Er det virkelig ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2010

Michael healer

Zette skriver:

Jeg må af med lidt surt opstød.

Min kæreste og jeg er lige blevet færdige med at spise frokost. Under frokosten fortæller han mig at hans ven og kæresten ikke vil se os det næste stykke tid fordi jeg er gravid? 

Her kommer lige en forhistorie: 

Venneparret er 20 og 21 år. Pigen er svensk, fyren dansk. De har været kærester i 7 måneder, og hun bliver gjort gravid ved et tilfælde. De beslutter sig for at beholde barnet, og er glade. Hendes svenske familie raser! Hun får afvide hun er afskåret af familien hvis hun vælger at få barnet. Herefter flytter hun ind hos kæresten (vores ven) og de er nu fast besluttet på at få barnet. Langsomt ændre hun af ukendt grund, sin mening, og ender med at få abort d.21 december 09.

Nu er jeg godt klar over at abort IKKE er specielt sjovt, men jeg føler det bare som en hetz imod vores lykke at vi skal udelukkes fordi hun ikke kunne få det barn. I sidste ende har hun jo selv lagt sig på briksen, og taget et valg - hvor strengt det end må lyde. Jeg bliver personligt rigtig ked af at få afvide "jeg gider ikke se dig, fordi du er gravid og jeg ikke er det mere" - måske jeg er en anelse sensitiv og hormonel pt. men ud over det så koger jeg bare over indeni. 

Jeg kan godt forstå det ikke er sjovt at sætte næsen op efter noget, der pludselig bliver taget fra en. Men de har jo selv valgt det?

Har jeg ret til at være vred, eller skal jeg bare følge med strømmen og vente på hun bliver "klar i hovedet" til at vi og baby igen er acceptable? Og vil hun mon nogensinde synes vi ok igen?

Knus fra,

En anelse triste Zette 

hej

Jeg vil også sige som andre har været inde på, det er jo noget der er sket for nyligt, så hun skal lige vende sig til tanken at du er gravid, og hun lige har fravalgt et barn, som hun måske har fortrudt at hun har fravlagt, men samtidig turde hun ikke gå linen ud, og miste sin del af familien, hvilke jo også er en tung byrde, hvis det var kommet til dette, så hvis de fortsat ønsker at være jeres venner, vil de vende tilbage når de har fået deres egne oplevelser lidt på afstand.

Jeg tror ikke du skal tage det personligt, det var sikkert sket med en hvilken som helst at hendes veninder, de har bare ikke fået bearbejdet deres sorg ved at de stod med et svært valg, som ikke ville have en lykke udgang lige meget hvad de valgte

Jeg kan samtidig også godt forstå dig, men vil alligevel råde dig til, hvis du altså ønsker at prøve at redde dette venskab, at give dem plads og tid, så skal de nok komme når de er klar, og hvis ikke, ja så var de ikke hver at have som venner vel ?

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2010

smokin

Eva skriver:

Ok..jeg kunne forestillle mig at hun i ren afmagt og sorg over ikke at være gravid og at i nu er, bare har sagt til ham at hun ikke vil se dem mere...og "dumme" som mænd er så tager de sådanne udsagn ind og giver dem videre...uden liiiiige at tænke at der måske er mere i det end som så. Han skulle nok bare have ringet til jer og sagt at "x er meget ked lige nu, hun har det svært med det valg hun tog osv osv osv...så hun skal lige have ro og vænne sig til det og så skal vi nok ses en masse igen..." så havde du set det anderledes men sådan taler og tænker mænd ikke altid...

Knus til dig...

Nej og jo mere jeg skriver her, jo mere tænker jeg at min kæreste da også bare kunne have holdt sin mund, så havde jeg været foruden - og aldrig hidset mig så meget op. 

Tror bare jeg vil lade det ligge og glæde mig over min graviditet. 

Men tak for dine svar, er glad for at få det sat i andet lys også 

Anmeld

16. januar 2010

Michael healer

Zette skriver:

Hov, men det er IKKE min veninde! Hun er kæreste med min kæreste ven. 

Så båndet er til fyren og IKKE hende, jeg har jo ikke haft tid til at knytte bånd til hende så meget, da jeg kun har kendt hende et par måneder.

Men har derimod kendt ham rigtig længe og har et rigtig godt forhold til ham, og min kæreste et endnu bedre forhold - da de jo har kendt hinanden siden folkeskolen. 

