Zette skriver:
men Caroline, det er jo to vidt forskellige ting i min verden. Du mistede barnet - hun valgte at få det fjernet. Og selvom det OGSÅ er svært, så skal du stadig huske på at du IKKE havde valget om at beholde babyen, men at det havde hun.
Jeg har ikke givet udtryk for dem overhovedet om hvor ked af det jeg faktisk er over det, for de har det jo åbenlyst svært nok i forvejen, så behøver jeg da ikke bebrejde dem med mere. Det ville da ikke være særlig pænt af mig som ven.
Jeg håber og tror også at det nok skal gå over med tiden, og som skrevet tidligere var det også et surt opstød.
Selvfølgelig vil jeg da give dem tid, jeg forventer da ikke at de står med åbne arme imorgen og "lad os så alle få den graviditetssnak". Jeg bliver stødt over at få det på sms, at man ikke engang har nosser nok til at sige det, og ja så kan jeg da bare makke ret og acceptere - for jeg kan jo alligevel gøre fra eller til.
Men jeg synes stadig det er to vidt forskellige ting at miste ved abort, og få fortaget en provokeret. Den ene har man et valg ved, men ikke ved den anden.
Men sorg er sorg - og det ved jeg også godt!
er helt enig i at det er to meget forskellige ting
Og jeg kan bestemt godt forstå du er skuffet, ked af det og egentlig også pisse hamrende fornærmet - det ville jeg i hvert fald være 

det er smadder strengt at sende en sms! men igen har det nok bare været ALT for uoverskueligt og svært for dem...
Jeg ved godt du bare skulle have det ud, og råbe "ARGH", og det skal der også bare være SÅ meget plads til... 
Håber virkelig at I kan finde ud af det hele, men jeg tror ikke du skal se det som at du bebrejder dem noget at du fortæller dem du er ked. Giv udtryk for at de er vigtige I Jeres liv, men at du godt forstår det er svært... Det kan jeg ikke forestille mig at de kan blive andet end rørte over og glade for! 
knus