Ville I tage afsted?

Vi bor selv i Kbh, og har planlagt fødsel på Hvidovre Hospital. Jeg er 2.gangsgravid, så er ikke nervøs for fødslen som sådan...mere alt det praktiske.

Hvis jeg nu skulle gå i fødsel mens vi er i sommerhus, er jeg omgivet mennesker jeg holder af og som alligvel skal med til fødslen, men hvor skal jeg føde henne? Skal vi slæbe baby-autostol, lift og pusletaske med på ferie?

Omvendt ville jeg også være ked af at gå i fødsel mens hele familien er samlet i jylland til fødselsdag, og dermed ikke have min mor og søster ved hånden - som det ellers er planlagt. Uanset hvad kommer enten min mand eller jeg til at mangle vores støtte-hjul.

Typisk går man jo over termin, men de har rykket mig frem og tilbage flere gange - oprindelig hed min termin 28 marts, og så skulle jeg jo egentlig have født inden vi tog i sommerhus. Så derfor bliver jeg lidt usikker... 

Hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2010

Honningblomst

Afsted med dig...en fødsel går jo sjældent bare igang og er overstået inden for få timer...det tager tid. Skulle det gå stærkt er der hospitaler i Jylland og du har det med du skal bruge...din krop. og så er der mange der går over tid også....jeg ville tage afsted, tiden er i forvejen så lang op til terminen..

Knus ..

Anmeld

17. januar 2010

Louise mortil4

jeg ville blive hjemme af flere grunde.

1) det er så bøvlet at skulle slæbe alt baby udstyret frem og tilbage og det er i jo nød til, du kan jo sagtens gå hend og føde før tid.

2) Jeg ville ikke ha det godt med ikke at vide hvor jeg ville blive sendt hen hvis endelig fødslen gik i gang, jeg har det bedst med at ha styr på den slags.

3)det er en rigtig lang vej hjem igen med en lille ny bebs der ikke må sidde ret langtid i stolen den første tid og du har også selv brug for ro efter fødslen og ikke at rumle afsted flere timer i en bil.

Når de nu ved du har termin der omkring kunne de så ikke rygge det enten lidt tilbage eller lidt frem så du enten har født eller har længere til termin? Sys ikke det er godt planlagt hvis han virkelig gerne vil ha dig med også.

Men som sagt, tager i afsted så husk endelig babytingene, hellere ha dem med og ikke få brug for dem end at stå og mangle dem hvis fødslen går i gang, i kan jo ikke bare lige smutte hjem og hente dem på vejen.

Håber i finder ud af en løsning.

Anmeld

17. januar 2010

Louise mortil4

Eva skriver:

Afsted med dig...en fødsel går jo sjældent bare igang og er overstået inden for få timer...det tager tid. Skulle det gå stærkt er der hospitaler i Jylland og du har det med du skal bruge...din krop. og så er der mange der går over tid også....jeg ville tage afsted, tiden er i forvejen så lang op til terminen..

Knus ..

Ja min 2. fødsel med tvillinger tog 1 time og 27 min og 3 gang tog det 1 time og 53 min. Så det er altså ikke til at vide om hun måske er en lyn føder 2.gang. Man kan ikke som hovedregl sige at en fødsel tager mange timer. Heller ikke selv om den 1. fødsel var af normal varrighed, min 1. tog 14 timer

Anmeld

17. januar 2010

RumlesMor

uhh... I siger begge to de ting jeg tænker...

Det ville være rigtig dejligt med en lille ferie, både til at fordrive ventetiden på lillebror - men også til at nyde vores store datter alene.

Sommerhuset er allerede booket, fordi min far har fødselsdag i den uge - og det falder sammen med at min nevø skal spille en tunering samme sted i den uge. Så uanset hvad tager mine forældre og søster+mand&børn afsted.

Men jeg vil også gerne være forberedt til alt med fødslen. Ville ikke kunne overskue at køre hjem til kbh i forbindelse med veer og synes heller ikke om at skulle køre med en nyfødt så langt. For jeg ville helt sikkert ønske at komme hjem i eget hus når han først er kommet.

Åh åh - what to do......he he.

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

mortil4 skriver:

Ja min 2. fødsel med tvillinger tog 1 time og 27 min og 3 gang tog det 1 time og 53 min. Så det er altså ikke til at vide om hun måske er en lyn føder 2.gang. Man kan ikke som hovedregl sige at en fødsel tager mange timer. Heller ikke selv om den 1. fødsel var af normal varrighed, min 1. tog 14 timer

Men så er der jo heldigvis hospitaler i alle dele af landet...er sørme trist hvis man skal sætte sit liv på stand by pga en fødsel...

