Eva skriver:
Du har da ret til at føle hvad du vil...men altså, en pige på tyve år der får af vide at hele familien vil afskære hende, det er da ikke bare lige og jeg synes nu ikke du kan sætte det op på den måde at hun selv har valgt at lægge sig på briksen.
Det gør ondt i hende at du er gravid, hun er i sorg...prøv at sætte dig i hendes sted...rum at hun har det svært, se tiden an og vis over for din mand og Jeres venner at du har forståelse...det ville jeg gøre...hun har det svært og jeg forstår hende så godt.
Jeg har selv oplevet noget lignende og måtte simpelthen blive hjemme da min mands niece skulle døbes...kunne det bare ikke.
Knus Eva
Jeg kan til dels forstå hvad du skriver. MEN. Som jeg også skrev, at det lyder strengt - men INGEN i min familie skulle bestemme om jeg skulle have et barn, hvornår jeg skulle have det, eller med HVEM jeg skulle have det. Og så kan vi snakke om bånd osv familien imellem.
Jeg forstår godt hun er ked af det, jeg har selv fået en abort for nogle år tilbage og havde det slemt længe, men jeg tog tyren ved hornene og kom ud og så baby og gravide - hvordan skulle jeg ellers ku komme videre?
Jeg har da ikke tænkt mig at gnide min graviditet i fjæset på hende, men den er jo omvendt også lidt svær at gemme efterhånden. Jeg har ikke behov for at tale om graviditet, hvis vi skulle være sammen, da jeg jo kan gøre det med så mange andre. Og ville da helt sikkert slet ikke bringe det på banen, når hun nu har det sådan.
Jeg er ikke bare en dum stædig ko, der sidder hjemme og tænker at de kan rende mig, men ligeså vel som hun har følelser, så har jeg det rent faktisk også.
Vi taler ikke om en hvilken som helst ven til min kæreste, men en af de ældste han har haft i mange mange år. Længe før han kendte denne pige, har jeg kendt og været meget sammen med og min kæreste.
Jeg bliver uhyggeligt stødt af at blive fravalgt på det grundlag, og synes det er tarveligt.
Og jeg tænker på hvornår det så er ok, for mig, at nævne baby, graviditet, barnedåb eller hvad det nu kan være UDEN at jeg skal bekymre mig om, om hun mon får det skidt af det. Jeg gider sku ikke støde folk med vilje.