Min far fylder 60 år, og har i den anledning inviteret familien med i sommerhus i påsken. Sommerhuset ligger i Vinderup (nær Skive - Jylland) og vi skal være der i en lille uge. Vi skal være der i ugen op til min termin, og er hjemme 1-2 dage før.
Ville I tage afsted?
Vi bor selv i Kbh, og har planlagt fødsel på Hvidovre Hospital. Jeg er 2.gangsgravid, så er ikke nervøs for fødslen som sådan...mere alt det praktiske.
Hvis jeg nu skulle gå i fødsel mens vi er i sommerhus, er jeg omgivet mennesker jeg holder af og som alligvel skal med til fødslen, men hvor skal jeg føde henne? Skal vi slæbe baby-autostol, lift og pusletaske med på ferie?
Omvendt ville jeg også være ked af at gå i fødsel mens hele familien er samlet i jylland til fødselsdag, og dermed ikke have min mor og søster ved hånden - som det ellers er planlagt. Uanset hvad kommer enten min mand eller jeg til at mangle vores støtte-hjul.
Typisk går man jo over termin, men de har rykket mig frem og tilbage flere gange - oprindelig hed min termin 28 marts, og så skulle jeg jo egentlig have født inden vi tog i sommerhus. Så derfor bliver jeg lidt usikker...
Hvad synes I?
Anmeld