Anmeld

17. januar 2010

Honningblomst

RumlesMor skriver:

uhh... I siger begge to de ting jeg tænker...

Det ville være rigtig dejligt med en lille ferie, både til at fordrive ventetiden på lillebror - men også til at nyde vores store datter alene.

Sommerhuset er allerede booket, fordi min far har fødselsdag i den uge - og det falder sammen med at min nevø skal spille en tunering samme sted i den uge. Så uanset hvad tager mine forældre og søster+mand&børn afsted.

Men jeg vil også gerne være forberedt til alt med fødslen. Ville ikke kunne overskue at køre hjem til kbh i forbindelse med veer og synes heller ikke om at skulle køre med en nyfødt så langt. For jeg ville helt sikkert ønske at komme hjem i eget hus når han først er kommet.

Åh åh - what to do......he he.

Kan du ikke bare vente og se hvordan du har det når tiden nærmer sig....alt kan jo ikke planlægges og måske bedre at føle efter når tiden nrmer sig end at tænke lige nu...

havde dte været mig, så var jeg taget med...men jeg tager også tingene som de kommer, da de jo alligevel aldrig bliver som forventet...

Knus Eva

Anmeld

17. januar 2010

Louise mortil4

Eva skriver:

Men så er der jo heldigvis hospitaler i alle dele af landet...er sørme trist hvis man skal sætte sit liv på stand by pga en fødsel...

det sys jeg da lidt man skylder sig selv og sin lille ny at gøre, det er jo ikke for altid livet er sat på standbye, det er MAX 3 uger til en månede altefter om man går over tid eller ikke.

Anmeld

17. januar 2010

Moar'en

RumlesMor skriver:

Min far fylder 60 år, og har i den anledning inviteret familien med i sommerhus i påsken. Sommerhuset ligger i Vinderup (nær Skive - Jylland) og vi skal være der i en lille uge. Vi skal være der i ugen op til min termin, og er hjemme 1-2 dage før.

Ville I tage afsted?

Vi bor selv i Kbh, og har planlagt fødsel på Hvidovre Hospital. Jeg er 2.gangsgravid, så er ikke nervøs for fødslen som sådan...mere alt det praktiske.

Hvis jeg nu skulle gå i fødsel mens vi er i sommerhus, er jeg omgivet mennesker jeg holder af og som alligvel skal med til fødslen, men hvor skal jeg føde henne? Skal vi slæbe baby-autostol, lift og pusletaske med på ferie?

Omvendt ville jeg også være ked af at gå i fødsel mens hele familien er samlet i jylland til fødselsdag, og dermed ikke have min mor og søster ved hånden - som det ellers er planlagt. Uanset hvad kommer enten min mand eller jeg til at mangle vores støtte-hjul.

Typisk går man jo over termin, men de har rykket mig frem og tilbage flere gange - oprindelig hed min termin 28 marts, og så skulle jeg jo egentlig have født inden vi tog i sommerhus. Så derfor bliver jeg lidt usikker... 

Hvad synes I?

Altså nu har jeg jo kun et barn og er derfor ikke inde i det hele

Men jeg tænker på om du ikke kunne få en tid ved jordemor som kunne undersøge om du eventuelt var ved at være tæt på.

Altså da jeg da der var ved at være en 14 dage tid til min termin blev jeg undersøgt for at se om det var ved at være derhen af (da vi skulle køre ca 1½ time for at komme på sygehuset) Og her sagde jordemoderen at som det så ud var hun 99% sikker på at jeg ikke fødte inden for den næste uge, for der var ikke sket noget. Hmm aner ikke om du forstår det her for det blev vist lidt rodet, men det ville være mit forslag. Jeg synes nemlig også det er meget at blive hjemme og glo, når du kan risikere at du ikke føder før 14 dage efter.

Anmeld

17. januar 2010

RumlesMor

Eva skriver:

Kan du ikke bare vente og se hvordan du har det når tiden nærmer sig....alt kan jo ikke planlægges og måske bedre at føle efter når tiden nrmer sig end at tænke lige nu...

havde dte været mig, så var jeg taget med...men jeg tager også tingene som de kommer, da de jo alligevel aldrig bliver som forventet...

Knus Eva

Jo, jeg tager ikke nogen beslutning lige her og nu...der er jo tid nok, og huset er bestilt uanset om vi skal med eller ej.

Jeg er helt sikker på at jeg klarer det uanset hvad, men en ting er at klare det - noget andet er at have så godt styr på situationen at det ligefrem bliver en positiv oplevelse for ALLE. Skal jo også tænke på min store datter og mand.

Men tak for inputs....jeg tænker videre og høre gerne flere råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.