Og jeg synes det vil være synd at blive drevet derud hvor han skal vælge imellem hende eller sine venner, fordi hun har haft en traumatisk oplevelse - sådan nogle får alle jo på et eller andet tidspunkt i livet.

ups ser lige det er fyren der er omdrejningspunktet for venskaben

Ja så det lidt en anden sag, men rådet er sådan set det samme

Giv dem tid, hun skal lige have det lidt på afstand, så vil han nok prøve at forslå at i mødes igen om et stykke tid

Ellers må han jo , forslå hende, at han ser jer uden sin kæreste er med, og hun så ser en anden veninde eller noget den dag

mvh Michael

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Zette skriver:

Nej og jo mere jeg skriver her, jo mere tænker jeg at min kæreste da også bare kunne have holdt sin mund, så havde jeg været foruden - og aldrig hidset mig så meget op. 

Tror bare jeg vil lade det ligge og glæde mig over min graviditet. 

Men tak for dine svar, er glad for at få det sat i andet lys også 

Lige præcis...når mænd formidler kvindesnak og følelser fra en kvinde til en anden, så kan det kun gå galt...

Måske du skulle skrive til hende...hvis du har lyst...selvom hun er ked, så hjælper det tit med forståelse og især fra den der indirekte gør ondt, hvis du forstår..

STORT kram...

Anmeld

16. januar 2010

smokin

Michael healer skriver:

ups ser lige det er fyren der er omdrejningspunktet for venskaben

Ja så det lidt en anden sag, men rådet er sådan set det samme

Giv dem tid, hun skal lige have det lidt på afstand, så vil han nok prøve at forslå at i mødes igen om et stykke tid

Ellers må han jo , forslå hende, at han ser jer uden sin kæreste er med, og hun så ser en anden veninde eller noget den dag

mvh Michael

Det vil også være mit forslag, hvis hun ikke kan ændre det. Det ved man jo desværre ikke. 

Men jeg håber da hun kommer ud over det en dag, og igen kan se os. Især nu hvor der ikke er så længe til at baby kommer.

Jeg var iøvrigt gravid længe før hende, så det er ikke fordi hun fik foretaget sin abort og så blev jeg gravid.

Jeg fortalte bare ikke så mange om det, fordi jeg ville være sikker. Min baby har nemlig også været længe "under produktion" (og tror måske indirekte at det er derfor at jeg så gerne vil have andre er glade, fordi jeg selv er overlykkelig) 

egoisme længe leve 

Anmeld

16. januar 2010

smokin

Eva skriver:

Lige præcis...når mænd formidler kvindesnak og følelser fra en kvinde til en anden, så kan det kun gå galt...

Måske du skulle skrive til hende...hvis du har lyst...selvom hun er ked, så hjælper det tit med forståelse og især fra den der indirekte gør ondt, hvis du forstår..

STORT kram...

Faktisk ved jeg ikke, om hun ved at han "har sladret". Og jeg vil jo inderst inde ikke gøre tingene værre for dem, end de allerede er. 

Måske snakken i virkeligheden har været fra ven til ven. Altså fra ham til min kæreste - og så sladrede min kæreste bare til mig, fordi han troede jeg ville vide det. 

Og hun er et ret hidsig gemyt, og de har haft deres problemer i andre situationer, så jeg vil helst ikke smide benzin på bålet, til en ny omgang. 

Jeg må væbne mig med tålmodighed og glæde mig over alle andre forkæler os med gaver til baby - og er på grænsen til "for-meget" interesseret 

Anmeld

16. januar 2010

Honningblomst

Zette skriver:

Faktisk ved jeg ikke, om hun ved at han "har sladret". Og jeg vil jo inderst inde ikke gøre tingene værre for dem, end de allerede er. 

Måske snakken i virkeligheden har været fra ven til ven. Altså fra ham til min kæreste - og så sladrede min kæreste bare til mig, fordi han troede jeg ville vide det. 

Og hun er et ret hidsig gemyt, og de har haft deres problemer i andre situationer, så jeg vil helst ikke smide benzin på bålet, til en ny omgang. 

Jeg må væbne mig med tålmodighed og glæde mig over alle andre forkæler os med gaver til baby - og er på grænsen til "for-meget" interesseret 

Ok...nej, så skal du vidst ikke skrive,...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.